شناسهٔ خبر: 43774555 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تولید ماسک چهارلایه که تنفس را مختل نمی کند

فارس

یکی از مشکلات ماسک های طبی، دشواری تنفس و امکان عبور ویروس های خطرناک مانند کرونا از آنهاست. اما یک ماسک جدید چهار لایه اختلال در تنفس را به حداقل می رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، یک شرکت تجاری ماسک طبی جدیدی تولید کرده که به جای سه لایه حفاظتی دارای چهار لایه حفاظتی است و لذا امکان عبور ویروس و میکروب از آن کمتر دو دهم درصد است. در واقع این ماسک جلوی عبور ۹۹.۹۸ درصد از عوامل بیماری زا و ورود آنها به دهان و بینی را می گیرد که در نوع خود بی سابقه است.

ماسک یادشده می تواند جلوی عبور سایر ذرات مضر و مواد شیمیایی و معلق در هوا را نیز بگیرد. ماسک مذکور دارای یک سیستم فیلترکننده نیز هست که با تسهیل چرخش هوا دریافت هوای تازه و تنفس راحت را تسهیل می کند.

در لایه اول این ماسک شبکه ای از مواد ضدبامتری بادوام گنجانده شده که باکتری ها و ویروس ها را متوقف می کند. در لایه دوم یک فیلتر کربنی فعال برای جذب مواد معلق آلاینده قرار گرفته است. لایه سوم دارای یک فیلتر HEPA است که دود و گرد و خاک را جذب می کند و لایه چهارم با انتشار یون های منفی اکسیژن مانع از رشد باکتری ها می شود. بنابراین این ماسک مانعی مناسب در برابر میکروب ، آلودگی هوا ، بخارهای شدید ، بو و غیره است.

ماسک یادشده دارای یک فن یا پنکه نیز هست که سرعت آن در دو حالت تنظیم می شود و فیلتر کی ان ۹۵، لایه سیلیکونی و برخی الیاف مقاوم ساز دیگر نیز در آن مورد استفاده قرار گرفته است. یک باتری ۱۰۰۰ میلی آمپری فعالیت فن این ماسک را برای دو ساعت تضمین می کند و برای شارژ آن از کابل یو اس بی استفاده می شود. قیمت این ماسک ۵۰ دلار است.

نظر شما