شناسهٔ خبر: 43727796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پایان انتخابات آمریکا در سایه هراس از ناآرامی‌ها

برخی منابع آمریکایی با اشاره به شمارش آرا در برخی ایالت‌ها اعلام کرده‌اند ترامپ در چند ایالت آرای الکترال را به خود اختصاص داده و در چند ایالت دیگر بایدن آرای الکترال را از آن خود کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
منابع خبری در آمریکا از جلو بودن آرای الکترال بایدن خبر می‌دهند. البته شمارش آرا در چند ایالت که دارای آرای الکترال بالایی هستند هنوز پایان نیافته است.
 
با شمارش آرای این ایالت‌ها ممکن است ترامپ برنده شود.
 
 
<div id="video-display-embed-code_326431" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/803623/326431?width=400&height=300"></script></div>
 
در آمریکا هرایالت (براساس چند شاخص) تعدادی آرای الکترال دارد که می‌توان از آن‌ها به عنوان آرای شخصیت‌ها نام برد.
 
در هر ایالتی هر نامزدی بیشترین آرای مردمی را بدست آورد همه آرای الکترال را ازآن خود می‌کند.
 
در مجموع ۵۳۸ رای الکترال در انتخابات آمریکا وجود دارد.
 
نامزدی برنده می‌شود که حداقل ۲۷۰ رای الکترال به دست آورد. به علت این نوع رای گیری ممکن است یک نامزد در مجموع آرای مردمی بیشتری بدست آورد، اما در نهایت آرای الکترال کمتری داشته باشد و رقیبش پیروز شود.

انتخابات این دوره در سایه هراس از ناآرامی‌ها و خشونت‌های پس از انتخابات برگزار شد.
 
سازمان خبری نیوزمکس اعلام کرد: ترامپ از ناآرامی و خشونت‌های احتمالی پس از انتخابات در شیکاگو، نیویورک، پورتلند، اوکلند و بالتیمور خبر داده است.
 
ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد: تیم ترامپ برای نظارت بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری، اتاق جنگ در کنار کاخ سفید ایجاد کرده است.
 
کامالا هریس معاون بایدن، نامزد دموکرات‌ها نیز به احتمال آشوب‌های خیابانی پس از اعلام نتایج انتخابات، اذعان کرد.
 
فرماندار ایالت فلوریدا گارد ملی را در سراسر این ایالت به حال آماده‌باش درآورد. گارد ملی آمریکا علاوه بر فلوریدا در ایالت‌های شیکاگو و فیلادلفیا نیز مستقر شده اند.
 
واشنگتن‌پست نوشت: بیش از سه هزار و ۶۷۰ نیروی گارد ملی در ۱۶ ایالت آمریکا فعال شدند. سی‌ان‌ان اعلام کرد: کاخ سفید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در حلقه امنیتی بی‌سابقه قرار گرفته است.
 
فرانس ۲۴ گزارش داد: ساکنان واشنگتن و نیویورک از احتمال خشونت، آشوب و غارت پس از انتخابات در وحشت به سر می‌برند. منابع خبری از حصارکشی دور ساختمان کاخ سفید برای جلوگیری از حمله و آشوب احتمالی پس از انتخابات آمریکا خبر دادند.

راشاتودی گزارش داد: همزمان با انتخابات آمریکا، فروش سلاح و درخواست برای برگزاری تظاهرات افزایش یافته است. راشاتودی افزود: در آمریکا بسیاری بیم دارند که انتخابات ریاست جمهوری به «انفجاری بزرگ» بدل شود.

نشریه اتریشی استاندارد نوشت: رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هرکس باشد، با دشواری و معضلات فراوان روبه‌روست. استاندارد افزود: همه‌گیری روزافزون کرونا و اقتصاد رو به زوال آمریکا دو مشکل اساسی این کشور است.

نظر شما