شناسهٔ خبر: 43794791 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

واکنش های جهانی به پیروزی بایدن/ توصیه به ترامپ

با قطعی شدن پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ رهبران و مسئولان کشورهان مختلف پیروزی بایدن را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف به نقل از رسانه ها، در حالی که  ترامپ هنوز پیروزی  بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفته و از اقدام حقوقی خبر داده، چهره‌های سیاسی مختلف از جمله «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، «اورسولا ون‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق این کشور به بایدن و هریس بابت پیروزی در انتخابات تبریک گفتند.

پیام تبریک ماکرون به بایدن

رئیس جمهور فرانسه پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با تبریک به جو بایدن و کمالا هریس اظهار داشت چالش های زیادی در انتظار ایالات متحده و فرانسه است.

پلوسی: انتخاب بایدن امید جدیدی برای آمریکا است
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای این کشور در پیام های تبریک جداگانه ای به خبر پیروزی بایدن واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون پیروزی بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور کشورش را به وی تبریک گفت.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با تبریک این پیروزی به بایدن و و کاملاً هریس به عنوان معاون رئیس جمهوری آتی آمریکا در این خصوص نوشت: اکنون زمان ترمیم و وقتِ با هم ارتقاء یافتن است.

هنیه: ترامپ رفت و قدس برای همیشه می‌ماند

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز شنبه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که به دنبال نابودی مسئله فلسطین بود، رفت و ناپدید شد، در حالی که قدس می‌ماند و هرگز ناپدید نخواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ اولین مقام رسمی جهان به بایدن تبریک گفت

توصیه نخست وزیر سابق دانمارک به ترامپ
 
لارس لوکه راسموسن، نخست وزیر سابق دانمارک بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به دونالد ترامپ توصیه کرد که پس از "باخت در انتخابات"، کاخ سفید را با "افتخار" ترک کند.

نخست وزیر سابق دانمارک در توئیتی خطاب به ترامپ نوشت:" فقط یک توصیه کوچک...پس از باخت در انتخابات راه درست ترک کاخ سفید با افتخار است. از گفت‌وگوی صادقانه چهار ساله متشکرم. تماس خود را با ما قطع نکنید. با احترام لارس لوک راسموسن نخست وزیر سابق دانمارک".

نظر شما