شناسهٔ خبر: 43812986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

افزایش بیماران کرونایی در استان/ کرونا، جان چهار بیمار دیگر را در کهگیلویه و بویراحمد گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید19 در استان کهگیلویه و بویراحمد به 236 نفر خبر داد و اظهارداشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته چهار هم استانی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان‌ پناه افزود: هم اکنون 407 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد 178 بیمار کرونایی قطعی بوده و 25 بیمار در بخشهای ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 12 هزار و 172 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

عضو ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 467 نمونه دیگر از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود 49 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای کهگیلویه (40درصد)، بویراحمد (33درصد)، گچساران (12درصد)، لنده (6درصد) و دنا (5درصد) بودند و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان هستند.

یزدان پناه گفت: در موج جدید افزایش تعداد بیماران بدحال دیده می شود که احتمالا به دلیل جهش‌های ژنتیکی در ویروس، سرایت پذیری و کشندگی آن بیشتر شده است، به عبارت دیگر تعداد بیماران نیازمند خدمات ویژه متاسفانه در این موج بیشتر شده و مردم باید با رعایت بهداشت به خصوص استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات بخصوص تجمعات خانوادگی به فکر سلامت خود، خانواده و جامعه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، گفت: گزارش‌هایی از بعضی کسانی که باید در منزل قرنطینه باشند دریافت می‌شود که مقررات لازم را رعایت نمی‌کنند و در اماکن عمومی حضور می‌یابند که با ایجاد ردیابی‌های هوشمند تحت نظارت قرار می‌گیرند و با افراد متخلف برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد. 

نظر شما