شناسهٔ خبر: 43814217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آینده جودو ایران به رأی دادگاه ورزش بستگی دارد

رئیس سابق هیات جودو خراسان شمالی با اشاره به انتظار جامعه جودو به صدور رأی دادگاه بین‌المللی ورزش گفت: آینده جودو ایران به این رأی بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

کوروش خسرویار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت جودو ایران در سطح بین‌المللی اظهار کرد: پس از اعلام عدم تفاهم میان فدراسیون جودو ایران و فدراسیون جهانی جودو در مناقشه اخیر، دادگاه بین‌المللی ورزش CAS در این موضوع باید اعلام نظر کند و تا وضعیت محرومیت فدراسیون جودو در جهان مشخص شود.

وی افزود: پس از اعلام نظر دادگاه ورزش و ارجاع پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو میزان محرومیت‌های از سوی فدراسیون جهانی علیه فدراسیون ایران اعلام می‌شود که پی آن حتی ممکن است تا صدور گواهینامه کمربند و برگزاری دوره‌های مربی‌گری و داوری نیز شامل تنبیه ایران باشد.

رئیس سابق هیات جودو خراسان شمالی همچنین از تدبیر برای استفاده از ورزشکاران رشته جودو در رشته‌های دیگر ورزشی خبر داد و گفت: تلاش داریم تا رشته‌های موازی با جودو همچون کوراش، جوجیتسو و سامبو که نزدیک به این رشته ورزشی هستند را فعال کنیم و جودوکاران در این رشته‌ها فعالیت کنند.

وی وضعیت حضور جودو ایران در المپیک 2021 را وابسته به اعلام نظر دادگاه ورزش دانست و خاطرنشان کرد: اگر محرومیت ایران به شکل کنونی وضع شود قطعاً هیچ ورزشکاری از ایران در رشته جودو نمی‌تواند در المپیک 2021 توکیو حضور پیدا کند و امکان شرکت در رقابت‌ها با پرچم فدراسیون جهانی نیز مسیری سخت و طولانی دارد که امکان آن برای ورزشکاران بسیار دور از امکان است.

خسرویار در انتها با تأکید بر لزوم حل مناقشه ایران و فدراسیون جهانی جودو به‌صورت دیپلماسی ورزشی تصریح کرد: مشکل جودو ایران باید با دیپلماسی ورزشی حل می‌شد اما فدراسیون جودو ایران معتقد بود که باید از طریق دادگاه جهانی ورزش به این مشکل پرداخت و وکیل ایران نیز طی آخرین دیدارها از صدور رأی پرونده به نفع ایران خبر داده بود.

وی در انتها گفت: ورزشکاران ایرانی هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند و بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی ایران نیز این موضوع را به‌دوراز تنبیهات انضباطی مدیریت کردند و باید این موضوع نیز در فدراسیون جودو همچون سالیان گذشته مدیریت می‌شد که محرومیتی شامل جودو ایران نشود.

انتهای پیام/

نظر شما