شناسهٔ خبر: 43822865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رحیمی مطرح کرد؛

تامین نیروی قضایی نیاز سمت قضایی از طریق گزینش دقیق و بدون اغماض/ نقش کلیدی قضات در برپایی عدالت و افزایش اعتماد مردم

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: گرچه دادگستری‌های سراسر کشور با کمبود کادر قضایی مواجه هستند و اولویت ما نیز تامین نیروی مورد نیاز آنهاست اما به هیچوجه از بررسی دقیق و گزینش بدون اغماض عبور نمی‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید جذب و گزینش قضات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرد: به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دعوت دیگر همکاران محترم این مجموعه و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم معذور بودیم.

وی ضمن قدردانی از عملکرد حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا عابدی در جذب و گزینش قضات و آرزوی توفیق در سمت جدید عنوان کرد: جذب و گزینش نیروی انسانی در کارایی سازمان نقش اساسی و کلیدی دارد البته تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی نیز بسیار مهم است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به روش‌های جذب و گزینش قضات و آموزش کارآموزان قضایی در قوه قضاییه خاطر نشان کرد: جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون عمومی، جذب اختصاصی از طریق دعوت به مصاحبه علمی از داوطلبان واجد شرایط و جذب دانشجویان بورسیه دانشگاه علوم قضایی از روش‌های جذب قضات است.

این مقام عالی قضایی با تاکید بر نقش مهم و حساس گزینش در سلامت نیروی انسانی اظهار کرد: گرچه دادگستری‌های سراسر کشور با کمبود کادر قضایی مواجه هستند و اولویت ما نیز تامین نیروی مورد نیاز آنهاست اما به هیچ وجه از بررسی دقیق و گزینش بدون اغماض عبور نمی‌کنیم.

 رحیمی با اشاره به ویژگی‌های قاضی از منظر امیرالمومنین (ع) و بیان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری دراین خصوص تاکید کردند: باید دقت کنیم افرادی را جذب کنیم که واجد شرایط و ویژگی‌های یک قاضی خوب باشند به نحوی که با قضاوت عادلانه و برخورد مناسب با طرفین پرونده موجب افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی شوند.

 

نظر شما