شناسهٔ خبر: 43734117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتخابات 2020؛

ارزيابي نهايي سي ان ان از کالج‌هاي الکترال

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان به بررسی ارزیابی نهایی و پیش بینی خود از آرای کالج‌های الکترال در ایالت‌های مختلف آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان به بررسی ارزیابی نهایی و پیش بینی خود از آرای کالج‌های الکترال در ایالت‌های مختلف آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پرداخت.
به گزارش این پایگاه اینترنتی، شاید یکی از غیرمنتظره‌ترین تحولات در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2020 باثبات و پایدار بودن وضع رقابت در یکی از دوره‌های بسیار آشفته این انتخابات است. هنگامی که رقابت برای کاخ سفید به پایان خود می‌رسد منظره‌ای کاملاً مشابه آنچه پس از برگزاری کنگره‌های دو حزب در ماه اوت دیده شد، مشاهده خواهد شد.
جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، در ایالت‌های مهم غرب میانه و صنعتی بزرگ در منطقه دریاچه‌های بزرگ (ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا) که دونالد ترامپ در سال 2016 به سختی برنده شد و حضور در کاخ سفید را به دست آورد، با اختلاف کمی پیشتاز است. رقابتی‌ترین ایالت‌های کمربند آفتاب (فلوریدا، کارولینای شمالی، جورجیا و آریزونا) همچنان ایالت‌هایی هستند که ترامپ برای پیروزی مجدد به کسب اکثریت آرا در آن‌ها نیاز مبرمی دارد. وی همچنین باید از برتری کامل بایدن در منطقه غرب میانه جلوگیری کند.
در چشم انداز نهایی آرای کالج انتخاباتی پیش از انتخابات، رای کالج انتخاباتی آریزونا برای دموکرات‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. این ایالتی است که در قلب پروژه حزب دموکرات برای گسترش حوزه تسلط خود در دهه گذشته بوده است و این ایالت در سال 2020 از اهمیت زیادی برای آن‌ها برخوردار است. با این حال، نظرسنجی‌های صورت گرفته از این ایالت در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که برتری آن‌ها در این ایالت با حاشیه خطا روبرو است. در 70 سال گذشته فقط یک بار یک نامزد دموکرات ریاست جمهوری در ایالت آریزونا برنده شده است و این زمانی بود که بیل کلینتون در مبارزات انتخاباتی خود در سال 1996 در این ایالت پیروز شد.
تغییر آمار و بافت جمعیتی در این ایالت همراه با موفقیت بزرگ دموکرات‌ها در حومه شهر‌های این ایالت در دوران ترامپ، هر دلیلی را برای امیدوار بودن دموکرات‌ها در آنجا فراهم می‌کند. اما میزان نظرسنجی‌های صورت گرفته درباره ترامپ در آنجا نشان می‌دهد که شانس برد وی به مراتب بهتر از سایر ایالت‌هایی است که دموکرات‌ها بر روی نقشه به آن‌ها تکیه می‌کنند و شانس ترامپ در این ایالت احتمالاً بیشتر از مناطق غرب میانه و ایالت‌های واقع در کمربند شمال شرق آمریکا است.
البته، یک حرکت ناگهانی نمی‌تواند تغییر چندانی در چشم انداز کلی روز انتخابات ایجاد کند. بایدن مسیر خود را به سمت 270 رأی الکترال همراه با پایه‌ای مستحکم از 16 ایالت به علاوه منطقه کلمبیا با مجموع 203 رأی کالج انتخاباتی آغاز می‌کند. اگر سپس هفت ایالت دیگر و یک ناحیه کنگره در نبراسکا را که در حال حاضر به سمت وی متمایل است به آن اضافه کنید بایدن در مجموع 279 رأی الکترال را کسب می‌کند که برای کسب مقام ریاست جمهوری کافی است.
مسیر ترامپ به طرف کسب 270 رای الکترال وابسته به مشارکت انفجاری و قابل توجه در روز انتخابات است تا مزیتی که به نظر می‌رسد بایدن در شکستن رکورد رای گیری زودهنگام از طریق پست و رای گیری غیرحضوری داشته است، جبران شود. در دیدگاه نهایی ما، ترامپ در 20 ایالت دارای برتری است که در مجموع 125 رأی کالج الکترال را کسب می‌کند. اگر 38 رأی کالج الکترال تگزاس را هم اضافه کنید، رئیس جمهور به 163 رأی انتخاباتی خواهد رسید.
البته در حال حاضر در شش ایالت و یک منطقه کنگره در ایالت مین جمعاً 96 رأی کالج الکترال وجود دارد که هر دو نامزد نبرد سختی را برای کسب آن‌ها دارند.
واضح است که مسیر انتخاب مجدد ترامپ بسیار باریک‌تر از بایدن است، اما همچنان راهی پایدار برای او در پیش است و گرچه سال 2020 یک فضای سیاسی اساساً متفاوت از سال 2016 است، اما وی چهار سال پیش توانایی هموار کردن چنین مسیری را از خود نشان داد.

-ارزیابی و پیش بینی سی ان ان از کالج‌های الکترال:
رای‌های کالج الکترال قطعی برای جمهوری خواهان: آلاباما (9)، آلاسکا (3)، آرکانزاس (6)، آیداهو (4)، ایندیانا (11)، کانزاس (6)، کنتاکی (8)، لوئیزیانا (8)، می‌سی سی پی (6)، میسوری (10)، مونتانا (3)، نبراسکا (4)، داکوتای شمالی (3)، اوکلاهما (7)، کارولینای جنوبی (9)، داکوتای جنوبی (3)، تنسی (11)، یوتا (6)، ویرجینیای غربی (5)، وایومینگ (3) (125 رای در کل)

-رای کالج الکترال متمایل به جمهوری خواهان: تگزاس (38) (38 رای در کل)
-رای‌های کالج الکترال که دو حزب بر سر آن‌ها به شدت مبارزه می‌کنند: آریزونا (11)، فلوریدا (29)، جورجیا (16)، آیووا (6)، مین منطقه دوم کنگره (1)، کارولینای شمالی (15)، اوهایو (18) (96 رای در کل)
-رای‌های کالج الکترال متمایل به دموکرات ها: کلرادو (9)، میشیگان (16)، مینه سوتا (10)، نبراسکا منطقه 2 کنگره (1)، نوادا (6)، نیوهمپشایر (4)، پنسیلوانیا (20)، ویسکانسین (10) (76 رای در کل)
-رای‌های کالج قطعی الکترال برای دموکرات ها: کالیفرنیا (55)، کنتیکت (7)، دلاور (3)، دی سی (3)، هاوایی (4)، ایلینوی (20)، ماین (3)، مریلند (10)، ماساچوست (11)، نیوجرسی (14)، نیومکزیکو (5)، نیویورک (29)، اورگن (7)، رود آیلند (4)، ورمونت (3)، ویرجینیا (13)، واشنگتن (12)

نظر شما