شناسهٔ خبر: 43734583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برتری نسبی ترامپ در انتخابات آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

تهران- ایرنا- با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شمارش آراء، رقابت تنگاتنگی در ایالات های مختلف آمریکا میان دو نامزد ریاست جمهوری این کشور برقرار است که با برتری تقریبی ترامپ تاکنون، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «السومریه»، «دونالد ترامپ» بار دیگر طبق نظرسنجی ها و پیش بینی ها طبق آنچه انتظار می رود، شانس جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ برای پیروزی کاهش یافته و در عین حال هیچ یک از نامزدها تاکنون شکست را قبول نکرده اند و به نظر می رسد که نتیجه نهایی این انتخابات برای مدتی نامعلوم بماند.

در بورس تجاری نیویورک امروز (چهارشنبه) قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در دسامبر ۲.۴ درصد افزایش یافت و به  ۳۸.۵۵ دلار رسید و نفت خام برنت در ژانویه در بورس اوراق بهادار اروپا در ساعت ۶:۳۰ به وقت گرینویچ با ۲.۴درصد افزایش به ۴۰.۶۵ دلار رسید.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، وی تحریم های فلج کننده و موضع تندی علیه تولیدکنندگان بزرگ نفت همچون ایران و ونزوئلا اتخاذ کرد. حمایت وی از تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا سبب شد تا تولید این کشور به بالاترین سطح خود برسد.

بنابر این گزارش، از طرف دیگر پیروزی بایدن می تواند زمینه را برای تنظیم دقیق سکوهای حفاری نفت شیل آمریکا فراهم کند و دست ایران را برای صادرات میلیون ها بشکه نفت خام جدید در روز باز بگذارد.

منحنی آتی نفت خام برنت نشان می دهد که حتی پس از افزایش نشانه ها مبنی بر اینکه اتحاد اوپک پلاس با اعمال نقش کمرنگ اروپا و افزایش تولید لیبی کاهش تولید نفت را به تأخیر می اندازد، هنوز نگرانی در مورد هرج و مرج احتمالی وجود دارد.

حال سوداگران نفت در انتظار اعلام نتیجه نهایی انتخابات آمریکا هستند که با پیش بینی های به عمل آمده، ممکن است این نتیجه تا مدتها به طور قطعی اعلام نشود.

نظر شما