شناسهٔ خبر: 43736310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد فرماندار دموکرات پنسیلوانیا از اظهارات ترامپ

فرماندار ایالت پنسیلوانیا به شدت از اظهارات ترامپ مبنی بر اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تام ولف فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا با انتقاد شدید از اظهارات ترامپ به خاطر اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و ادعای تقلب ، این اظهارات را یک حمله حزبی ارزیابی و توصیف کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: ایالت پنسیلوانیا سخت تلاش می کند تا بیش از یک میلیون رای پستی را شمارش کند.

 

فرماندار پنسیلوانیا در ادامه افزود: اجازه بدهید شفاف باشم: این یک حمله حزبی به انتخابات پنسیلوانیا است، به آراء و دموکراسی ما. مناطق ما بی وقفه تلاش می کنند تا روند انتخابات با سرعت هرچه بیشتر طی شود و با همچنین با نهایت دقت. پنسیلوانیا یک انتخابات منصفانه خواهد داشت و همه آرا شمرده خواهد شد.

از سوی دیگر کریس کریستی فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و از نزدیکان سیاسی ترامپ نیز از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در اعلام پیروزی زودهنگام انتقاد کرده است؛ آن هم در شرایطی که هنوز نتایج رسمی و نهایی در برخی ایالت ها هنوز اعلام نشده است.

وی در این باره گفت: من با اظهارات رئیس جمهور آمریکا مخالف هستم به خصوص با طرح اتهامات بی پایه و اساس درباره تلاش مخالفان برای تقلب در انتخابات.

وی در ادامه افزود: امشب به عنوان یک فرماندار سابق صحبت نمی کنم بلکه به عنوان یک دادستان سابق آمریکا صحبت می کنم. بیان چنین اظهاراتی هیچ پایه و اساسی ندارد.

دونالد ترامپ در بحبوحه اعلام نتایج انتخابات گفت که برای جشن آماده می‌شویم.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: برای جشن بزرگ آماده می‌شویم. همه چیز را بردیم. پیروزی ما بی‌سابقه بود. ما در ایالت فلوریدا با اختلاف زیاد برنده شدیم.

ترامپ افزود: عده‌ای آدم ناراحت دارند تلاش می‌کنند حامیان ما را از حق رأی محروم کنند.

وی ادامه داد: آنها (دموکرات‌ها) می‌دانستند که نمی‌توانند برنده شوند و از این رو عنوان می کردند که باید کار را به دادگاه بکشانند. این تقلب علیه مردم آمریکاست و مایه شرمساری است... ما نمی‌خواهیم که آنها 4 صبح رای پیدا کنند و آن را اضافه کنند.

ترامپ همچنین با طرح تقلب در انتخابات تهدید به طرح این موضوع در دادگاه عالی کرد.

ترامپ گفت که دموکرات‌ها می‌خواهند مردم آمریکا را فریب دهند و این برای کشور ما شرم‌آور است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در ایالت پنسیلوانیا با اختلاف زیاد برنده شده است. او در حال اسم بردن از ایالت‌های دیگری است که در آنها برنده شده است.

وی همچنین گفت: تا آنجا که به من مربوط می‌شود اعلام می‌کنم که ما (جمهوریخواهان) انتخابات را برده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما