شناسهٔ خبر: 43820599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

باران به کمک آتش نشانان و جنگلبانان در توسکستان آمد / اطفای کامل حریق و آغاز ارزیابی خسارت

بارش باران در مناطق جنگلی توسکستان آتش را مهار کرد و شب گذشته جنگل بانان و نیرو‌های آتش نشان توانستند اخرین قسمت‌های در حال سوختن جنگل را خاموش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بارش باران در مناطق جنگلی توسکستان آتش را مهار کرد و شب گذشته جنگل بانان و نیرو‌های آتش نشان توانستند اخرین قسمت‌های در حال سوختن جنگل را خاموش کنند.

سیدرضا قادری، مدیرکل مدیریت بحران گلستان از خروج نیرو‌های امدادی از جنگل از شب گذشته خبر داد و اظهار کرد: از روز گذشته با تغییر شرایط جوی در استان امکان جابه‌جایی نیرو‌ها با بالگرد وجود نداشت و ۱۴۰ نیرو به طور زمینی برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

قادری با بیان اینکه در مجموع ۲۷۰ نفر نیرو روز گذشته در منطقه حضور داشتند، افزود: باران همچنان در منطقه می‌بارد و از امروز چهار اکیپ جنگل بانی، پایش منطقه را آغاز می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان بیان کرد: هنوز ارزیابی دقیق از وسعت آتش سوزی انجام نشده و نیرو‌های منابع طبیعی با جی پی اس و هلی شات و دیگر ابزار شناسایی، میزان خسارت وارده را ارزیابی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آتش سوزی اخیر بوته‌های یک و یک و نیم متری منزول که شبیه درخت کاج هستند و حالت رزین دارند، درختان خشک سرپا و نهال‌های کوچک را سوزانده است.

نظر شما