شناسهٔ خبر: 43804649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری جشنواره «مهر سلامت» با هدف ایجاد ارتباط میان هنرمندان و خیرین

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، گفت: این جشنواره توانست تعامل و درک مشترکی میان هنرمندان همچنین خیرین حوزه سلامت و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سیدمهدی سیدین‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیا درباره لزوم انعکاس فعالیت‌های خیریه در حوزه سلامت و نقش آن در نهادینه‌شدن مهرورزی سلامت، گفت: هنرمندان می‌توانند به خوبی فعالیت‌های خیرین در حوزه سلامت را بازنمایی کنند و از این طریق هم دولت و هم مردم را به حضور جدی‌تر در این بخش ترغیب و تشویق کنند. 

وی با بیان اینکه امور خیریه در حوزه سلامت، منحصر به ایران نیست، افزود: در همه جوامع خیرین به دلیل نوع‌دوستی، مشارکت بالایی در موضوعات بهداشتی و درمانی دارند اما در ایران باورهای دینی و پیشینه فرهنگی غنی در این حوزه وجود دارد. 

سیدین‌‌‌‌‌‌‌‌‎نیا با اشاره به حضور گسترده هنرمندان در این دوره از جشنواره، یادآور شد: فیلمسازان و مستندسازان کشور از ابتدای اسفندماه به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار خلل در فعالیت‌های حرفه‌ای خود شده‌اند وعملاً تولیدات سینمایی و نمایشی با افت کمی مواجه شدند. با این حال تعداد آثار رسیده به این جشنواره بالاتر از انتظار بوده که این مهم حاکی از استقبال هنرمندان از این جشنواره است. 

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، تاکید کرد: حفظ پویایی در بخش‌های مختلف و همچنین رعایت استانداردهای بین‌المللی، از مواردی است که جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» در دوره اول و همچنین این دوره بر آن‌ها تأکید داشته است و البته یکی از چشم‌اندازهای جشنواره برگزاری بین‌المللی آن است. 

سیدین‎‌‌‌‌‌نیا با بیان اینکه فیلم کوتاه علی‌رغم گستردگی بالایی که در موضوع و ساخت دارد، به لحاظ نمایش با محدودیت مواجه است، گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی فیلمسازان داخلی است که سبب دلسردی آنان نیز شده است؛ از این رو جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» در تلاش است امکان پخش فیلم‌های این جشنواره در شبکه سلامت فراهم شود تا این فیلم‌ها بتوانند با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند؛ از سوی دیگر، اکران فیلم‌ها در برخی از سینماها در صورت وجود شرایط مناسب جزو اهداف مسئولان این جشنواره در آینده است. 

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود. 

نظر شما