شناسهٔ خبر: 43827533 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"زیر نقاب هالیوود" مستندی از افت مخاطب در سینمای آمریکا + فیلم

«زیر نقاب هالیوود» به عنوان یکی از سه قسمت مستند «افول» به بررسی سیر تاریخی سینمای آمریکا و تأثیرات آن بر فرهنگ و تمدن جوامع مختلف پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدمجید طاهری تهیه‌کننده مجموعه مستند سه قسمتی "افول"  که مستند "زیر نقاب هالیوود" یکی از مستندهای این مجموعه است، گفت: این مجموعه در سه قسمت «زمانی برای تولد زمانی برای مرگ»، «زیر نقاب هالیوود» و «کابوس‌های بی‌تعبیر» ساخت شده است که به سیر تحولات، تأثیر و تأثر و چالش‌های بین‌المللی آمریکا می‌پردازد و نشان می‌دهد  این کشور در شاخصه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دچار بحران‌هایی شده است که در عرصه‌های بین‌المللی و جوامع گوناگون مسیر افول و اضمحلال تدریجی را طی می‌کند.

طاهری درباره مستند "زیرنقاب هالیوود"که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: در این مستند به این موضوع که چرا سینمای هالیوود رفته رفته جذابیتش را برای مخاطب از دست می‌دهد پرداخته شده است. افت محتوا و چیرگی کلیشه‌ها بر خلاقیت، شتاب‌زدگی کمپانی‌های سازنده در ارائه فیلم‌هایشان که به حدود 700 فیلم و سریال در سال می‌رسد و سقوط ارزش‌های اخلاقی و دینی از عوامل این شکست است. 

طاهری افزود: در این مستند نشان داده می‌شود که در تحقیقی، 61 درصد معتقدند ارزش‌های دینی مورد حمله قرار گرفته و 63 درصد اظهار داشتند دین نفوذ خود را در زندگی آمریکایی از دست می‌دهد. 59 درصد از شرکت‌کنندگان اعتقاد ندارند که هالیوود دربرگیرنده ارزش‌های اخلاقی و دینی بیشتر آمریکایی‌ها باشد و 43 درصد از پاسخگویان به این نظرسنجی اعتقاد دارند هالیوود و رسانه‌های ملی ستاد سازماندهی شده‌ای را برای تضعیف نفوذ ارزش‌های دینی تشکیل داده‌اند.

عوامل دست‌اندرکار این مستند عبارتند از: کارگردان: سیدمجید طاهری و مهدی آخوندی، تهیه‌کننده: سید‌مجید طاهری، دستیار تهیه: محمدرضا عبدالملکی، مدیر تولید: عباس زارعی، پژوهشگران: علی محمدی، حسن فرج‌نژاد، نویسنده و تدوین: مولوی و نریشن: علیرضا صادقی. 

 

مستند , سینما , سینمای ایران ,

انتهای پیام/ 

نظر شما