شناسهٔ خبر: 43792228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهره‌ برداری و ناوگان راه آهن استان فارس عنوان کرد

استفاده از ظرفیت سیاسی فارس برای و اتصال راه آهن شیراز به «گلگهر»

زارع گفت: اتصال به خطوط ریلی و اتصال راه آهن شیراز به «گلگهر» باید در اولویت قرار بگیرد از ظرفیت سیاسی استان برای ایجاد آن استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از شیراز،  «احمدرضا زارع»، امروز (شنبه 17 آبان) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با اشاره به برنامه تعیین شده در در پایان برنامه ششم توسعه گفت: در حال حاضر رقم حمل و نقل کشور از طریق خطوط ریلی حدود 12 درصد است که باید در پایان این برنامه به 30 درصد برسد.

 معاون بهره‌ برداری و ناوگان راه آهن استان فارس ادامه داد: حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصادی نقش موثری دارد و همچنین دارای مزایایی همچون ایمنی بیشتر، مصرف کمتر سوخت و کاهش هزینه ها است.

وی اضافه کرد: بخش پتروشیمی استان نیز در حال حاضر از امکانات  ریلی فارس آن طور که شایسته است، استفاده نمی کنند.
زارع، ناوگان جاده ای استان فارس را بزرگ و وسیع دانست و عنوان کرد: ناوگان جاده ای فارس در فصل های مختلف با مشکلات متعددی روبرو می شود و لازم است تا شرکت حمل و نقل ریلی در کمترین زمان ممکن در استان تاسیس شود.
وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان حمایت های مطلوبی برای ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی در فارس کرده است اما دولت شرایط سرمایه گذاری را ندارد و نیاز به جذب سرمایه گذاری خصوصی در این بخش داریم.

زارع با اشاره به فعال بودن ایستگاه راه آهن شیراز و مردوشت گفت: در حال حاضر در منطقه ریلی شهرستان مرودشت پایانه ریلی برای بارگیری بار پتروشیمی و فولاد پاسارگاد ایجاد شده که ظرفیت مناسبی ایجاد کرده است.

معاون بهره‌ برداری و ناوگان راه آهن فارس افزود: عدم اتصال خطوط ریلی استان به بنادر جنوبی کشور از نقاط ضعف فارس است.

وی تاکید کرد: اتصال به خطوط ریلی و اتصال راه آهن شیراز به «گلگهر» باید در اولویت قرار بگیرد از ظرفیت سیاسی استان برای ایجاد آن استفاده شود.
 

پایان پیام/664

نظر شما