شناسهٔ خبر: 43727555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ بایدن ۲۶۴ و ترامپ ۲۱۴ رای الکترال را کسب کرده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- شمارش آرا در ایالت‌های باقیمانده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد. تا اینجای کار بایدن در آرای الکترال از دونالد ترامپ پیش است اما هنوز ایالات مهمی باقی مانده‌اند که آرای آنها شمارش نشده است. این درحالی است که ترامپ خود را برنده انتخابات معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از گاردین، هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد. با توجه به اختلاف ساعت در آمریکا، ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی بودند که کار شمارش آرای مردم را آغاز کردند. تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی به صورت پستی و زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند که این موضوع یک رکورد تاریخی به حساب می‌آید.

تاکنون نتایج آرا در برخی ایالت‌های شرق – باتوجه به فاصله زمانی در آمریکا- مشخص شده است که براین اساس، ترامپ در ایالات ایندیانا، کنتاکی، اوکلاهاما، تنسی، وست ویرجینیا، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و کارولینای جنوبی توانسته آرای الکترال را به دست آورد.

جو بایدن نیز در ایالت‌های ورمونت، مریلند، نیوجرسی، ماساچوست، واشنگتن‌دی‌سی، ویرجینیا، دلور، کانکتیکات، رودآیلند، ایلینوی و نیویورک آرای کالج الکترال را کسب کرده است.

براساس این گزارش دو نامزد شانه به شانه یکدیگر در ایالت مهم فلوریدا درحال رقابت هستند.

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده او در فلوریدا پیروز شده اما رسانه‌های آمریکایی هنوز این خبر را تائید نکرده و رقابت را بسیار سخت توصیف کرده‌اند. بنا به گزارش سی‌ان‌ان ترامپ در فلوریدا با ۵۱ درصد آرا از بایدن با ۴۷ درصد پیش افتاده است. فلوریدا یکی از ۵ ایالت مهم در انتخابات آمریکا است که هر رییس جمهوری که سودای رسیدن به کاخ سفید را دارد باید آن را ببرد.

دونالد ترامپ در داکوتای شمالی،لوییزیانا وایومینگ، داکوتای جنوبی و همچنین نبراسکا نیز آرای الکترال را کسب کرده است. بایدن هم در ایالت نیومکزیکو به پیروزی رسیده است. این درحالی است که ترامپ از نظر تعداد رای جلوتر از بایدن است. ترامپ بیش از یک میلیون رای بیشتر از بایدن کسب کرده است.

براساس اطلاعاتی که رسانه‌های آمریکایی منتشر کرده‌اند دونالد ترامپ توانسته در لوییزیانا آرای الکترال را کسب کند و جو بایدن هم موفق شده آرای الکترال کلرادو را به دست آورد. کلرادو ۹ رای الکترال دارد.

در آخرین نتایج منتشر شده از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات آمریکا، جو بایدن موفق به کسب آرای الکترال در کارولینای جنوبی نیز شده است.

ترامپ هم توانسته آرای الکترال کالج را در ایالت کانزاس به دست آورد.

گاردین در آخرین خبر خود از انتخابات آمریکا اعلام کرد بایدن نیوهمپشایر و ترامپ میزوری را برده است. ترامپ تاکنون ۴۵ میلیون رای از مردم آمریکا گرفته و بایدن نیز بیش از ۴۳ میلیون رای کسب کرده است.

همچنین ترامپ موفق به بردن آرای الکترال ایالت آیداهو شده و بایدن نیز در کالیفرنیا، واشنگتن و اورگون برنده شده است. فاکس نیوز از پیروزی ترامپ در یک ایالت مهم و کلیدی دیگر- اوهایو- خبر داده است. منابع دیگر این خبر را تائید نکرده‌اند.

تاکنون ۹۸ دصد از آرا در فلوریدا شمرده شده و ترامپ ۵۱/۳ درصد از آرای مردم را به دست آورده است. به نظر می‌رسد ۲۹ رای الکترال این ایالت مهم و تاثیرگذار به حساب ترامپ ریخته شده باشد.

ممکن است انتخابات امسال نیز مثل سال ۲۰۱۶ برای دمکرات‌ها دردناک باشد و آنها باز هم در آخرین لحظه به ترامپ ببازند هرچند آنها هنوز امیدوار هستند.

در همین حال، آسوشیتدپرس از پیروزی جو بایدن در ایالت نه چندان با اهمیت هاوایی- با ۴ رای الکترال- خبر داده است. بایدن ایالت مینه‌سوتا را هم برده است. این خبرگزاری دقایقی پیش از پیروزی ترامپ در ایالت اوهایو خبر داد. این ایالت ۱۸ رای الکترال یا مجمع برگزینندگان دارد.

آسوشیتدپرس همچنین از برنده شدن ترامپ در تگزاس هم خبر داد. تگزاس ۳۸ رای الکترال دارد. این خبرگزاری از پیروزی بزرگ جو بایدن در ایالت آریزونا نیز خبر داده است.

گاردین نیز از پیروزی جو بایدن در ایالت مین خبر داده است. بدین ترتیب تعداد آرای بایدن با ۴ رای الکترال ایالت مین به ۲۴۲ رای خواهد رسید.

در زیر نقشه وضعیت هریک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تفکیک هر ایالت آمده است. رنگ قرمز برای ایالاتی است که ترامپ در آنها پیروز شده و رنگ آبی برای بایدن است.

نظر شما