شناسهٔ خبر: 43824105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خضریان: مجلس پیگیر اجرای مصوبات سیستان و بلوچستان است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اصل از ۹۰ از سفر نمایندگان مجلس به استان سیستان و بلوچستان و پیگیری برای اجرای مصوبات در بهبود بخش‌های مختلف روستایی، شهری، کشاورزی و اقتصادی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی خضریان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره دومین سفر خود به استان سیستان و بلوچستان افزود: در این بازدید که به همراهی «علی نیکزاد» نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی انجام شد، از شهر چابهار و شهرستان‌های اطراف بازدید شد و در جلساتی هم که برگزار شد، مصوبات خوبی به نفع مردم این منطقه انجام شد و امیدواریم با عملی شدن و پیگیری این مصوبات مقداری از رنج و سختی زندگی مردم این استان کاسته شود.

وی درباره مصوبات این جلسات گفت: سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای موظف شد روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان را تا پایان سال به انجام رساند و احداث سه پل همیری، باهوکلات و گرمبیت از محل اعتبارات ملی و استانی را آغاز نماید.

خضریان ادامه داد: مصوب شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تسهیلاتی با سود هشت درصدی به فعالیت‌های درآمدزای دهیاری‌های این شهرستان و تسهیلات هشت میلیارد تومانی به شهرداری چابهار برای احداث بازارماهی پرداخت نماید؛ همچنین ۲ دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری کنارک و چابهار و ۲۰ دستگاه مینی‌بوس به شهرداری چابهار به‌صورت یک‌سوم بلاعوض اختصاص دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نسبت به احداث و تکمیل ۱۵۵ واحد مسکونی ویژه حاشیه کنارک تا ۲۲ بهمن، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جهت ساماندهی حاشیه‌نشینی بندر چابهار تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ اقدام نماید.

سخنگوی کمیسوین اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: سازمان آبفای کشور هم تأمین آب شرب پایدار۵۵ روستا تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری، تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی شهرستان و تأمین آب شرب پایدار بریس، پسابندر و دلگان تا پایان سال و افزایش روزانه ۲ هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه آب‌شیرین‌کن چابهار- کنارک، واگذاری مخزن آب ثابت پنج مترمکعبی به ۲۱ روستا، تأمین ۵۰ ‌درصد هزینه لایروبی محل آب‌شیرین‌کن چابهار- کنارک و پیگیری افزایش بودجه حل مشکل فاضلاب چابهار و کنارک در قانون بودجه ۱۴۰۰ را متعهد گردید.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق مصوبات جلسه، سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی نیز متعهد به اعطای مجوز فعال‌سازی کارخانه لنج سازی، صدور یک هزار و ۲۰۰ فقره مجوز صید قایق‌های صیادی و صدور مجوز ۱۵۰ لنج صیادی در آب‌های بین‌المللی شد.

خضریان افزود: همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در این مصوبات متعهد شد تا تخصیص صد درصدی اعتبارات ملی و استانی آبخیزداری به مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان، افزایش سرجمع اعتبارات استان در حوزه آبخیزداری تا ۷۰ میلیارد تومان و تعیین تکلیف کلیه پرونده‌های اختلافی مطرح در کمسیون ماده واحده حداکثر تا پایان سال را پیگیری و انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس پیگیر اجرای این مصوبات هستیم و نخستین جلسه پیگیری در نیمه آذرماه در مجلس برگزار خواهد شد.

نظر شما