شناسهٔ خبر: 43750641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

مشکل تنظیم بازار، موازی‌کاری است

رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی اظهار داشت: یکی از پیامدهای موازی‌کاری این است که بروکرات‌های هر سازمان برای خودشان یک حوزه اختیار قائل هستند و همه هم دخالت می‌کنند، کسی نمی‌گوید این موضوع در اختیار من نیست.

صاحب‌خبر -

علی شمس اردکانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره ناموفق بودن وجود نهادهای مختلف در راستای تنظیم بازار اظهار کرد: وجود چند نهاد مختلف که باهم متناقض هستند، مشکل‌ساز است. باید سازمان‌های دولتی که باید در خدمت تولید، ترقی و اشتغال باشند از پنجره واحد صحبت کنند. وزیر جدید صمت هم گفتند؛ امور صنعتی و بازرگانی براساس قانون از اختیارات وزارت صمت است. این موضوع خوب است و به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: به قول خواجه نظام الملک طوسی، «زوال دولت در یک کار را به چند مرد دادن است». مثلا در مورد قاچاق تعزیرات یک حکم می‌دهد و ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا یک حکم دیگر. بعضی از اینها هم اصلا صورت مسئله را بلد نیستند. دولت و حکومت وزنه سنگینی دارد، آنقدر کارمند دور خود جمع کرده که بلای بروکراسی است.

رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی تصریح کرد: یکی از پیامدهای موازی‌کاری این است که بروکرات‌های هر سازمان برای خودشان یک حوزه اختیار قائل هستند و همه هم دخالت می‌کنند، کسی نمی‌گوید این موضوع در اختیار من نیست.

وی افزود: اگر کیفیت مجلس کنونی بهتر بود، خود باید نظارت می‌کرد و موانع را برطرف می‌کرد ولی خود مجلس هم یک مانع است. تعداد زیادی از نمایندگان سابقه خودشان را سازمان‌های دولتی دارند، حتی برای دوره بعد برنامه‌ریزی می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما