شناسهٔ خبر: 43732398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت چهار تن گوجی‌بری در هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود با اشاره به رواج کاشت گوجی بری به عنوان میوه‌ای با کاربری دارویی در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می شود که امسال چهار تن از این محصول از باغات این شهرستان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، احمدی  مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: درخت گوجی بری ۲ سال پیش برای اولین بار در آذربایجان شرقی به صورت گلخانه‌ای و پایلوت در هشترود کاشته شد و فروردین امسال به شکل باغ و در محوطه باز کاشته شد و محصول خوبی نسبت به سایر درختچه‌های موجود در کشور دارد.

او گفت: گوجی بری بومی آسیا بوده و در کشور ما نیز خاستگاه اصلی این گیاه برخی مناطق شمالی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: این گیاه در سال ۹۷ برای اولین بار در هشترود با همکاری یک شرکت ترکیه‌ای به تعداد ۶ هزار اصله نهال به روستای ارقنه آورده شد و پس از سپری شدن دوره قرنطینه در گلخانه شخصی تعداد ۴ هزار اصله بارور آن به مساحت ۱.۵ هکتار کشت شد.

او با بیان اینکه این گیاه جزو گیاهان دارویی محسوب می‌شود، افزود: خواص این گیاه شامل تقویت سیستم ایمنی بدن، لاغری و کاهش وزن، کاهش قند خون، کاهش چربی خون، درمان کبد و سلامت قلب است.

احمدی گفت: این گیاه در همان ابتدای کشت شروع به گلدهی نموده و به طور میانگین هر درخت یک کیلو میوه می‌دهد و اوج باردهی بعد از سال چهارم است که بیش از ۲۰ کیلو میوه می‌توان از هر درخت برداشت کرد.

او گفت: میوه آن بصورت تازه خوری و خشکبار مصرف می‌شود.

احمدی افزود: گلدهی از گوجی بری از بهار شروع و تا آخر فصل ادامه دارد و چندین نوبت برداشت شده و فاصله برداشت ۱۵ روز تا یک ماه است.

انتهای پیام/ک

نظر شما