شناسهٔ خبر: 43798539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

5 کانتینر نهال گردوی گرمسیری وارد گمرک شهید رجایی شد

5 کانتینر نهال گردوی گرمسیری به منظور کاشت در 6هزار هکتار از اراضی استان‌های مختلف کشور از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تلاش محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان جهت بررسی نهال‌های گردوی گرمسیری وارد شده از طریق گمرک شهیدرجایی بندرعباس همچنان ادامه دارد.

یکتن خدایی کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی هرمزگان در این زمینه گفت: پس از اعلام موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در خصوص واردات 7 رقم گردوی آمریکایی (پکان) در مجموع 110 هزار اصله، در قالب 5 کانتینر از طریق گمرک شهید رجایی بندرعباس، کارشناسان بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان به‌همراه کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، از کانتینرهای حاوی این نهال‌ها بازدید و نمونه‌برداری و کنترل کیفی (ارتفاع، قطر نهال و ...) نهال‌ها در هر کانتینر به‌طور جداگانه انجام شد.

 

وی اظهار کرد: این نهال‌ها با هدف کاشت در سطح 6 هزار هکتار در مناطق مختلف کشور شامل استان‌های کرمان، استان تهران(ساوه)، سیستان و بلوچستان، هرمزگان‌، مرکزی و مناطق مرزی آذربایجان شرقی به کشور وارد شده است.

خانم یکتن خدایی افزود: نمونه‌ها جهت تشخیص  عوامل بیماری‌زای غالب به آزمایشگاه بررسی آفات و جهت بررسی آزمون‌های کیفی به موسسه ثبت و گواهی بذر ارسال شد.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما