شناسهٔ خبر: 43737892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بایدن:

من و ترامپ در جايگاهي نيستيم که برنده را اعلام کنيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت او و رقیب جمهوریخواهش در جایگاهی نیستند که برنده انتخابات را اعلام کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، همزمان با مطرح شدن سرقت آراء و بحث تقلب بزرگ و گسترده در انتخابات آمریکا، نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور تصریح کرد او و رقیب جمهوریخواهش در جایگاهی نیستند که برنده انتخابات را اعلام کنند.
جو بایدن در نشستی انتخاباتی خطاب به حامیان خود گفت: صبر شما ستودنی است. ما می‌دانستیم که (انتخابات) طول خواهد کشید، اما کسی چه می‌دانست که شاید به فردا کشیده شود و شاید هم طولانی‌تر شود!
ببینید! ما از وضعیتی که در آن قرار داریم احساس خوبی داریم. ما واقعا حس خوبی داریم. من اینجا هستم تا امشب به شما بگویم که معتقدیدم ما در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار داریم. ما می‌دانستیم که به علت رای زودهنگامِ بی سابقه و رای پستی، مدتی طول خواهد کشید، بنابر این باید صبور باشیم و صبر کنیم تا کارِ سخت شمارش آراء به پایان برسد، تک تک آراء شمارش شود، تک تک برگه‌های رای شمرده شود.
جو بایدن افزود: ما احساس خوبی از وضعیت کنونی خود داریم. یکی از شبکه‌ها اعلام کرد که ما در آریزونا به پیروزی دست یافتیم. ما درباره آریزونا اطمینان داریم. (پیروزی در آریزونا) یک چرخش و تغییر برای ما محسوب می‌شود. نتیجه مینه سوتا هم به نفع ما اعلام شده است. ما همچنان در جرجیا به بازی (رقابت) ادامه می‌دهیم هرچند که انتظار چنین نتیجه‌ای را در این ایالت نداشتیم.
ما واقعا درباره ویسکانسین و میشیگان حس خوبی داریم. در واقع شمردن آراء طول خواهد کشید. ما در پنسیلوانیا پیروز خواهیم شد.
من با افراد در شهر فیلی (Philly)، آلگنی کانتی، اسکرانتون صحبت می‌کردم که می‌گفتند از میزان مشارکتِ چشمگیر در انتخابات دلگرم شدند.
جو بایدن ادامه داد: ما تا اوایل بامداد فردا می‌توانیم از نتایج مطلع شویم، اما احتمال دارد (اعلام نتایج) بیشتر از این هم طول بکشد. همانطور که همیشه گفته ام من یا دونالد ترامپ در جایگاهی نیستیم که اعلام کنیم چه کسی در انتخابات پیروز شد! این تصمیم به مردم آمریکا تعلق دارد، ولی من به این نتیجه خوش بین هستم. می‌خواهم از تک تک شما تشکر کنم که امدید و در این انتخابات رای دادید. من به کریس کنز و سایر دمکرات‌ها در اینجا در ایالت دلاویر تبریک می‌گویم.
جو بایدن ادامه داد: من از کارکنان مراکز رای گیری، از داوطلبان و اعضای ستاد انتخابات تشکر می‌کنم. از همه کسانی که در این روند دمکراتیک شرکت کردند تشکر می‌کنم. من از همه حامیان خود در اینجا در ایالت دلاویر تشکر می‌کنم و از آن‌ها در سراسر کشور تشکر می‌کنم.
شما از من شنیدید که همیشه گفتم وقتی در خانه پدربزرگم در اسکرانتون بودم وی به من می‌گفت «جو باور داشته باش». مادر بزرگم نیز وقتی زنده بود می‌گفت «همه آن چیزی که شما باید بدانید این است که باور خود را به دیگران منتقل کنید».
بایدن افزود: باور خود را حفظ کنید. ما در این انتخابات پیروز خواهیم شد. تشکر می‌کنم. صبر شما فوق العاده است.

نظر شما