شناسهٔ خبر: 43755986 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

آبشیرین کن <بندرعباس> 50 میلیون متر مکعب از نیاز آبی هرمزگان را تامین می‌کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین 50 میلیون متر مکعب از نیاز آبی استان هرمزگان از طریق آبشرینیکن یک میلیون متر مکعبی «بندرعباس» انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هوشنگ ملایی در حاشیه افتتاح آبشیرینکن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: آبشیرینکن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس که با حضور رئیس محترم جمهور به بهره‌برداری رسید، آب مورد نیاز سه استان کرمان، هرمزگان و یزد را تامین خواهد کرد.

وی با ذکر این نکته که با افتتاح این پروژه، روزانه ۴۰ هزار متر مکعب از نیاز آبی شهرستان بندر خمیر و روستاهای اطراف تامین می‌شود، عنوان کرد: در فاز اول روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین‌سازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه بزرگترین آبشیرینکن در قالب طرح ملی «ساقی کوثر» به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: تا کنون مجوز برداشت ۱۵۰ میلیون متر مکعب از آب دریا جهت شیرین‌سازی برای این مجموعه صادر شده است.  

ملایی با اشاره به تامین نیاز آبی شرب مراکز جمعیتی موجود در مسیر انتقال، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعب از نیاز آبی استان هرمزگان از طریق این آبشرینیکن انجام شده است.  

وی با اشاره به عدم وجود محدودیت تامین آب صنایع از خط انتقال آبشیرینکن بندرعباس، خاطرنشان کرد: بنابر پیگیری‌های انجام شده محدودیتی از نظر تامین آب صنایع موجود در مسیر وجود نخواهد داشت و آب مورد تقاضا در دسترس قرار خواهد داشت.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان داشت: پروژه آبشیرینکن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، یکی از نمونه‌های شاخص فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است که به دست جوانان و کارشناسان و متخصصین ایرانی به ثمر نشست.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما