شناسهٔ خبر: 43721699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

فهرست همه کاندیداها؛

اخبار لحظه به لحظه انتخابات آمریکا / "بایدن" در آستانه پیروزی/ ترامپ: تمام ایالت‌هایی که بایدن مدعی پیروزی شده را به چالش می‌کشیم/ شمارش آراء ادامه دارد

اختصاصی ابنا

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از مدتی قبل با رای گیری زودهنگام پستی یا منطقه ای آغاز شده بود، امروز ۱۳ آبان با برگزاری حضوری، به طور رسمی به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که از مدتی قبل با رای گیری زودهنگام پستی یا منطقه ای آغاز شده بود، امروز سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ (2020 03 November) با برگزاری حضوری، به طور رسمی به پایان می‌رسد.

در کنار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا سه انتخابات دیگر هم برگزار می گردد و ۳۵ سناتور، ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۱۱ فرماندار و تعداد زیادی از مقامات محلی نیز بر‌گزیده می شوند.

به لحاظ علاقه مخاطبان خبرگزاری ابنا و نیز گرایش بین المللی آن، اخبار این رویداد از آغاز تا پایان به شکل لحظه به لحظه مخابره می گردد.

ترتیب انتشار اخبار اینگونه است که خبر جدیدتر بالاتر از بقیه قرار می گیرد:


   

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:26
ترامپ: فرماندار پنسلیوانیا قانون اساسی را نقض کرد!/ انتخابات را به دیوان عالی می‌کشانم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ترویست آمریکا در توییتی فرماندار پنسلیوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم و بار دیگر تهدید کرد موضوع انتخابات را به دیوان عالی می‌کشاند.
او در توییتی نوشت: این چیزی است که اکنون می‌دانیم. باید برگردیم به سطح ایالتی و این که چطور در درجه اول این موقعیت بغرنج ایجاد شد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:10
آراء ایالت جورجیا بازشماری خواهند شد

برخی مقام‌های محلی در ایالت سرنوشت‌ساز جورجیا می‌گویند به دلیل اختلاف ناچیز بین آرای دونالد ترامپ و جو بایدن آرا بازشماری می‌شود.
«برد رافنسبرجر» وزیر ایالتی جمهوری‌خواه، ضمن اعلام بازشماری گفت: "ما نشانه‌ای از تقلب گسترده ندیدیم."
او گفت حدود چهار هزار رای باقی مانده که باید شمرده شود و همچنین هشت هزار رای غیابی نیروهای نظای هست که اگر تا آخر امروز برسند شمرده خواهند شد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:40
پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند

در حالی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» برای اشاره به سمت «جو بایدن» استفاده و از او اعلام حمایت کرد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:30
عطوان: حرکت آمریکا به سمت جنگ داخلی آغاز شده است

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای "رأی ‌الیوم" در تحلیل خود از آخرین تحولات آمریکا در پی انتخابات ریاست جمهوری و احتمال درگیری نظامی در این کشور گفت: مرحله تغییر ایالات متحده به سمت بدتر شدن و جنگ داخلی آغاز شده است.
«عبدالباری عطوان» نویسنده مشهور عرب امروز با انتشار مقاله‌ای در این روزنامه به تحلیل اوضاع پیچیده آمریکا به دنبال انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخت و نوشت که این کشور در آستانه جنگی داخلی قرار گرفته است.
عطوان خاطرنشان کرد: بیشتر دولت‌های آمریکا در طول پنجاه سال گذشته سعی کرده‌اند تا حکومت‌هایی که با اهداف توسعه‌طلبی آنها در تعارض است، چه لحاظ سیاسی و چه از لحاظ نظامی تغییر دهند؛ همانطوری که سعی کردند مرزهای بسیاری از کشورها را از طریق حمله نظامی یا تحریم‌های قتصادی ترسیم کنند. اما اکنون به نظر می رسد که ورق برگشته و آمریکا به عنوان یک کشور ابرقدرت، اکنون در آستانه تغییر به سمت بدتر شدن قرار گرفته است.
نویسنده مشهور عرب زبان افزود: انتقال مسالمت آمیز قدرت از شاخص ترین دستآوردهای نظام دموکراتیک غرب بود که با ضربات محکمی مواجه شد که رویدادهای مربوط به انتخابات اخیر آمریکا گواهی بر صدق این ادعاست. بنابراین، این دستآورد ممکن است در هر لحظه‌ای از بین برود که در نتیجه آن، همه کسانی که در اروپا و یا خاورمیانه روی حمایت آمریکا حساب باز کرده بودند، به همراه این کشور سقوط کنند و چه بسا در کل جهان ناامنی ایجاد شود.
وی در ادامه مقاله خود با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اعلام پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری قبل از مشخص شدن نتیجه آن، نوشت: زمانی که یک کاندیدی قبل از پایان نتیجه انتخابات، خود را پیروز معرفی می‌کند و برای حمایت از این پیروزی به دادگاه عالی مراجعه می‌کند، این عمق همان پرتگاه را نشان می‌دهد.
سردبیر روزنامه رای الیوم اضافه کرد: گورباچف ​​اتحاد جماهیر شوروی را با استراتژی "پرسترویکا" که به معنای اعتراف به شکست در مقابل غرب است، سرنگون کرد و در نتیجه پرچم های سفید را برافراشت. ترامپ هم اکنون همین رویکرد را دنبال می کند، اما با ادعای عظمت، قدرت و پیروزی. او آمریکا و مردم این کشور را به همان نتیجه می‌رساند، اما هرگز تصور نمی‌کردیم که کاروان‌های افراطی و نژاد پرست سفید پوست و طرفدار ترامپ، خودروهای زرهی مجهز به مسلسل و دوشکا را در شهرهای رقبای دموکرات خود با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان آنها به حرکت در آورند.
این نویسنده سرشناس جهان عرب در پایان مقاله خود نتیجه‌گیری کرد که آمریکا به سرعت در حال تغییر به سمت بدتر شدن است و چه بسا به زودی عظمت و ابرقدرتی خود در جهان را از دست بدهد.
عطوان نوشت: ما که از این اوباشگری و باج خواهی آمریکا رنج برده و همچنان می‎بریم، چیزی برای از دست دادن نداریم، بلکه چه بسا فروپاشی آمریکا سرآغاز بیداری و برون رفت ما از بحران‌های موجود در منطقه باشد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:25
اگر ترامپ شکست بخورد، سیاست ویژه توئیتر در قبال او پایان خواهد یافت

تارنمای شبکه بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد، در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا شکست بخورد، سیاست ویژه توئیتر برای او در پایان ژانویه(بهمن) خاتمه خواهد یافت و او محدود می شود.
در ادامه این گزارش بلومبرگ آمده است: پیش از این توئیتر به استناد مفاد قانونی، سیاست‌های ویژه‌ای را در قبال مقامات دولت‌ها در پیش گرفته است.
بلومبرگ عنوان کرد: در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این قانون توئیتر نیز برای او به پایان خواهد رسید و از پایان ژانویه ۲۰۲۱ هر توئیت و پیام ترامپ در توئیتر که تحریک کننده و مغایر با قوانین باشد، حذف می شود. این بخشی از سیاست توئیتر است که مردم باید بتوانند در جریان موضع گیری رهبران جهان قرار بگیرند حتی اگر آنها پست های جنجالی بگذارند. در این میان رهبرانی که دیگر سمتی در دولت کشورهایشان ندارند، دیگر معافیتی ندارند و همچون آدم های معمولی با آنها رفتار می شود. به همین دلیل در صورت شکست ترامپ، با وی در توییتر همچون یک فرد عادی رفتار خواهد شد.

در همین حال ترامپ همزمان با گمانه زنی‌ها در مورد حذف توییت های تحریک آمیز و مغایر با قانون توئیتر در صورت شکست در انتخابات، جمعه طی توییتی نوشت: توییتر از کنترل خارج شده است.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:18
تهدید ستاد انتخاباتی بایدن به خارج کردن ترامپ از کاخ سفید

ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره قصد ترامپ برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات، اعلام کرد در صورتی که رئیس‌جمهور فعلی این کشور از قبول شکست سر باز بزند، او را به بیرون از کاخ سفید اسکورت خواهند کرد.
«اندرو بِیتس» سخنگوی این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که نوزدهم ژوئیه گفتیم، مردم آمریکا درباره این انتخابات تصمیم می‌گیرند.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:00
ترامپ: پنسیلوانیا سابقه فاسدی در مورد سلامت انتخابات دارد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور تروریست آمریکا با برگشت آرای ایالت پنسیلوانیا به نفع بایدن در توئیتی نوشت: "فیلادلفیا (ایالت پنسیلوانیا) سابقه فاسدی در مورد سلامت انتخابات دارد."

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:40
ترامپ به دنبال برگزاری راهپیمایی پیروزی در آخر هفته است!

ایندیپندنت مذعی شد: ترامپ به دنبال برگزاری تجمعات و راهپیمایی پیروزی در آخر هفته است!

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:20
ستاد ترامپ: انتخابات هنوز به پایان نرسیده است / ادعای پیروزی بایدن دروغ است

بعد از پیشی گرفتن «جو بایدن» از «دونالد ترامپ» در ایالت پنسیلوانیا، ستاد رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «انتخابات تمام نشده است».
بنابر اعلام ستاد ترامپ، وی قصد ندارد شکست را در پنسیلوانیا بپذیرد و قصد دارد در آنجا خواستار بازشماری آرا شود.
کمپین ترامپ اعلام کرده است که ادعای فاکس نیوز و آسوشیتدپرس که اعلام کرده اند بایدن در راه رسیدن به پیروزی در انتخابات است، ادعاهای دروغ و غیرمسئولانه ای هستند

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:05
ترامپ شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد

شبکه خبری سی‌ان ان و فاکس نیوز به نقل از منابعی که نامی از آنها نبردند اعلام کردند که دونالد ترامپ برنامه‌ای برای پذیرش شکست و نتایج انتخابات ریاست جمهوری ندارد.
این خبر در حالی منتشر شده که ترامپ در ایالت های حساس جورجیا و پنسیلوانیا از رقیب دموکرات خود بایدن عقب افتاده است.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:35
بایدن در "پنسیلوانیا" هم جلو افتاد

لحظاتی پیش و با بروز شدن نتایج شمارش آراء در ایالت "پنسیلوانیا" معلوم شد که «جو بایدن» در این ایالت هم پیروز خواهد گردید.
در حالی که هنوز دو درصد از آراء شمارش نشده است بایدن 3,295,327 یعنی 49.5‎%‎ مجموع آراء این ایالت را در اختیار دارد. در حالی که ترامپ 3,289,731 رأی (49.4‎%‎) را حائز شده است.
با ادامه این روند، جو بایدن به 306 رأی الکترال خواهد رسید و برنده قاطع و بلامنازع خواهد بود.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:00
ال گور: انتخابات امسال با انتخابات ۲۰۰۰ کاملا متفاوت است

«آلبرت آرنولد گور» نامزد حزب دموکرات که در انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ با رأی دادگاه از «جورج واکر بوش» شکست خورد، گفت: این انتخابات، کاملاً با انتخابات بیست سال قبل متفاوت است. جو بایدن راه‌های متعددی برای تضمین پیروزی خود دارد. البته من طرفدار او هستم و امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد.
معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه گفت: مهمترین اصلی که ۲۰ سال پیش از آن دفاع کردم و اکنون جو بایدن [نامزد دموکرات‌ها] و بسیاری دیگر از آن دفاع می‌کنند این است که تمامی آرای قانونی باید شمرده شده و از خواست مردم آمریکا تبعیت شود.
ال گور همچنین از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خاطر طرح ادعای دزدیده شدن انتخابات بدون ارائه مدرک انتقاد کرد و گفت: اگر دونالد ترامپ پس از شمارش تمامی آراء با شکست روبه‌رو شود از او خواهم خواست کار درست را انجام دهد. این کار شمار زیادی را متحیر خواهد کرد اما به نفع کشورمان است.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:43
پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند

واشنگتن پست با استناد به اطلاعات منتشره از سوی اداره پست ایالات متحده آمریکا گزارش داد: پست آمریکا نتوانسته بیش از ۱۵۰،۰۰۰ برگ رای را برای روز انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه به مقصد برساند.
اداره پست این اطلاعات را در روز پنجشنبه در اسنادی که به دادگاه ارائه شده، واگذار کرده است.
«دیوید پارتنهایمر: سخنگوی اداره پست امریکا اعلام کرد بیشتر ۱۵۰ هزار رأی "دیر رسیده " مربوط به ایالت هایی است که حتی بعد از روز انتخابات آنها را می پذیرند. با این وجود ، در ایالت های آریزونا و جورجیا به دلیل تأخیر ، بیش از ۸۵۰ رای پستی باطل شده است.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:40
ترامپ جونیور: پدرم باید "تا سر حد مرگ"، مبارزه کند!

پس ترامپ درباره معتبر بودن روند انتخابات ابراز تردید کرد و در گفتگو با شبکه های خبری در مقر حزب جمهوری خواه در جورجیا گفت: فکر می کنم که یکی از کارهایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید در این انتخابات انجام دهد، این است که تا سر حد مرگ مبارزه کند تا ما بتوانیم از شفافیت کامل این روند اطمینان حاصل کنیم و همه در حزب دموکرات باید این مساله را مورد استقبال قرار دهند مگر آنکه واقعا دست به تقلب زده باشند.
«دونالد ترامپ جونیور» با تکرار اتهامات اخیری که از سوی رئیس جمهوری مطرح شده، دموکرات‌ها را به دلیل تخلف در زمان رای گیری شامل شمارش آرای کسب شده پس از زمان رای گیری متهم کرد و گفت: می‌دانیم که این برخلاف قوانین است.ترامپ جونیور همچنین احتمال آماری را برای رئیس جمهور آمریکا برای عدم دریافت یک رای در برخی از مناطق که در مجموع ۱۲۳ هزار آرا به نفع جو بایدن کاندیدای دموکرات شمرده شده است، زیر سؤال برد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:34
برادرزاده ترامپ: ترامپ در یک خشم غیرقابل کنترل است/ کسی باید جلوی او را بگیرد

«مری ترامپ» برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: دونالد ترامپ هرگز در چنین موقعیتی نبوده است. او ناامید است، کسی نیست او را از این مخمصه نجات دهد، او ناامید است و در واقع هیچ کاری از دستش برنمی آید جز اینکه با بیچارگی این وضعیت را تماشا کند.
وی که نویسنده کتاب افشاگرانه "چطور خانواده من خطرناک ترین مرد را خلق کرد" ادامه داد: سخنان عمویش به خوبی نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد، به ویژه اگر رهبران جمهوری خواه نخواهند کاری بکنند.
وی افزود: اینجا فقط با دروغگویی یا گمراه کنندگی دونالد ترامپ سر و کار نداریم؛ بلکه با دونالد ترامپی سر و کار داریم که درباره تلاش برای کودتا سخن می‌گوید. رهبری یک کشوری که تلاش می‌کند تا به طرز ناامیدانه‌ای انتخابات را غیرمشروع جلوه دهد. این یک اقدام نادرست و زشت است و باید جلوی آن گرفته شود.
مری ترامپ گفت: او در یک خشم غیرقابل کنترل است می توانم تصورش را بکنم. خوب نیست که بدانیم کسی که در کاخ سفید است دیگر تعادل روانی ندارد. باید درباره سخنان آقای ترامپ نگران بود.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:16
اختلاف بایدن با ترامپ در جورجیا باز هم بیشتر شد

بایدن در جورجیا فاصله خود را با رقیبش بیشتر کرد. وی با افزایش رای بسیار جزئی اختلاف خود را از ۹۱۷ رای به ۱۰۹۶ رسانده است در حالی که کم‌تر از یک درصد آرا برای شمارش باقی مانده است.
با پیروزی بایدن در ایالت کار برای ترامپ بسیار دشوار خواهد شد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:06
پسر ترامپ: باید وارد یک جنگ تمام‌عیار بشویم! / زمان آن رسیده که این گند کاری را درست کنیم

پسر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: باید به جنگی برای اثبات تقلب در رای‌گیری برود، روندی که زمان طولانی است ادامه دارد.
«دونالد ترامپ جونیور» در ادامه توئیت خود نوشت: بهترین گزینه برای آینده آمریکا این است که دونالد ترامپ وارد جنگ تمام عیاری با این انتخابات سراسر تقلب، دغل کاری، دارای رای دهندگان مرده و خارج از ایالت، که بیش از حد هم طولانی شده، بشود.
وی افزود: زمان آن رسیده که این گند کاری را درست کنیم و شبیه جمهوری موز [کنایه از کشور ضعیف و فاسد] نباشیم.

توییتر به این توییت پسر دونالد اترامپ واکنش نشان داد و به آن برچسب هشدار زده است.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:00
پیشی گرفتن آرای بایدن از ترامپ در ایالت جورجیا

بایدن با اختلاف ۹۱۷ رأی هم اکنون در ایالت جورجیا از ترامپ جلو افتاده است. با ادامه این روند و اضافه شدن ۱۶ رأی الکترال این ایالت به آراء بایدن، او برای پیروزی نیاز به رأی "نوادا" هم نخواهد داشت!

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:15
کاهش فاصله بایدن با ترامپ در جورجیا به زیر ۵۰۰ رأی

شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش داد که با شمارش ۹۹ درصد آراء در ایالت جورجیا، پیشتازی ترامپ نسبت به بایدن به ۴۶۳ رأی کاهش پیدا کرده است.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:00
بایدن امروز اعلام پیروزی می‌کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از بایدن به منطقه "ولمینگتون" اعزام شده است و وی احتمالاً صبح امروز جمعه 16 آبان 1399 پیروزی خود را اعلام خواهد کرد.
بایدن پیش از این دو بار با برگزاری نشست خبری از احتمال پیروزی خود خبر داده و اما تا کنون اعلام پیروزی نکرده و گفته است که تمام آراء باید شمرده شود.
این درحالی است که ترامپ در روند شمارش آراء تشکیک کرده و شکایتهایی را در نحوه شمارش آرا و روند برگزاری انتخابات به دیوان عالی چند ایالت تسلیم کرده است.
شمارش آرا در چند ایالت کلیدی آمریکا از جمله آریزونا، نوادا، پنسیلوانیا و جورجیا همچنان ادامه دارد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:30
تشدید حفاظت تر بایدن؛ آیا او رییس جمهور بعدی است؟

سرویس مخفی آمریکا که ماموریت محافظت از روسای جمهور آمریکا را در اختیار دارد در منطقه ولمینگتون، محل سکونت بایدن، مستقر شده و تدابیر امنیتی اطراف خانه بایدن را تشدید و نیروهای بیشتری به این منطقه اعزام کرده است.
تقویت اقدامات حفاظتی از بایدن در پی آن صورت می‌گیرد که پیش بینی‌ می‌شود 270 رای الکترال را به دست بیاورد و اعلام پیروزی کند.
رسانه‌های آمریکایی دیروز پنج شنبه 15 آبان 1399 گزارش دادند، همزمان با نزدیک شدن به اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حریم‌های هوایی خانه جو بایدن در ویلمینگتون منطقه پرواز ممنوع اعلام شده است و این وضعیت تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.
در حال حاضر بایدن فقط 6 رأی الکترال تا پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فاصله دارد.

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:00 (به وقت تهران)
رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در آریزونا

اختلاف آرای دونالد ترامپ با جو بایدن در ایالت آریزونا به ۴۶ هزار رأی به نفع بایدن کاهش یافت.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:45
قصد ترامپ برای شکایت از رای دادن ۱۰ هزار مُرده در نوادا

ستاد ترامپ قصد دارد دادخواستی را در نوادا ارائه دهد که طی آن ادعا کند حدود ۱۰ هزار نفری که در این ایالت رای آنها ثبت شده اصلا زنده نیستند.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:45
کاهش برتری ترامپ بر بایدن در جورجیا و پنسیلوانیا

در ایالت جورجیا اختلاف رای ترامپ با بایدن به حدود ۱۳ هزار رای و در ایالت پنسیلوانیا به حدود ۱۱۲ هزار رای رسیده است.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:00
شکست حقوقی برای کارزار انتخاباتی ترامپ

درخواست کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان رد شد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:30
بایدن: از جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم

نامزد دموکرات ها در پیامی در توئیتر: صبور باشید. رأی ها در حال شمارش هستند و ما از جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:00
ترامپ: تقلب را متوقف کنید

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که تقلب را متوقف کنید.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:40
افزایش فاصله بایدن با ترامپ در ایالت نوادا

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت نوادا افزایش یافت و به بیش از 11 هزار رای (1 درصد) رسید. پیش از این، این فاصله حدود 8هزار رأی بود.
نوادا 6 رای الکترال دارد و می تواند پیروزی بایدن را قطعی کند.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:25
قاضی جورجیا، دادخواست ترامپ برای توقف شمارش آراء را رد کرد

یک قاضی ایالت جورجیا، دادخواست کمپین ترامپ برای توقف شمارش آراء را رد کرد

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:23
ترامپ در صورت شکست در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ هم کاندیدا می‌شود!

«جان مایکل مولوینی» رئیس دفتر سابق ترامپ در سخنرانی خود در انستیتوی امور بین الملل و اروپا (IIEA) گفت: در صورت پیروزی جو بایدن، دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ و احتمالاً در سال ۲۰۲۸ بار دیگر کاندید می‌شود!

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:15
آریزونا: تمام رای های این ایالت شمارش می شود

«کتی هابز» دستیار فرماندار ایالت آریزونا در واکنش به اعتراض شماری از طرفداران ترامپ در خارج از مراکز شمارش آرا که خواهان توقف شمارش آرا هستند اعلام کرد که بدون شک تمام آرا این ایالت شمارش خواهند شد. این مقام ایالت آریزونا روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "ان. بی. سی" افزود: «من هدف این معترضان را نمی فهمم البته که ما می خواهیم همه آرا را بشماریم ما از نظر قانونی موظف به انجام چنین کاری هستیم».

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:13
فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا کاهش یافت

با وجود ادعای پیروزی ترامپ در پنسیلوانیا، همچنان فاصله آراء ترامپ و بایدن در این ایالت کاهش می یابد. هم اکنون این فاصله به حدود 125 هزار رای رسیده است.
پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال دارد و کلیدی است.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:58
ترامپ: پیروزی قانونی بزرگی در پنسیلوانیا بدست آوردیم / تمامی ایالت‌هایی که بایدن مدعی پیروزی شده را به چالش می‌کشیم

در حالی که هنوز احتمال پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا محتمل است، رئیس جمهوری تروریست آمریکا در یک یادداشت توئیتری، خود را پیروز قانونی پنسیلوانیا اعلام کرد تا هرگونه تغییر رأی احتمالی را که به ضرر او باشد، غیرقانونی جلوه دهد!
دونالد ترامپ همچنین در توئیتی دیگر نوشت: "تمام ایالت‌های اخیر که بایدن ادعا می‌کند، به دلیل تقلب در انتخابات و تقلب در انتخابات ایالت توسط ما به چالش کشیده خواهد شد. بسیاری از مستندات موجود است. فقط رسانه‌ها را بررسی کنید. ما پیروز خواهیم شد! اول آمریکا!".

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:52
جورجیا: هنوز حدود ۶۰ هزار رای شمارش نشده باقی مانده / بیشتر این رای‌ها آراء پستی هستند

بنا بر گزارش یکی از مقامات ارشد ایالت جورجیا، حدود ۶۰ هزاری رأی که بیشتر آن‌ها آراء پستی هستند باقی مانده است که باید از صبح پنج شنبه (به وقت محلی) شمارش شوند.
یک خبرنگار واشنگتن پست نیز گفت: بیشتر این رای‌های پستی شمارش نشده مربوط به مناطق دموکرات نشین این ایالت است. بنابراین احتمال پیروزی جو بایدن در این ایالت نیز بالاست.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:31
هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا: هیچ شواهدی دال بر ادعای ترامپ در مورد تقلب در انتخابات وجود ندارد

«میشل گئورگ لینک» رئیس‌ هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا از سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته هیچ شواهدی دال بر ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تقلب در انتخابات وجود ندارد.
این مقام آلمانی که وظیفه هدایت این هیئت نظارتی از سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد روز پنجشنبه به یک رسانه آلمانی گفت: "در روز انتخابات، ما هیچ تخلفی مشاهده نکردیم".
میشل لینک گفته وی از ادعای ترامپ در مورد تقلب در شمارش آرای پُستی بسیار تعجب کرده؛ زیرا آمریکا در این نوع رأی‌گیری سابقه طولانی دارد و این موضوع به قرن نوزدهم باز می‌گردد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:20
وزیر اسرائیلی: بازگشت بایدن به برجام می تواند باعث جنگ ایران و اسرائیل شود

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل چهارشنبه شب مدعی شد، مواضع جو بایدن در مورد توافق هسته ای ایران (برجام) می تواند به جنگ بین اسرائیل و ایران منجر شود.
«زاخی هانگبی» گفت: "بایدن مدت هاست که علناً گفته است به توافق هسته ای با ایران باز خواهد گشت. من این را چیزی می دانم که در نهایت منجر به رویارویی اسرائیل و ایران خواهد شد."
هانگبی گفت که او درباره بیشتر مسائل از جمله شهرک سازی ها نگران تاثیر پیروزی احتمالی بایدن نیست، اما ایران یک استثناء آشکار است.
وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیل گفت که او، بنیامین نتانیاهو و بیشتر اسرائیلی ها، توافق هسته ای با ایران را که در سال 2015 توسط دولت اوباما امضا شد، اقدامی اشتباه می دانند.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:55
بایدن: همه رای‌ها را بشمارید

جو بایدن با یک همرسانی ویدئویی در توییتر گفت: "همه آراء باید شمرده شود".

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:50
ترامپ: هر رأیی پس از روز انتخابات آمده باشد شمرده نمی‌شود!

ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: "هر رأیی پس از روز انتخابات آمده باشد مورد شمارش قرار نمی‌گیرد!".
شبکه توئیتر نیز بی درنگ روی توئیت ترامپ مبنی بر عدم شمارش آرا پس از روز انتخابات برچسب هشدار "گمراه‌کننده بودن" گذاشت.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:00
درگیری‌های خیابانی در ایالات متحده جریان دارد. ترامپ خواستار توقف شمارش آرا است و بایدن می‌گوید تمام آرا باید شمرده شوند

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:15
ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید

ترامپ در توئیتی نوشت: شمارش آرا را متوقف کنید

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:58
در جورجیا ۵۰ هزار رای دیگر باید شمرده شود

یک مقام انتخاباتی ایالت جورجیا گفته که هنوز حدود ۵۰ هزار برگه رای باقیمانده تا شمارش شود. به گفته رسانه های آمریکا، شمارش کنندگان آرا در هر ساعت ۳۰۰۰ برگه رای را می خوانند. بنابراین ممکن است حدود ۱۶ ساعت شمارش آرا در این ایالت طول بکشد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:44
۹۹ درصد آرا در جورجیا شمارش شد

۹۹ درصد آرا در جورجیا شمارش شد. اختلاف بایدن و ترامپ تنها ۱۸۱۴۸ رای است و ممکن است که بایدن در اینجا نیز پیشی بگیرد.
این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد .

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:53
اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد

ادامه شمارش آرا در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ به نفع آقای ترامپ کم شده است.
اعلام نتایج جدید با افزودن بیش از ۱۴۰ هزار رای از ماریکوپا، پرجمعیت‌ترین بخش این ایالت انجام شده که در چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه شمرده شده‌اند.
در نتایج جدید این بخش بایدن ۷۴,۵۱۴ رای از ترامپ پیش است، این تقریبا ۱۱ هزار رای کمتر از اعلام نتیجه قبلی است.
حدود ۲۰۰ نفر از طرفداران آقای ترامپ شبانه در مقابل محل شمارش آرا تجمع کردند. تجمع آنها به دنبال ادعاهای بی مبنای تقلب انجام شد.

در کل ایالت آریزونا آقای بایدن با ۶۸ هزار رای پیش است. اما در دو اعلام نتیجه آخر از بخش ماریکوپا، آقای ترامپ ۵۷ درصد آرا را داشته است. اگر او در تمامی آرای باقی مانده چنین نسبتی را از آن خود کند در آریزونا پیروز می‌شود. اما برخی از بخش‌های باقی‌مانده که رایشان هنوز شمرده نشده طرفدار دموکرات‌ها هستند.
بی‌بی‌سی نوشته هنوز نمی‌تواند برآوردی از پیروز انتخابات آریزونا بدهد، اما آسوشیتدپرس جو بایدن را پیروز این ایالت دانسته است.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:10
مخالفان سرسخت ترامپ در کنگره می‌مانند


چهار نامزد زن مشهور دموکرات‌ که برای نگه‌داشتن صندلی‌های خود در مجلس نمایندگان رقابت می‌کردند، بر رقبای خود پیروز شدند. ‌

الکسندریا اوکاسیو کورتز از نیویورک، الهان عمر از مینه‌سوتا، آیانا پریسلی از ماساچوست و رشیده طلیب از میشیگان، که همه از اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند، در رابطه با موضوعات جنجالی مانند بیمه همگانی از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ هستند و درگیری‌های لفظی رئیس‌جمهوری آمریکا‌ با آنها بارها خبرساز شده‌ بود.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:00
۶۹درصد مسلمانان آمریکا به بایدن رای داده اند

نتایج یافته‌های نظرسنجی سازمان دفاع و آزادی‌های مدنی مسلمانان در آمریکا حاکی است که حدود ۶۹ درصد از جمعیت مسلمان این کشور به جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ رای داده‌اند.
این میزان برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تنها ۱۷ درصد بوده است که البته برای وی که فرمان منع مسافرت مسلمانان به ایالات متحده را صادر کرد، غیر از این هم انتظار نمی رفت.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:30

بایدن وب‌سایت «انتقال قدرت» را راه اندازی کرد

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در حالی که شمارش آرا ادامه دارد، وب‌سایتی برای تیم «انتقال قدرت» راه اندازی کرده است.
ستاد انتخاباتی جو بایدن وب‌سایت را با هدف آماده سازی برای انتقال قدرت از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، با وجود این که هنوز آرای لازم ۲۷۰ رای را کسب نکرده و نتیجه انتخابات معلوم نیست، راه اندازی کرد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:30

مادورو: ما در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کنیم و دخالت آمریکا را هم نمی پذیریم

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با رد هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها گفت، امروز که آمریکا درگیر مشکلات انتخابات ریاست جمهوری است، ما دخالت نمی‌کنیم و توقع همین رفتار را از دولت آمریکا در انتخابات پارلمانی ششم دسامبر (۱۶ آذر) داریم.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:20
کره جنوبی: با هر دولتی که در آمریکا سرکار بیاید همکاری می کنیم

مدیر امنیت ملی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد صرف نظر از اینکه چه کسی در آمریکا سرکار بیایید سئول با این کشور در مورد خلع سلاح هسته ای کره شمالی و حفظ صلح و ثبات در منطقه همکاری خواهد کرد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:10
روسیه امکان بازگشت آمریکا به برجام را بعید ندانست

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امکان بازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را بعید ندانست.
، کنستانتین کاساچوف در مورد امکان بازگشت آمریکا به برجام پس از پیروزی بایدن افزود: بله این احتمال ممکن است بوقوع بپیوندد. معامله هسته ای با ایران، ایده و اقدام اجرا شده ازسوی باراک اوباما (رئیس جمهوری سابق آمریکا) است.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:00

ارزش دلار قبل از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا سقوط کرد


دلار آمریکا روز پنجشنبه در برابر ارزهای رقیب با نزدیک شدن به زمان اعلام رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، روند کاهشی خود در یک هفته اخیر را ادامه داد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:50

کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در جورجیا

فاصله آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت جنوبی جورجیا به تنها حدود ۱۸ هزار رای رسیده است. دونالد ترامپ با شمارش ۹۶ درصد آراء همچنان پیشتاز است اما بنا به گزارش‌ها آرای باقی مانده اکثرا در مناطقی به صندوق ریخته شده که دموکرات‌ها اغلب آرای بیشتری کسب می‌کنند. ایالت جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:40

خبرنگار فرانس ۲۴: در فیلادلفیا یک نفر هم به ترامپ رأی نداده است

ژولی دانگلهاف خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ با تأکید بر اینکه در فیلادلفیا حتی یک نفر را هم پیدا نکرده است که به دونالد ترامپ رأی داده باشد، گزارش داد مردم آمریکا از اینکه پس از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، کشورشان تا این اندازه دچار تفرقه شده است، ابراز تأسف می‌کنند.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:00

کرملین: قطعی نبودن نتایج انتخابات آمریکا پیامدهای منفی بین المللی دارد

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه درباره به طول انجامیدن نتایج انتخابات در آمریکا گفت: هر گونه عدم قطعیت به صورت بالقوه برای امور بین المللی پیامدهای منفی در پی دارد. در آمریکا روسیه را مثل پارچه قرمزی می بینند که گاو را با آن تحریک می کند که تا اسم روسیه را می شنوند به هیجان در می آیند پس کرملین تصمیم گرفته است صبر کند تا آنچه در انتخابات ایالات متحده اتفاق می افتد روشن شود.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:50

پاکستان: آماده همکاری با برنده انتخابات آمریکا هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد فارغ از آنکه چه نامزدی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، آماده همکاری با رئیس‌جمهوری بعدی آن کشور است.
زاهد چودری انتخابات آمریکا را موضوع داخلی آن کشور خواند و گفت: پاکستان مشتاق است با هر کس که در این انتخابات برنده شود همکاری کند.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:30

پاریس: به رابطه جدیدی با آمریکا نیاز داریم؛ آماده همکاری با دولت جدید هستیم

وزیر خارجه فرانسه در واکنش به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، اروپا و آمریکا به یک رابطه جدید نیاز دارند و پاریس آماده همکاری با دولت جدید واشنگتن است

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:50

طراف اقامتگاه بایدن، منطقه پرواز ممنوع ایجاد شد

با شدت یافتن تنش‌های پسا انتخاباتی در آمریکا، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نواحی اطراف اقامتگاه نامزد حزب دموکرات را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:40
جمع هواداران ترامپ در بیرون مرکز شمارش آرا در آریزونا

 شماری از طرفداران جمهوریخواهان در بیرون مرکز شمارش آرا در شهر ماریکوپا در ایالت آریزونا تجمع کردند. این تجمع در واکنش به ادعاهایی که در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود تشکیل شد. گفته شده بود که احتمال می رود آرای دونالد ترامپ در این مرکز شمارش نشود

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:30

*شهردار نیویورک خطاب به ترامپ: اتهام تقلب در انتخابات، غیر قانونی است

بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک به ادعای رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری گفت که مطرح کردن چنین ادعایی غیر قانونی و ناعادلانه است.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:20

کاخ سفید: اگر شمارش آراء سالم برگزار می‌شد، ما اکنون پیروز می‎شدیم

سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر عملیات شمارش آراء به صورت سالم صورت می‎گرفت، ترامپ در انتخابات به پیروزی می‎رسید.رای‌های ترامپ در ایالت آریزونا شمارش نشد. اگر این رای‌های ترامپ در آریزونا مورد شمارش قرار می‎گرفت، وی اکنون پیروز انتخابات بود.

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:10

پلوسی: بایدن آرای الکترال لازم برای پیروزی در انتخابات تاریخی آمریکا را به دست می‌آورد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به دموکرات‌های مجلس گفت، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر آرای الکترال لازم برای پیروزی در این انتخابات را بدست خواهد آورد.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:00

روحانی: بی تردید رئیس جمهور آتی آمریکا در برابر مقاومت ملت بزرگ ایران، راهی جز تسلیم ندارد

رئیس جمهور تاکید کرد: نتیجه انتخابات آمریکا واینکه چه کسی رئیس جمهور شود مهم نیست و هر کسی که می خواهد باشد چرا که بی ‌تردید در برابر ملت ایران، دولت بعد تسلیم خواهد شد و راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، مقررات و فشار افکار عمومی و در برابر صبر و مقاومت این ملت بزرگ، تسلیم شود.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:35
وضعیت شمارش آرا در چهار ایالت حساس آمریکا تا این لحظه:

پنسیلوانیا دارای 20 رای الکترال- ترامپ 50.7درصد آرا و بایدن 48.1درصد آرا - 11درصد آرا شمارش نشده.

کارولینای شمالی با 15 رای الکترال - ترامپ 50.1درصد آرا و بایدن 48.7درصد آرا - 6درصد آرا شمارش نشده.
جورجیا با 16 رای الکترال- ترامپ 49.6 درصد آرا و بایدن با 49.1ردرصد آبا - 2درصد آرا شمارش نشده.

نوادا با 6 رای الکترال- ترامپ با 48.7درصد آرا و بایدن با 49.3درصد آرا - 25درصد آرا شمارش نشده.
تاکنون ترامپ 214رای الکترال و بایدن 264 رای الکترال را بدست آورده اند.

هر نفر برای کسب کرسی ریاست جمهوری به 270 رای الکترال نیاز دارد.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:30

وکیل ترامپ: تقلب شده، فکر می‌کنید ما احمقیم؟!

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا با ادعای اینکه در انتخابات آمریکا تقلب گسترده‌ای رخ داده خطاب به دموکرات‌ها و جو بایدن گفت: "فکر می‌کنید ما احمقیم؟ فکر می‌کنید ما کودن هستیم؟

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:25

مقام اطلاعاتی آمریکا: شواهدی از مداخله خارجی در انتخابات وجود ندارد

بلندپایه ترین مقام امنیت سایبری در سازمان امنیت ملی آمریکا می گوید دولت شواهدی از مداخله خارجی در شمارش آرای انتخابات در دست ندارد.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:23

تیم بایدن برای تحویل گرفتن ریاست جمهوری از ترامپ آماده می‌شود

روزنامه "وال استریت ژورنال" بامداد پنجشنبه نوشت: با وجود آنکه هنوز نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما تیم بایدن در حال برنامه‌ریزی برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ است

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:20

بایدن: در صورت پیروزی، ۷۷ روز دیگر به پیمان پاریس برمی گردم

پس از خروج رسمی دولت ترامپ از توافق اقلیمی پاریس در روز گذشته، جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در اولین روز از دوره ریاست جمهوری خود (۲۰ ژانویه ۲۰۲۱) به پیمان اقلیمی پاریس دوباره ملحق می شود.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:20

فرماندار پنسیلوانیا درخواست ستاد ترامپ برای توقف شمارش آرا را رد کرد

تام وولف، فرماندار پنسیلوانیا به رغم درخواست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرای صندوق‌ها، شمارش آرا در این ایالت ادامه خواهد یافت.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:16

پسر ترامپ: در پنسیلوانیا تقلب شده است

اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری که به گفته خودش همراه با یک تیم حقوقی از جمله رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ به پنسیلوانیا سفر کرده بود اظهارداشت: ما در پنسیلوانیا اعلام پیروزی می‌کنیم. برای ما به طور کامل روشن است که در این جا بیش از ۴۰۰ هزار رای اضافه داشته ایم.

وی گفت: حدود ۸۶ درصد آرای این منطقه برای جمهوریخواهان بود. دموکرات‌ها پیش از این هم گفته بودند تنها راه پیروزی در انتخابات تقلب در منطقه پنسیلوانیا است.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:15

مسدود کردن ۲۷ وبگاه ایرانی از ترس انتخابات

اداره تحقیقات فدرال آمریکا می‌گوید به دستور وزارت دادگستری این کشور، ۲۷ دامنه مربوط به وبگاه‌های ایرانی به دلیل تلاش برای اثرگذاری روی ذهن مخاطبان آمریکایی و خارجی، مسدود و توقیف شدند.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:10

 آخرین وضعیت رقابت در ۴ ایالت باقیمانده

اختلاف در جرجیا ۴./ درصد

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:01

افزایش تنش‌ها در مراکز شمارش آرا در آمریکا

معترضین و طرفداران ترامپ با تجمع در نزدیکی مرکز شمارش آرا در شهر ماریکوپا در ایالت آریزونا خواستار شمارش مجدد آرا شدند. با بالا رفتن احتمال درگیری، پلیس محلی با تجهیزات کامل در محل حاضر شد.

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 10:50
«کانیه وست» که در ماه‌های گذشته خود را رقیب جدی ترامپ عنوان می‌کرد و پیش‌بینی کرده بود که با اختلاف زیاد از او پیشی بگیرد، در هیچ یک از ایالت‌هایی که واجد شرایط مبارزات انتخاباتی بود نتوانست به حداقل آرای ۵ دهم درصد نیز برسد

* پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 00:50
اعلام پیروزی بایدن در ایالت کلیدی میشیگان

شبکه «سی‌.ان‌.ان» بایدن را پیروز ایالت میشیگان اعلام کرد. این ایالت ۱۶ رأی الکترال دارد و آرای الکترال این نامزد دموکرات را به ۲۶۴ رساند. او برای پیروزی نهایی، به ۶ رأی دیگر نیاز دارد که انتظار است از ایالت نوادا به دست آید.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:30
اعلام دیرهنگام نتایج انتخابات، آمریکا را به درگیری سیاسی می‌کشاند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی اگر نتایج انتخاابات آمریکا با تاخیر اعلام شود این کشور وارد درگیری سیاسی خواهد شد.
براساس این نظرسنجی که تا لحظه تنظیم این خبر با حضور هشت هزار و ۶۷۴ نفر صورت گرفته است، ۶۳.۹ درصد از شرکت کنندگان؛ حدود ۵ هزار و ۵۴۶ هزار نفر اعلام کردند که درصورت تأخیر در اعلام نتایج ریاست جمهوری در آمریکا این کشور وارد یک درگیری سیاسی خواهد شد درحالی که حدود ۳۸ درصد یعنی ۳ هزار و ۱۲۸ تن دیگر خلاف این نظر را داشته‌اند.
به نظر می رسد نتایج نهایی و رسمی زودتر از جمعه اعلام نشود.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:54
ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آراء در میشیگان شد

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهوری تروریست آمریکا با ارائه شکایت قضایی خواستار توقف شمارش آراء در ایالت میشیگان شده است.
کمپین ترامپ ادعا کرده است دسترسی لازم برای نظارت بر شمارش آراء در این ایالت به آن ها داده نشده و بنابراین باید شمارش آراء متوقف شود.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:50
تعداد آراء الکترال بایدن به 248 رسید

با قطعی شدن پیروزی بایدن در ویسکانسن، تعداد آراء الکترال وی به 248 رسید در برابر 214 رأی ترامپ رسید.
با این حساب، وی تنها به 22 رأی دیگر برای پیروزی نهایی نیاز دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:44
درخواست بایدن: برای کمک به کمیته صیانت از آرا به کمپین من کمک کنید!

جو بایدن در واکنش به ادعای مکرر ترامپ در مورد پیروزی و تقلب در انتخابات از مردم خواست به کمپین او برای تشکیل کمیته ی صیانت از آرا کمک کنند. او در توییتر خود نوشته است: برای این که مطمئن شویم همه‌ی آرا شمرده می‌شود یکی از بزرگترین برنامه‌های صیانت از آرا را راه‌اندازی کرده‌ایم. چرا که این دونالد ترامپ نیست که تعیین می‌کند چه کسی برنده‌ی انتخابات است، این مردم هستند که برنده را تعیین می کنند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:30
یمن: حکومت‌های عربی در برابر انتخابات آمریکا خشک‌شان زده است

«سید محمدعلی الحوثی» رییس کمیته عالی انقلاب یمن چهارشنبه شب به نگرانی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به پیروزی احتمالی "جو بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و در توئیتی نوشت: حکومت‌های وابسته به آمریکا در منطقه، در برابر انتخابات جاری این کشور خشک‌شان زده و درمانده شده‌اند.
به گزارش ایرنا، الحوثی در سلسله توییتی نوشت: اما آنچه باید ملت‌ها درک کنند آن است که دلیل اصلی ادامه جنگ‌ این حکومت‌های وابسته به آمریکا و تخریب توانمندی‌های کشورهای عرب، همین اراده سلب شده این حکومت‌ها است.
وی افزود: بازنگری واقعیت موجود از طریق ملت‌هایی شروع می‌شود که دارای اراده قوی بوده تا خود راه حل‌ها را ایجاد کنند.

سخنان الحوثی پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" (اسرائیل امروز) روز یکشنبه نوشته بود، مسؤولان کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و بحرین آرزو می‌کنند که "دونالد ترامپ" بار دیگر انتخاب شود، چرا که آنان در صورت پیروزی "جو بایدن" نسبت به تغییر سیاست آمریکا در خاورمیانه بیمناک هستند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:08
ترامپ تعداد آرای الکترال خود را به ۲۱۴ رساند

ترامپ در حوزه انتخابیه دوم ایالت مین برنده شد و ۱ رأی الکترال دیگر کسب کرد و آرای الکترال او به ۲۱۴ رأی رسید.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:53
مقام رسمی پنسیلوانیا: ۵۰ درصد آرا شمارش شده است

«کتی بوکوار: وزیر امور داخلی پنسیلوانیا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: این ایالت در حال حرکت به سوی شمارش ۵۰ درصد آرا است. بر اساس این گزارش وی قول داده است که همه آرا تا قبل از اعلام نتایج شمرده شود. هنوز میلیون‌ها رای شمرده نشده است. امسال نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد آرا پستی ۱۰ برابر شده است. می‌خواهیم همه آراء را بشماریم.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:41
به دنبال پیروزی بایدن در ویسکانسن، ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد

کمپین انتخاباتی ترامپ بلافاصله بعد از توییت اعتراضی رییس جمهوری آمریکا در مورد از بین بردن آرا، خواهان بازشماری آراء در ایالت ویسکانسن شد.
درخواست کمپین انتخاباتی ترامپ در حالی مطرح می شود که طبق قوانین ویسکانسین، یک کمپین انتخاباتی نمی تواند برای بازشماری مجدد درخواست کند تا زمانی که کمیسیون انتخابات ویسکانسین هیات انتخابات شمارش آرا را کامل کند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:17
رأی ترامپ بیشتر از انتخابات ۲۰۱۶ 

طبق آمار و ارقام منتشر شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، آراء بیشتری کسب کرده است. «جو بایدن»، نامزد امسال دموکرات‌ها نیز نسبت به «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات دوره قبل، آراء بیشتری را به خود اختصاص داده است.
در انتخابات امسال با وجود اینکه تا این لحظه شمارش آراء همچنان ادامه دارد، ترامپ با کسب ۶۷ میلیون رأی نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ که حدود ۶۳ میلیون رأی را به خود اختصاص داده بود، رکورد زده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:56
تیم ترامپ آماده است نتایج انتخابات را به چالش بکشد

یک خبرنگار شبکه خبری فا‌کس‌نیوز گزارش داده تیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آماده ارسال وکلای حقوقی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات است.
این خبرنگار فاکس‌نیوز به نقل از منابعی در ستاد انتخاباتی ترامپ نوشته رئیس‌جمهور آمریکا این ارقام انتخاباتی را نخواهد پذیرفت. آنها گفته‌اند این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهور آمریکا برای یک ماه دیگر معلوم نشود.»
همزمان مقام‌های ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ ابراز اطمینان کردند او قادر است از مسیر دادگاه ۲۷۰ رأی الکترال لازم برای ورود به کاخ سفید را کسب کند. شماری از دستیاران ترامپ گفته‌اند آماده‌اند آرای برخی ایالت‌ها را در دادگاه‌ها به چالش بکشند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:51
اظهارنظر رهبر اکثریت سنا درباره انتخابات آمریکا

«میچ مک‌کانل» رئیس اکثریت سنا اعلام کرد: اگر دو طرف به دیوان عالی برای تعیین فرد پیروز انتخابات مراجعه کنند، متعجب نخواهیم شد.
وی اظهار کرد:‌ بعد از پایان شمارش آخرین رای نتیجه انتخابات مشخص خواهد شد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:48
ترامپ: دارند برای بایدن رای پیدا می‌کنند!

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، در واکنش به پیش افتادن بایدن در ایالت‌های کلیدی در توئیتی نوشت: آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا اختلاف ۵۰۰۰۰۰ رای در پنسیلوانیا را به محض اینکه بتوانند، از بین ببرند، همانطور که در میشیگان و جا‌های دیگر این کار را کردند!
او در پیام دیگری نوشت: دارند برای بایدن رای پیدا می‌کنند، در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان، [این وضعیت]برای کشور ما خیلی بد است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:32
فرماندار پنسیلوانیا: شمارش آرا در این ایالت چهارشنبه تمام نمی‌شود

فرماندار پنسیلوانیا با اظهار اینکه شمارش آرا در حال انجام است، گفت نتایج انتخابات این ایالت در روز چهارشنبه کامل نخواهد شد.
«تام ولف» افزود: مهمترین چیز این است که ما نتایج دقیق داشته باشیم ، حتی اگر این کار کمی بیشتر از آنچه ما عادت کرده‌ایم طول بکشد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:15
بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسن پیروز شد

رئیس کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت همه آرا در این ایالت شمارش شده‌اند و جو بایدن با اختلاف 20697 رأی پیروز شده است.
قطعی شدن پیروزی بایدن در میشیگان و نوادا، وی برای پیروزی در انتخابات نیازی به پیروزی در سه ایالت کلیدی پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا که شمارش آرای آن‌ها همچنان در جریان است، نخواهد داشت.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:07
بایدن: تا شمارش همه آرا چشم روی هم نمی‌گذاریم

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اظهار کرد: تا شمارش آرای همه رای دهندگان چشم روی هم نمی گذاریم".
وی در پیامی توییتری ضمن درخواست از طرفداران خود مبنی بر اینکه در جریان جدیدترین اخبار انتخابات باشند، نوشت: «جن اومالی دیلون» مدیر ستاد انتخاباتی و همچنین مشاور انتخاباتی من لحظه به لحظه شما را درباره نتایج مطلع خواهند کرد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:06
فرانس ۲۴ : بدترین سناریو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حال رقم خوردن است

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: طولانی شدن روند انتخابات بدون سرانجامی مشخص و حتی اقامه دعوی حقوقی در دادگاه دیگر فقط یک سناریوی ترسناک نیست؛ چرا که درحال به وقوع پیوستن است.
این رسانه فرانسوی به نقل از «فرانسوا دورپر» کارشناس حوزه ایالات متحده بیان کرد: چند هفته گذشته، دونالد ترامپ پیش بینی کرده بود که پرونده این انتخابات در دیوان عالی بسته خواهد شد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:59
ستاد بایدن: اگر ترامپ به دیوان عالی رجوع کند با "شکستی شرم‌آور" مواجه خواهد شد

ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات هشدار داد در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به چالش کشاندن آرای پستی به دیوان عالی رجوع کند با "شکستی شرم‌آور" مواجه می‌شود.
ستاد انتخاباتی بایدن همچنین خبر داد که بایدن قصد دارد امشب (به وقت محلی) برای مردم آمریکا سخنرانی کند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:53
اوراسیا: بایدن بیشترین آرای تاریخ ریاست جمهوری آمریکا را به دست آورده است

«ایان برمر» نویسنده و محقق علوم سیاسی و رییس گروه اوراسیا در توئیتی نوشت: بایدن تاکنون ۷۰ میلیون رای کسب کرده است. این بیشترین تعداد رای کسب شده توسط یک کاندیدا در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:44
۳۲ هزار رای؛ اختلاف آرای ترامپ و بایدن در میشیگان

با شمارش ۹۶ درصد آراء، اختلاف آرای ترامپ و بایدن در میشیگان به حدود ۳۲ هزار رأی رسید.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:28
تعداد آراء پستی پنسلوانیا بیش از ۱۰ برابر انتخابات دوره قبل است

یکی از مقامات ایالت پنسلوانیا از آرای بالای پستی در انتخاب ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تعداد آراء پستی بیش از ۱۰ برابر انتخابات دوره قبل است

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:15
ستاد انتخاباتی بایدن: نتایج نشان از «مسیر شفاف پیروزی» دارد

کمپین انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات در توئیتی به برگشت آرای برخی ایالت ها واکنش نشان داد. کمپین انتخاباتی جو بایدن در توئیتی اعلام کرد که نتایج نشان از «مسیر شفاف پیروزی» او دارد

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:05
ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند

رییس جمهور آمریکا در واکنش به تغییر موقعیت خود در برخی ایالت ها در توئیتی نوشت: شب گذشته من در بیشتر ایالت‌های کلیدی که تقریباً همه آنها تحت کنترل دموکرات‌ها هستند، با اختلاف پیشتاز بودم سپس با شمارش ناگهانی آرا [پستی] این برتری‌ها یکی پس از دیگری غیب شدند!

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:00
با اوضاع فعلی، بایدن برنده خواهد شد

در حال حاضر جو بایدن در سه ایالت میشگان (با 16 رأی الکترال)، ایالت نوادا (با 6 رأی الکترال) و ویسکانسن (با 10 رأی الکترال) پیشتاز است. اگر همین وضعیت باقی بماند، با احتساب 238 الکترال قطعی شده، «جو بایدن» 270 رأی لازم را کسب نموده و رییس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود. 

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:35
وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی

آخرین اوضاع شش ایالت کلیدی از نگاه بی.بی.سی:
آریزونا: بایدن با ۸۳ درصد آرا شمارش شده پیشتاز است و برخی از شبکه های آمریکایی پیروزی او را پیش‌بینی کرده اند.
جورجیا: ترامپ اندکی از بایدن جلوتر است. اما آرا در آتلاتنا و مناطق حومه اطراف باید هنوز شمرده شوند.
نوادا: جو بایدن در این جا با رقابتی سخت‌تر از انتظار روبروست. او در حال حاضر اندکی جلوتر است.
ویسکانسین: با شمارش تقریبا اکثریت آرا، جو بایدن اندکی جلوتر از ترامپ است.
میشیگان: تعداد زیادی از آراء در مناطقی مثل دیترویت که از دموکرات ها حمایت می‌کنند هنوز باید شمرده شود.
پنسیلوانیا: ترامپ از پیشتازی قابل توجهی برخوردار است. اما تعداد زیادی از آرای پستی هنوز شمارش نشده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:08
تکلیف آرای پستی پنسیلوانیا احتمالا روز جمعه مشخص می‌شود

تارنمای بیزنس اینسایدر گزارش داد: شمارش آرای غیابی (پستس) در ایالت حساس پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه ادامه یابد، زیرا مقام‌های انتخاباتی این ایالت میدان نبرد کلیدی شمارش آرای غیابی را از صبح روز سه‌شنبه آغاز کرده‌اند. 
«تام وولف» فرماندار ایالت پنسیلوانیا و «تونی ایورز» فرماندار ایالت ویسکانسین از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ادعای بی اساس پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و تقلبی دانستن ادامه شمارش آرا پس از روز انتخابات، انتقاد کرده اند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:25
پس از نوادا، اعلام نتایج پنسیلوانیا هم به تعویق افتاد

روزنامه دیلی میل نوشت، شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:15
چین موضعی در قبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد

وانگ ون بین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین ترجیحی برای دو نامزد انتخابات دارد یا خیر گفت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده موضوعی داخلی در امریکا است و چین موضعی در این خصوص ندارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:50
واکنش اتحادیه اروپا به تبریک نخست‌وزیر اسلوونی به ترامپ

در پی تبریک زودهنگام نخست‌وزیر اسلوونی به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با این اقدام از اعضای اتحادیه خواست به آرای انتخاباتی آمریکا احترام بگذارند.
همچنین جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما منتظر اعلام نتیجه انتخابات هستیم، اتحادیه اروپا همچنان آماده است تا به ایجاد یک مشارکت قوی دو سوی اقیانوس اطلس، بر اساس ارزش‌ها و تاریخ مشترک ادامه دهد.
تا کنون هیچ یک از مقامات اتحادیه اروپا به انتخابات آمریکا واکنش نشان نداده و نتیجه‌ای را در این خصوص نپذیرفته است

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:30
اختلاف بایدن با ترامپ در میشیگان کم شد

در حالی که بر اساس شمارش ۷۳ درصدی ترامپ در این ایالت نزدیک به ۸ درصد از بایدن جلو بود، اختلاف میان دو نامزد با شمارش ۸۷ درصد از آرا به ۱.۴ درصد رسید ولی همچنان ترامپ جلوتر است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:10
پرونده انتخابات آمریکا به دادگاه عالی می رود

فاکس نیوز گزارش داد اعلام پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آن هم در حالی که آراء بسیاری از ایالت‌ها شمرده نشده نشان از این دارد که پرونده انتخابات این دوره به دیوان عالی خواهد رفت.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:53
همه چشم‌ها به پنسیلوانیاست

ایالت پنسیلوانیا درحال حاضر با ۳۶ درصد آراء شمرده‌نشده به عنوان بیشترین سهم در آرای شمرده‌نشده و دارا بودن ۲۰ رای الکترال به عنوان بیشترین سهم در بین ایالت‌های باقی‌مانده، تعیین کننده‌ترین ایالت در مشخص‌شدن نتیجه انتخابات آمریکاست.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:38
واکنش تیم بایدن به ادعای ترامپ: تکان دهنده و بی سابقه

تیم انتخاباتی جو بایدن ادعای پیروزی دونالد ترامپ را "زودهنگام و بی‌اساس" خوانده است. جن اومالی دیلون، مدیر کارزار انتخاباتی بایدن گفت که اظهارات ترامپ درباره مشروعیت آرایی که هنوز شمرده نشده "تکان‌دهنده، بی‌سابقه و نادرست" است. خانم اومالی گفت: چنین کاری بی‌سابقه است چون تا کنون در تاریخ ایالات متحده سابقه نداشته که در یک انتخابات سراسری رئیس جمهور به دنبال محروم کردن مردم از صدای آنها باشد. او گفت ادعای ترامپ نادرست است چون بر اساس قانون تمام آرای مشروع باید شمرده شود. 

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:12
پیروزی یک مُرده در انتخابات ایالتی آمریکا!

 «دیوید آنداهل» که ماه گذشته میلادی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده بود، امروز در انتخابات مجلس قانونگذاری ایالت داکوتای شمالی آمریکا بیشترین رای را آورد و پیروز انتخابات شد!

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:54
ویسکانسن آبی می‌شود؟

در حالی که دونالد ترامپ در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ موفق شده بود که با اختلاف نزدیک به ۳۰ هزار رای هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود را در ایالت ویسکانسین شکست دهد، نتایج شمارش آرای انتخابات روز سه‌شنبه از برتری جو بایدن حکایت دارد. با شمارش بیش از ۹۵ درصد آرای ایالت ویسکانسین، جو بایدن با کسب ۴۹.۵ درصد آرا از آقای ترامپ که ۴۹ درصد آرای این ایالت را به خود اختصاص داده، پیش افتاده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:47
 نخست ‌وزیر اسلوونی به ترامپ تبریک گفت!

یانز یانشا نخست‌وزیر اسلوونی (کشور همسر رئیس‌جمهور آمریکا)، ترامپ را به عنوان برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به رسمیت شناخت و به او تبریک گفت! و در توئیتی نوشت: این کاملا واضح است که آمریکایی ها دونالد ترامپ را انتخاب کرده‌اند. ین اظهارات در حالی مطرح شد که شمارش انتخابات آمریکا هنوز ادامه نیافته است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:40
واکنش دموکرات ها به ادعای ترامپ: خطرناک و مستبدانه

ادعای دونالد ترامپ درباره پیروزی او در انتخابات واکنش شدید سیاستمداران حزب دموکرات را به دنبال داشت. الکساندریا اوکازیو کورتز، عضو مجلس نمایندگان -که برآورد شده در نیویورک دوباره انتخاب می‌شود- این اظهارات آقای ترامپ را "نامشروع، خطرناک و مستبدانه" خوانده و محکوم کرده است. او توییت کرد: "آرا را بشمارید. به نتایج احترام بگذارید".

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:30
میزان آرا مردمی بایدن و ترامپ تا این لحظه:

بایدن: ۶۸۱۲۴۱۸۲
ترامپ: ۶۶۰۶۰۶۹۹

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:25
وقفه در اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

رسانه های آمریکا بخصوص شبکه های خبری فاکس نیوز و سی‌ان‌ان که به ترتیب به ترامپ و بایدن نزدیک هستند، به دنبال اظهارات ساعات پیش ترامپ مبنی بر پیروزی در انتخابات، اکنون از اعلام نتایج شمارش آرا خودداری می کنند.
این درحالی است که تا پیش از این و به سرعت و بصورت ایالتی نتایج انتخابات از سوی این دو شبکه لحظه ای اعلام می شد. ولی اکنون از بیش از 2 ساعت قبل هیچ نتیجه جدیدی اعلام نشده است.
بنابر این نتایج تاکنون بایدن 238رای الکترال و ترامپ 213 رای الکترال بدست آورده اند. 
برخی کارشناسان می گویند، که این اقدام شاید به نوعی واکنش به ادعای ترامپ است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:12

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صبح امروز (چهارشنبه) با ارسال ایمیل به برخی طرفداران، خواستار جلب حمایت مالی این افراد برای آغاز اقدامات حقوقی در صورت شکست شد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:10

وزیر دفاع آلمان: شرایط در آمریکا در آستانه انفجار است

"آنگرت کرامپ کارن بائر"درباره شرایط در آمریکا که در حال برگزاری انتخابات است، گفت: شرایط در آمریکا در آستانه انفجار است و ممکن است به بحران قانون اساسی در این کشور منجر شود.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:00

رویترز: ترامپ به غلط خود را پیروز انتخابات اعلام کرد. چراکه آرای انتخابات در میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا هنوز به طور کامل شمرده نشده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 12:53

کمپین جو بایدن: اگر دونالد ترامپ برای جلوگیری از جدول بندی صحیح آرا به دیوان عالی برود، دموکرات‌ها تیم های حقوقی برای مقاومت در برابر تلاش ترامپ خواهند داشت

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:35


بر اساس گزارش فاکس‌نیوز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تاکنون در کرسی‌های مجلس سنا برابر هستند، اما دموکرات‌ها ۷کرسی بیشتر از جمهوری‌خوان در مجلس نمایندگان کسب کردند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:40


گاردین پیام «برنده هنوز اعلام نشده است» را به صفحه لایو نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود تا شبهه ایجاد شده توسط ترامپ را از بین ببرد. / توئیت‌پرس

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:23

گاردین: ایالت های پنسیلوانیا،ویسکانسن و میشیگان احتمالا امروز نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری را اعلام نمی کنند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:07

تظاهرات حامیان سیاه‌پوستان در نیویورک علیه ترامپ

هم‌زمان با ادامه شمارش آرا در آمریکا،‌ گروهی از معترضان حامی جنبش سیاه‌پوستان با تجمع در نیویورک از رئیس‌جمهوری کنونی کشورشان و معاون او خواستند تا از سمت‌هایشان کناره‌گیری کنند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 11:05

تدابیر بی سابقه امنیتی در اطراف کاخ سفید

شبکه تلویزیونی گزارش داد: تدابیر بی سابقه امنیتی در اطراف کاخ سفید اتخاذ و حصار‌های فلزی و بلوک‌های سیمانی در اطراف آن نصب شده است.

خبرنگار الجزیره گفت: سخنان ترامپ می‌تواند باعث خشم تظاهرکنندگان در اطراف کاخ سفید شود.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 10:55

ترامپ: واقعا نتیجه اعجاب‌انگیز است

سخنرانی ترامپ در کاخ سفید: ممنونم از حمایت میلیونی مردم. یک عده خوشحال نیستند از این رای‌ها؛ ما مقابل‌شان می‌ایستیم.

داریم آماده می‌شویم برای جشن بزرگ. واقعا نتیجه اعجاب‌انگیز است. از مردم می‌خواهم به خیابان آمده و جشن بگیرند. این رکوردی بزرگ است که سابقه نداشته.

 

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 10:45

روحانی: برای ما شیوه ای که در دولت بعدی آمریکا اتخاذ می شود مهم است

رئیس جمهور گفت: ما میخواهیم آمریکا برگردد به تمام معاهدات بین‌المللی برگردد.اگر تکریم جای تحریم آمد، شرایط فرق می کند. برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است و فرد و حزب برای ما اهمیتی ندارد. بر فرض این که اخلاق آمریکا به یک شیوه صحیح برنگردد برنامه ریزی کرده ایم. 

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 10:00

 چه تعداد آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقیمانده است؟

103 رای الکترال و نتایج نهایی انتخابات در 9 ایالت آمریکا همچنان باقی مانده است.

این آرای الکترال به شرح زیر:

 پنسیلوانیا: 20

 میشیگان:16

 مین:4

 آلاسکا:3

 ویسکانسین:10

 جورجیا: 16

 کارولاینای شمالی:15

 آریزونا:11

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 09:30

آمار لحظه‌ای انتخابات آمریکا به روایت فاکس‌نیوز

بایدن 237 رای الکترال

ترامپ 213 رای الکترال

 

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 09:20
ترامپ دموکرات ها را به سرقت متهم کرد!

ترامپ: دموکرات ها به دنبال سرقت انتخابات هستند اما به آنها اجازه این کار را نمی دهیم.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 09:20
بایدن: ایمان داشته باشید، پیروز خواهیم شد

جو بایدن گفت: ما از وضعیتی که داریم خوشحالیم. بخاطر رای بی سابقه آرای غیرحضوری باید صبر کنیم. حس خوبی داریم و از موقعیتمان راضی هستیم. در آریزونا می‌بریم و هنوز در جورجیا نباخته‌ایم. پنسیلوانیا را هم خواهیم برد .مردم رییس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد، نه من و نه ترامپ.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 09:00
گلدنبرگ: بایدن جمعه پیروز می شود

ایلان گلدنبرگ، مسئول ارشد اندیشکده آمریکایی: نتیجه انتخابات تا جمعه مشخص می‌شود و وقتی آرای زودهنگام (آرای پستی) شمارش شود بایدن احتمالا پیروز می شود.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 08:55

پیروزی نانسی پلوسی در کالیفرنیا

نانسی پلوسی کرسی خود را در کنگره حفظ کرد. او به احتمال زیاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باقی خواهد ماند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 08:40

آمار لحظه‌ای انتخابات آمریکا به روایت فاکس‌نیوز

بایدن 227 رای الکترال

ترامپ 204 رای الکترال

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 08:28

ستاد انتخاباتی ترامپ: او تا ساعاتی دیگر برای مردم آمریکا سخنرانی می کند

یک مقام بلندپایه ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفته که آقای ترامپ قصد دارد امشب از خود اقتدار نشان دهد و روایت انتخابات را رقم بزند.

این مقام گفت : رییس جمهور امشب سخنرانی خواهد کرد. حتی اگر نطق پیروزی نباشد، روایت انتخابات را رقم خواهد زد. 

او افزود که آقای ترامپ از اتاق شرق در کاخ سفید سخنرانی خواهد کرد.

 * چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 08:20
احتمال پیروزی ترامپ در اوهایو

شبکه «فاکس‌نیوز» تخمین زد که ترامپ در ایالت اوهایو به پیروزی رسیده است.
این ایالت، ۱۸ رأی الکترال دارد.

 * چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 08:15

آمار لحظه‌ای انتخابات آمریکا به روایت فاکس‌نیوز

بایدن ۲۲۳ رای الکترال

ترامپ ۱۴۸ رای الکترال

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 08:03

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:

ترامپ: کنتاکی ( رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۵)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰) آیداهو (۴) یوتا(۶)

بایدن: ورمونت (۳)، مریلند(۱۰)، نیوجرسی(۱۴)، ماساچوست(۱۱)، واشنگتن دی‌سی(۳)، دلاور(۳)، ویرجینیا(۱۳)، ایلینوی(۲۰)، کنتیکت(۷)، رودآیلند(۴)، نیویورک(۲۹)، نیومکزیکو(۵)، کلورادو(۹) نیوهمپشایر(۴) ایالت واشنگتن(۱۲)، اورگان(۷)، کالیفرنیا(۵۵)

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:59
پیروزی بایدن در ایالت آریزونا

 شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است.
همچنین گزارش‌ها از پیروزی ترامپ در ایالت نیوهمپشایر حکایت دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:58

ایلهان عمر در مجلس نمایندگان آمریکا باقی ماند

«ایلهان عمر» عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت مینسوتا بار دیگر پیروز شد.

دموکرات ها یک کرسی سنا را از جمهوری خواهان می گیرند

شبکه فاکس نیوز که حامی جمهورخواهان و دونالد ترامپ است پیش بینی کرده که در کلورادو، نامزد دموکرات ها، جان هیکنلوپر موفق به شکست سناتور فعلی یعنی کوری گاردنر شده است.

این یعنی یک کرسی از جمع ۵۳ کرسی جمهوری خواهان کم و به ۴۷ کرسی فعلی دموکرات ها افزوده شده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:56
ریزش قیمت طلا با شمارش آرای انتخابات آمریکا

با اعلام شمارش آرای انتخاباتی تا به این لحظه، قیمت طلا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد و به ۱۸۸۶ دلار در اونس رسید.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:51

بایدن در ایالت‌های واشنگتن، اورگون و کالیفرنیا به پیروزی رسید و مجموع الکتورال هایش به ۲۰۹ رسید

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:40
رقابت شانه به شانه در ایالت یوتا

در ایالت یوتا با 6 رای الکترال ترامپ با فاصله کم از رقیب دموکرات خود بایدن پیشتاز است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:35
پیشتازی ترامپ در ایالت جورجیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس 52 درصد آراء شمارش شده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا دونالد ترامپ تاکنون 55.8 درصد آراء و بایدن 43 درصد را از آن خود کرده اند. این ایالت 16 رای الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:30
بایدن در ایالت آریزونا پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج 70 درصد آراء شمارش شده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت آریزونا نشان می‌دهد جو بایدن تاکنون 54.9 درصد اراء و دونالد ترامپ 43.8 درصد اراء را از آن خود کرده اند. این ایالت 11 رای الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:20
ترامپ در ایالت میسوری پیروز شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس دونالد ترامپ را پیروز انتخابات در ایالت میسوری اعلام کرد. این ایالت 10 رأی الکترال دارد.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 07:10
ترامپ در کانزاس پیروز شد

دونالد ترامپ در ایالت کانزاس به پیروزی رسید. ایالت کانزاس 6 رای الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:50
رقابت در تگزاس تنگاتنگ است

در ایالت تگزاس با 38 رای الکترال، ترامپ 50 درصد آرا و جو بایدن 48 درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:50
آخرین وضعیت آرای الکترال

براساس آخرین آمار شماری آرای انتخابات آمریکا، ترامپ 98 و بایدن 131 رأی الکترال کسب کرده‌اند.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:40
ترامپ در ایالت کلیدی ویسکانسین از بایدن پیش افتاد

نتایج به دست آمده از شمارش 25 درصد آرا در ایالت کلیدی ویسکانسین نشان می‌دهد ترامپ تا این لحظه 49.3 و بایدن 47.6 درصد از آرا را به دست آورده است. این ایالت 20 رأی الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:35
 ایلهان عمر در مجلس نمایندگان آمریکا باقی ماند

«ایلهان عمر» عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت مینسوتا بار دیگر پیروز شد.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:30
پیروزی ترامپ در فلوریدا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری خواه در ایالت فلوریدا پیروز شد. این ایالت 29 رای الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:10
 آرای الکترال بایدن بیش از ترامپ است

طبق نتایج اولیه شمارش آرای پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ها تاکنون 119 رای الکترال و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان 92 رای الکترال را کسب کرده‌اند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:05
نتیجه شمارش آرا در ایالت کلیدی ویسکانسین

بر اساس شمارش 10 درصد آرا در ایالت کلیدی ویسکانسین، دونالد ترامپ از رقیبش جو بایدن پیش افتاده و ترامپ تا این لحظه برنده 53.4 درصد آرا و بایدن برنده 45.1 درصد آرا شده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 06:00
پیروزی بایدن در ایالت کلرادو

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن‏، جو بایدن در ایالت کلرادو پیروز شد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 05:50
دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان را بدست آوردند

شبکه خبری فاکس‌نیوز خبر داد که دموکرات‌ها بار دیگر اکثریت را در مجلس نمایندگان بدست آوردند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 05:40
پیروزی ترامپ در 4 ایالت دیگر

ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته 14 رأی الکترال دارند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 05:35
پیروزی بایدن در نیویورک

جو بایدن در ایالت نیویورک برنده شد. این ایالت 29 رأی الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 05:30
اختلاف 11 درصدی بایدن با ترامپ در ایالت کارولینای شمالی

ایالت کارولینای شمالی 15 رأی الکترال دارد و جو بایدن 55.2 درصد آرا و دونالد ترامپ 44.4 درصد آرا را به دست آورده است. این نتیجه بر اساس شمارش 47 درصد از آرا است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 05:20
بایدن در پنسیلوانیا پیشتاز است

در ایالت پنسیلوانیا 5 درصد از آرا شمارش شده و جو بایدن با 80.5 درصد از آرا از دونالد ترامپ که 18.7 درصد از آرا را به دست آورده پیش افتاده است. این ایالت 20 رأی الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 05:15
ترامپ و بایدن تا این لحظه در کدام ایالت‌ها پیروز شده‌اند؟

ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی و کارولینای جنوبی پیروز شده است.
بایدن در ایالت‌های ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاور، کانکتیکات، ماساچوست و ورمونت پیروز شده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 05:00
وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه

تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن برنده 85 رأی الکترل و دونالد ترامپ برنده 61 رأی الکترال شده است.
ترامپ مجموعاً 50.3 درصد از آرای مردمی و جو بایدن 48.6 درصد از آرای مردمی را از آن خود کرده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:55
اختلاف 12 درصدی ترامپ با بایدن در ایالت کلیدی جورجیا

در ایالت کلیدی جورجیا بر اساس شمارش 16 درصد آرا ترامپ 54.5 درصد آرا را به دست آورده و حدود 12 درصد از جو بایدن که موفق به کسب 43.4 درصد از آرا شده پیش افتاده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:45
نتیجه شمارش 16 درصد آرا در ایالت تگزاس

در ایالت تگزاس با شمارش 16 درصد آرا جو بایدن با 53.5 درصد در برابر 45.2 درصد از ترامپ پیش افتاده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:40
بایدن در میشیگان پیشتاز است

نتایج اولیه از شمارش 1 درصدی آرای میشیگان نشان می‌دهد نامزد حزب دموکرات با 71.6 درصد آرا از دونالد ترامپ با 27.3 درصد آرا پیش افتاده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:30
ترامپ پیروز کارولینای جنوبی

آسوشیتدپرس گزارش داد که ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی برنده شد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:20
کاهش اختلاف ترامپ و بایدن در فلوریدا

در ایالت فلوریدا با شمارش 78 درصد از آرا اختلاف به 0.7 درصد کاهش یافت. بایدن اکنون با 49.9 درصد از ترامپ با 49.2 درصد جلو افتاده است.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:15
پیشتازی اولیه بایدن در اوهایو

در ایالت اوهایو با شمارش 6 درصد آرا جو بایدن با 74 درصد آرا از ترامپ با 24 درصد آرا پیش افتاده است. این ایالت 18 رأی الکترال دارد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:10
بایدن برنده ایالت ویرجینیا شد

طبق پیش‌بینی آسوشیتدپرس، جو بایدن در ایالت ویرجینیا که ۱۳ رأی الکترال دارد به پیروزی رسیده است.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:05
ترامپ ویرجینیای غربی را بُرد

ترامپ توانست 5 رای الکترال ویرجینیای غربی را به خود اختصاص دهد


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 04:00
فلوریدا به سمت بایدن چرخید

با شمارش 37 درصد آرا در فلوریدا نتیجه این ایالت به سمت جو بایدن چرخید. بایدن با حدود 51 درصد از ترامپ با حدود 47 درصد پیش افتاده است.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 03:50
پیشتازی بایدن در جورجیا در شمارش اولیه آرا

در ایالت کلیدی جورجیا با شمارش حدود 3 درصد آرا بایدن با 61 درصد در برابر 37 درصد آرا از ترامپ پیش افتاده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 03:40
آخرین وضعیت شمارش آرا در ایالت کلیدی فلوریدا

16 درصد آرا در فلوریدا شمرده شده و ترامپ با حدود 51 درصد از بایدن با حدود 47 درصد پیش است. فلوریدا از ایالت‌های کلیدی اصلی است و 29 رأی الکترال دارد.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 03:30
بایدن برنده ایالت ورمونت شد

بر اساس تخمین آسوشیتدپرس بایدن برنده ایالت ورمونت شده است. این ایالت 3 رأی الکترال دارد.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 02:55
پایان مهلت رأی‌گیری در ۲ ایالت شرقی آمریکا/ پیشتازی ترامپ در ایالت‌ ایندیانا و بایدن در ایالت کنتاکی

مهلت رای گیری در دو ایالت شرقی «کنتاکی» و «ایندیانا» به اتمام رسیده است.
این دو ایالت نخستین ایالت های آمریکا هستند که مهلت رای گیری در آنها به پایان رسیده است.
منابع آمریکایی گزارش دادند که با شمارش بخشی از آرای ایالت ایندیانا، دونالد ترامپ در این ایالت با نتیجه 73.4 درصد به 25 درصد از رقیب خود جو بایدن جلو است.
این منابع همچنین اعلام کردند که در ایالت کنتاکی نیز بیش از 6 درصد آرا شمارش شده که 59 درصد آرا متعلق به بایدن بوده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 02:40
خودداری بایدن از پیش‌بینی نتیجه انتخابات

جو بایدن در ایالت دلاویر در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا از پیروزی خود در انتخابات مطمئن است گفت: «نمی‌دانم.»
وی در ادامه گفت چنانچه در ایالت فلوریدا پیروز شود کار تمام شده و پیروز خواهد شد.
بایدن علی‌رغم این درباره اینکه برخی از ایالت‌های سابقاً جمهوری‌خواه اکنون به ایالت‌های خاکستری تبدیل شده‌اند ابراز امیدواری کرد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 02:30
پیش‌بینی نیویورک‌تایمز از نرخ مشارکت در انتخابات آمریکا

روزنامه نیویورک‌تایمز پیش‌بینی کرد که میزان مشارکت در انتخابات آمریکا به بیش از 67 درصد خواهد رسید که بالاترین میزان مشارکت طی یک قرن گذشته است.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 02:20
سناتور جمهوری‌خواه: ترامپ مشتاقانه در انتظار یک پیروزی بزرگ است

«ریک اسکات» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در مجلس سنای آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت تهران در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: همین حالا با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت کردم. وی مشتاقانه در انتظار یک پیروزی بزرگ است.
وی در ادامه توئیت خود نوشت: ترامپ از مشارکت فوق‌العاده رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه در فلوریدا هیجان‌زده است.


* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 02:10
ادعایی درباره مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در ایالت کلیدی فلوریدا

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در توئیتر نوشت که گزارش‌های اولیه از مشارکت انتخاباتی نشان می‌دهد درصد مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی، تاریخی است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 01:35
تجمع اعتراضی مقابل کاخ سفید

معترضان به سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حالی که انتخابات این کشور همچنان در حال برگزاری است در نزدیکی کاخ سفید و فنس‌های امنیتی جدید تجمع کرده‌اند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 01:24 
رأی فرماندار جمهوریخواه ورمونت به بایدن

«فیل اسکات» فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت، بعد از ظهر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که وی به جو بایدن نامزد حزب دموکرات رأی داده است.
وی تنها فرماندار جمهوری خواه است که به صورت علنی از کاندیدای حزب رقیب اعلام حمایت کرده است. او گفت: "کشورم برای من اولویت بالاتری نسبت به حزبم دارد".

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 01:12 
تحقیق اف‌.بی.‌آی درباره تماس‌های مشکوک انتخاباتی

همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) ضمن مطرح کردن ادعای تماس‌های تلفنی که مردم را به ماندن در خانه در روز انتخاب دعوت می‌کند، اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است. گوینده این تماس های تلفنی زنی است که می گوید: «سلام. این فقط یک تماس آزمایشی است. وقت ماندن در خانه است. در خانه بمانید تا در امان باشید.»
تماس های ناشناس تلفنی مبنی بر تشویق مردم به ماندن در خانه، در تعدادی از ایالت هایی همچون فلوریدا و آیووا که در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند، نیز گزارش شده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 01:05
ترامپ دموکرات‌ها را به ایجاد آشوب متهم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در در روز بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش گفت که آشوب احتمالی بعد از پیروزی وی در انتخابات در شهر‌های تحت هدایت دموکرات‌ها رخ خواهد داد.
ترامپ افزود: این [آشوب] در شهر‌های شیکاگو، نیویورک، پورتلند، اُکلند و جا‌های دیگر [مانند] بالتیمور و به دلیل رهبری ضعیف رخ خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به آشوب‌های روز‌های قبل از بر‌گزاری انتخابات آمریکا، طرفداران حزب دموکرات را تندرو توصیف کرد و آنان را جزو گروه موسوم به «آنتیفا» دانست.
رییس جمهوری تروریست آمریکا افزود: طرفداران من قوی هستند اما دوست ندارند این کار را انجام دهند، آنها به کشورمان افتخار می‌کنند و نمی‌خواهند به کشورمان آسیب بزنند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 01:00 
پلوسی: بایدن رییس جمهور بعدی آمریکاست

«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که وی مطمئن است که بایدن در ژانویه (دی ماه) رییس جمهور آمریکا است.
وی در ادامه، از طرفداران خواست تا صبر پیشه کنند تا تمام آرای شمرده شوند و خطاب به هواداران نامزد دموکرات‌ها گفت: اعتماد به نفس داشته باشید، آرام و صبور باشید، زیرا ما آماده هستیم. اما تا زمانی که همه در سراسر کشور فرصت رأی دادن را نداشته باشند جشن نگیرید. ما نمی‌خواهیم مانع هرگونه رأی گیری شویم، زیرا مردم فکر می‌کنند انتخابات به پایان رسیده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 00:46 
چند ساعت تا بسته شدن شعب اخذ رأی باقی مانده است

هنوز چند ساعت تا بسته شدن شعب اخذ رأی باقی مانده است؛ اما در حال حاضر اوضاع برای «جو بایدن» مثبت به نظر می رسد.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 00:30 
تازه‌ترین نظرسنجی: بایدن تاکنون به اندازه کل آراء کلینتون در سال ۲۰۱۶، رأی کسب کرده

ایندیپندنت نوشت: بنابر نظرسنجی ها بایدن تا حالا به اندازه کل آراء کلینتون در سال 2016، رای کسب کرده است. وی در آراء زودهنگام از رقیب خود پیش افتاده است. هیلاری کلینتون نامزد نامزد دموکرات ها در سال 2016 در مجموع 65.8 میلیون رأی کسب کرد و این در حالی است که بر اساس نظرسنجی ها تا قبل از روز انتخابات، بایدن 64.7 میلیون رأی به دست آورده است.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 00:20 
احتمال پیروزی دموکرات ها در تگزاس

سایت خبری El Paso Matters نوشت: یک مقام حزب دموکرات تگزاس می گوید این حزب معتقد است اگر مشارکت در شهر الپاسو 60٪ افزایش یابد، دموکرات ها در ایالت تگزاس پیروز خواهند شد.
برای چنین افزایشی، مشارکت حدود 70،000 رای دهنده در روز انتخابات مورد نیاز است . تا ساعت 10 صبح 11000 شهروند ال پاسویی رأی داده بوند.

* چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 00:16 (به وقت تهران)
نگرانی معاون بایدن از احتمال آشوب‌های خیابانی

«کامالا هریس» معاون جو بایدن نامزد دموکراتها در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به احتمال آشوب های خیابانی بعد از اعلام نتایج انتخابات هشدار داد و گفت: از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.
وی افزود: به مردم آمریکا ایمان داشته باشید. من کاملاً اعتقاد دارم که ما - به هر کسی که رای بدهیم - از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:47 
فرماندار میشیگان: رفتار ترامپ ضربه به دموکراسی آمریکا است

فرماندار میشیگان همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رفتار دونالد ترامپ انتقاد کرد و این رفتار را ضربه به دمکراسی آمریکا خواند.
«گرتچن ویتمن» در پاسخ به پرسشی در این رابطه که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا وی را طی یک گردهمایی انتخاباتی هدف قرار داد، گفت: فعالیت های انتخاباتی دو نامزد این انتخابات بیانگر دیدگاه متفاوت دو طرف است.
وی افزود: زمانیکه دونالد ترامپ دکتر آنتونی فائوچی عضو ارشد نیروی ویژه مبارزه با کرونا در آمریکا و همچنین یک فرماندار کنونی (فرماندار میشیگان) را هدف قرار می دهد، این یک لحظه خطرناکی است. این رفتار ضد آمریکایی است. این رفتارهای ترامپ که تضعیف کننده دمکراسی آمریکاست در حال ضربه زدن به هر شهروند این کشور است.
اظهارات این فرماندار ایالتی آمریکا درحالی مطرح شده است که بیش از سه میلیون نفر در این ایالت پیشتر رای خود را داده اند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:45 
مراکز انتخاباتی آمریکا به اینترنت متصل نیستند

هیچ یک از مراکز انتخاباتی پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای جلوگیری از حمله هکرها به اینترنت متصل نیستند.
براساس اعلام پروژه انتخابات آمریکا، بیش از ۹۶ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند، رقمی که تقریبا ۷۰ درصد از مجموع آراء سال ۲۰۱۶ را تشکیل می دهد.
تقریبا ۶۰ میلیون رای اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دو برابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:43 
فرماندار اوهایو:‌ ترامپ احتمالا بتواند در این ایالت بر بایدن غلبه کند

فرماندار ایالت اوهایو پیش‌بینی کرد که ترامپ احتمالا بتواند به زحمت در این ایالت بر بایدن غلبه کند.
«دی واین» افزود: فکر می کنم که ترامپ در مناطق حومه و روستایی اوهایو بهتر عمل خواهد کرد. فکر کنم او حتی بتواند آرای بیشتری نسبت به دوره قبل بدست بیاورد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:40 
بایدن: در این انتخابات برنده می‌شوم

جو بایدن در جمع هوادارانش در شهر فیلادلفیا گفت: به شما قول می‌دهم در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شویم. من هر گاه اشتباهی بکنم به آن اذعان خواهم کرد.
وی گفت: تعداد رأی‌دهندگان در این انتخابات بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا خواهد بود.
این نامزد دموکرات گفت: تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رأی داده‌اند و انتظار می‌رود این رقم به بالای ۱۵۰ میلیون نفر برسد. مشارکت شهروندان بین ۱۸ تا ۳۰ سال بسیار بالا بوده و بخش اعظم رأی‌دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:15 
تمدید ساعات رأی گیری در ایالت کارولینای شمالی

ان.بی.سی نیوز گزارش داد: کارولینای شمالی ساعات رأی گیری را در برخی شعب اخذ رای تمدید کرد. این ایالت هیچ نتیجه‌ای از انتخابات را تا ساعت ۸:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی منتشر نخواهد کرد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 23:00 
تماس‌های رباتی با شهروندان میشیگان برای به تعویق انداختن حضور آنها در انتخابات!

مقامات ایالت میشیگان آمریکا اعلام کردند اخیراً افراد ناشناس با استفاده از ربات با تعدادی از شهروندان این ایالت تماس گرفته و به آنها گفته‌اند که در صورت شلوغ بودن مراکز رأی‌گیری در روز انتخابات می‌توانند با یک روز تأخیر در انتخابات شرکت کنند!
وی از شهروندان خواست که این تماس‌ها را نادیده بگیرند و در صورت تمایل به شرکت در انتخابات، در وقت تعیین‌شده در مراکز رأی‌گیری حضور یابند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:40 
ستاد انتخاباتی بایدن: می‌توانیم بدون برنده شدن در برخی ایالت‌های کلیدی پیروز شویم

«جان او مالی دیلون» از مقام‌های ستاد انتخاباتی جو بایدن به خبرنگاران گفت نامزد حزب دموکرات مسیرهای متعددی برای کسب ۲۷۰ آرای الکترال لازم و پیروزی در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا دارد.
او گفت بایدن بدون پیروز شدن در ایالت‌های خاکستری فلوریدا یا پنسیلوانیا هم می‌تواند در انتخابات پیروز شود. (فلوریدا و پنسیلوانیا در انتخابات سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رأی دادند.)
دیلون تصریح کرد: ترامپ مسیر سخت‌تری برای غلبه بر برتری بایدن از لحاظ کسب آرای الکترال در ایالت‌ها پیش رو دارد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:24 
ادعای یک سایت نظرسنجی: احتمالاً بایدن برتری خود را در چند ایالت از دست داده است

وبسایت RealClearPolitics که نظرسنجی ها را گردآوری و تحلیل می کند ادعا کرد احتمالاً بایدن برتری خود در آیووا، جورجیا، كارولینای شمالی و اوهایو را از دست داده است.
بر اساس میانگین نظرسنجی منتشر شده توسط RealClearPolitics ، برتری جو بایدن در چهار حالت اصلی چرخش از بین رفته است.
این سایت ادعا کرد: در آیووا، جورجیا، کارولینای شمالی و اوهایو، دونالد ترامپ پیشتاز است ولی بایدن همچنان 7/7 درصد در کشور برتری دارد و در ایالت های آریزونا و فلوریدا 0/09 درصد و در پنسیلوانیا 1.2 درصد از رقیب خود پیش است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:07 
ترامپ: باخت برایم سخت است

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تروریست آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که پیروزی وی در انتخابات باعث وحدت آمریکا خواهد شد.
وی که در مقر ستاد انتخاباتی خود در شهر آرلینتون در ایالت ویرجینیا صحبت می‌کرد، افزود: «در مقابله با ویروس کرونا دستاوردهای زیادی بدست آوردیم و درمان‌هایی برای این ویروس وجود خواهد داشت.»
ترامپ پیش‌بینی کرد که امروز پیروزی بزرگی در تگزاس بدست خواهد آورد اما تاکید کرد که نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و فلوریدا بسیار با اهمیت است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 22:02 
ارزیابی ستاد بایدن از ۱۰۰ میلیون رای اول: در ایالات رقابتی پیشتازیم

آکسیوس نوشت: کارزار انتخاباتی جو بایدن گفت پس از تجزیه و تحلیل نزدیک به 100 میلیون برگ رأی زودهنگام، بر این باورند که بایدن در "ایالت های میدان نبرد" حداقل با هشت درصد اختلاف پیشتاز رقابت است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:53 
دستور قاضی فدرال به اداره پست: آراء پستی را سریعا تحویل دهید

یک قاضی فدرال به اداره پست ایالات متحده دستور داد آراء پستی را سریعا تحویل دهند چرا که ضرب الاجل پذیرش این آراء نزدیک است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:18 
احتمال عدم شمارش برخی آرای پستی به دلیل افت عملکرد پست

شبکه خبری سی.‌ان.‌ان به استناد اسناد جدید گزارش داده عملکرد اداره پست آمریکا در انتقال به موقع آرای پستی به مراکز انتخاباتی برای پنجمین روز متوالی کاهش یافته است.
سی‌ان‌ان می‌گوید افت عملکرد اداره پست در انتقال آرای پستی ممکن است موجب شود برخی از آرای پستی به موقع به دفاتر انتخاباتی نرسند و در نتیجه شمارش نشوند.
قوانین پنج ایالت (میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نیوهمپشایر و مین) اجازه شمارش آرایی که بعد از روز انتخابات (سوم نوامبر) به مراکز انتخاباتی می‌رسند را نمی‌دهد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:15 
فرمانداری پنسیلوانیا: شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد

«کتی بوکوار» معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا به رای دهندگان یادآوری کرد که "شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد"وی افزود: اگر ما شمارش آرا را در روز انتخابات متوقف کنیم، همه مردان و زنانی را که به کشور ما خدمت می کنند، کلیه رای دهندگان نظامی و غیرنظامی خارج از کشور که آراء آنها طبق قانون باید تا هفت روز پس از انتخابات پذیرفته شود، از حق رای دادن محروم کرده ایم

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 21:08 
سندرز: این انتخابات، تقابل دموکراسی و استبداد است و دموکراسی باید پیروز شود

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در پیامی در توئیتر نوشت: این فقط انتخاب بین ترامپ و بایدن نیست. این انتخابات، تقابل دموکراسی و استبداد است و دموکراسی باید پیروز شود. وی در ادامه نوشت: اولین راه برای این کار مشارکت بالا در انتخابات و شکست دادن ترامپ، خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:52 
ارتش در انتخابات دخالت نخواهد کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک نشست غیررسانه‌ای و خصوصی با ژنرال‌های ارشد و مجریان تلویزیونی حاضر شده تا به آنها اطمینان دهد، که نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد. ژنرال مارک میلی تلاش کرده تا این تصور را از بین ببرد که ارتش در صورت وقوع مناقشه انتخاباتی نقش قضاوتی خواهد داشت و یا تصمیم به برکناری رئیس جمهور از کاخ سفید خواهد گرفت.
ژنرال «مارک الکساندر میلی» در این نشست که به صورت ویدیویی برگزار شده، به حاضران گفته است، ارتش به هیچ عنوان هیچ نقشی در انتقال مسالمت آمیز قدرت نخواهد داشت.
گفته می شود که رییس ستاد مشترک نیروهای آمریکا همچنین در پیامی محرمانه به مقام های پنتاگون این اطمینان را داد که ارتش در انتخابات هیچ نقشی نخواهد داشت.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:44 
دموکرات ها بیشتر از طریق پست و جمهوری خواهان حضوری رای می دهند

وُکس نوشت: دموکرات ها بیشتر از طریق پست رای می دهند و جمهوری خواهان بیشتر حضوری رأی می دهند.
اینکه چه کسی امشب در ایالت های اصلی پیشرو خواهد بود، به این بستگی دارد که چه تعداد از آراء پستی و حضوری شمارش شوند

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:40 
مبتلایان به کرونا هم می‌توانند ردی دهنند

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده کسانی که کرونا مثبت هستند هم می‌توانند پای صندوق‌های رای حاضر شوند، به شرط آن که تمام موارد لازم را رعایت کنند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:16 
نوشته بایدن روی دیوار منزلش در دوران کودکی۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۳۵
جو بایدن با حضور در خانه محل زندگی‌اش در دوران کودکی در شهر «اسکرانتون» ایالت پنسیلوانیا روی دیوار یکی از اتاق‌هایش نوشته‌ای را نوشت و امضا کرد. بایدن روی دیوار نوشته است: «از این خانه به کاخ سفید به لطف خداوند. جو بایدن ۱۱-۳-۲۰۲۰»

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:16 
رأی وکیل سابق ترامپ به بایدن

نشریه هیل نوشت:‌ «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ گفت به بایدن رأی داده است!

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 20:08 
ترامپ: ما احساس خیلی خوبی داریم!

 ترامپ گفت: "ما احساس خیلی خوبی داریم. ما تجمعاتی داریم که قبلاً هیچ کس تاکنون نداشته است. من فکر می کنم که این به رای زیادی تبدیل می شود. خیلی زود خواهیم دید. "

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:54 
ملانیا ترامپ تنها و بدون ماسک در فلوریدا رأی داد!

«ملانیا ترامپ» همسر دونالد ترامپ شخصاً و تنها در ایالت فلوریدا رای داد. این در حالی است که خود ترامپ چند روز پیش رای خود را به صورت زودهنگام در صندوق انداخت و هم‌اکنون در کاخ سفید در واشنگتن حضور دارد.
ملانیا ترامپ بدون زدن ماسک رأی خود را به صندوق انداخت. او در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که "چرا هفته گذشته همراه با همسرش رای نداده است؟" گفت: می خواستم امروز رای بدهم.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:50 
پیشتازی بایدن در ۶ ایالت تعیین‌کننده

به گزارش سی.‌ان.‌بی.‌سی «جو بایدن» در شش ایالت تعیین‌کننده که ترامپ آنها را هدف قرار داده بود با اختلاف اندکی نسبت به ترامپ، اکثریت آرا را در اختیار دارد.
آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین این شش ایالت هستند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:45 
شمارش آراء در فیلادلفیا آغاز شد

شمارش آرای پُستی در شهر "فیلادلفیا" واقع در ایالت "پنسیلوانیا"ی آمریکا هم اکنون آغاز شده است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 19:18 
بایدن: هدفم بازگرداندن "نجابت" به کاخ سفید است

بایدن در زادگاهش "اسکرانتون" پنسیلوانیا، یکی از ایالت‌هایی که رمز پیروزی در انتخابات امسال است، در یک رویداد کوچک صحبت کرد و از "بازگرداندن نجابت به کاخ سفید" صحبت کرد. او قبل از عزیمت به پنسیلوانیا درباره‌ احساسش درباره انتخابات، شصت دستش را به نشانه موفقیت نشان داد و گفت: "خوب!" وی پس از آن راهی پنسیلوانیا زادگاهش شد و در جمع حامیانش با بلندگوی دستی گفت: هدفش بازگرداندن "نجابت" به کاخ سفید است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:55 
بزرگترین شرط بندی سیاسی تاریخ: ۵ میلیون دلار روی ترامپ

دیلی میل گزارش داده که یک تاجر و بانکدار سابق بریتانیایی بزرگترین شرط بندی تاریخ رقابت های سیاسی را روی برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات سراسری این دوره‌ی آمریکا انجام داده است. گفته می‌شود این تاجر بریتانیایی که نامش فاش نشده بعد از صحبت با برخی از اعضای کمپین ترامپ رقم ۵ میلیون دلار، معادل ۳.۹ میلیون پوند روی پیروزی ترامپ شرط بندی کرده است

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:50 
مشاور امنیت ملی آمریکا: نشانه‌ای دال بر دخالت بازیگران خارجی در انتخابات وجود ندارد

«چد وولف» مشاور امنیت ملی موقت آمریکا گفت که نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که بازیگران خارجی توانسته باشند در انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کنند. وی در جمع خبرنگاران گفت که مقام‌های رسمی همچنان برای مداخله در انتخابات «در آماده‌باش» قرار دارند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:33 
اعلام نتیجه نهایی حداقل تا جمعه طول می کشد

مسئولان انتخابات در جورجیا و کارولینای شمالی ابراز اطمینان کردند که می توانند در شب انتخابات یا روز بعد نتایج واضح (اما غیرنهایی) انتخابات را اعلام کنند.
اما ایالت های آریزونا، فلوریدا و تگزاس از ارائه جدول زمانی تخمینی برای اعلام نتایج خودداری کردند، زیرا انتخابات در هریک از شهرستان های این ایالت ها متفاوت است و زمان دریافت آراء پستی دیررس مشخص نیست. البته هر سه ایالت شمارش آراء پستی دریافت شده را آغاز کرده اند.
میشیگان و پنسیلوانیا نیز ممکن است حداقل تا جمعه نتایج انتخابات را اعلام نکنند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:25 
ترامپ: پس از مناظره دوم به پیشرفت بزرگی دست یافتم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری تروریست آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: نتایج ما در فلوریدا خوب است و از حمایت آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار برخوردارم. وی در ادامه افزود:‌ در سه هفته اخیر به پیشرفت بزرگی به ویژه پس از مناظره دوم دست یافتیم.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:24 
رکوردی دیگر در رای گیری؛ پیشی گرفتن آرای چهار ایالت از آرای کل سال ۲۰۱۶۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۲۴
نشریه هیل نوشت: حداقل در چهار ایالت تعداد آراء اخذ شده قبل از روز انتخابات از میزان کل مشارکت در سال ۲۰۱۶ بیشتر بوده است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:17 
بایدن: امروز می‌توانیم آمریکا را پس بگیریم

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری با تشویق مردم آمریکا به رای دادن گفت: با هم می‌توان بر بحران‌های کنونی آمریکا فائق آمد.
وی در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما می‌توانیم بر این بحران‌ها فائق آییم. امروز می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم. ما می‌توانیم در نبرد برای روح ملت پیروز شویم. همه اینها امروز آغاز می‌شود. بیایید این کار را با هم انجام دهیم.»

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 18:12 
هشدار دادستان‌های کل سابق آمریکا نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات

دو دادستان کل پیشین آمریکا نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات هشدار دادند.
در یادداشت مشترک این دو نفر برای روزنامه واشنگتن پست نوشته شده: "در حالی که متمم اول قانون اساسی آمریکا حق مردم برای داشتن دیدگاه‌های مختلف را به رسمیت می‌شناسد، اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که در صورت نرسیدن به اهداف سیاسی خود، آرامش سایر شهروندان را سلب کنند.... هیچ‌کدام از رهبران سیاسی نباید کاری انجام دهند که منجر به بروز خشونت شود."

* سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:50 
دعای بایدن با همسر و نوه‌ها

جوزف بایدن و همسرش جیل همراه دو نوه خود اندکی پس از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه سوم نوامبر به کلیسای خانوادگی سنت جوزف در ویلمینگتن ایالت دلاور رفتند. خبرنگارانی که از صبح زود منتظر بیرون آمدن نامزد دموکرات از خانه بودند، بایدن و جیل را کنار فینگن و ناتالی هنگام ورود به کلیسا دیدند. قرار است او در آخرین تلاش برای ترغیب رای‌دهنده‌های مردد به شهرهای اسکرانتن و فیلادلفیا در ایالت کلیدی و سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا برود و بعد دوباره به خانه بازگردد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:38 
دموکرات‌ها در صورت پیروزی ترامپ بار دیگر او را استیضاح خواهند کرد

یکی از فعالان دموکراتیک به «بیزینس اینسایدر» گفت در صورت پیروزی ترامپ، دموکرات‌ها یک استیضاح دیگر را در نظر خواهند گرفت.
اما اگر جمهوریخواهان برتری خود را در سنا حفظ کنند به احتمال قریب به یقین از او در مقابل استیضاح محافظت خواهند کرد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:44 
اگر بایدن از طرف رسانه ها به عنوان برنده اعلام شود بلافاصله شروع به تشکیل دولت خود خواهد کرد

آکسیوس نوشت: مشاوران بایدن می گویند اگر سازمان های خبری بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام کنند، وی تصمیم دارد خود را به عنوان رهبر جدید به مردم معرفی نماید، حتی اگر ترامپ نتیجه انتخابات را به دادگاه بکشاند.
مشاوران بایدن از انتخابات سال 2000 عبرت لازم را گرفته اند، در آن سال وقتی كه جورج دبلیو بوش خود را پیروز آن انتخابات مناقشه برانگیز اعلام کرد، ال گور عقب نشست و این سبب شد دموكرات ها در حالت دفاعی قرار بگیرند در حالی كه بوش مانند برنده عمل می كرد.
بنابراین اگر بایدن از طرف رسانه ها به عنوان برنده اعلام شود، او شروع به تشکیل دولت خود می کند و مانند یک رییس جمهور عمل خواهد کرد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:30 
جهان: آمریکا، لطفاً !

هزاران کاربر توییتر در سراسر جهان با عبارت «#آمریکا، لطفا» از مردم آمریکا می‌خواهند که در رای گیری سراسری برای انتخاب رییس جمهور این کشور شرکت کنند.
رآی آوردن مجدد دونالد ترامپ تروریست، موجب نگرانی مردم صلح جوی جهان است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:27 
بایدن 10.9 درصد جلوتر است

لس آنجلس تایمز نوشت: بر اساس نظرسنجی USC Daybreak، که به صورت روزانه آپدیت می شود، جو بایدن در روز انتخابات با 10.9 درصد پیشتاز رقابت است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:22 
ترامپ: با دست کم ۳۰۶ رای الکترال پیروز می شوم 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: هر زمان از پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری مطمئن بود آن را اعلام خواهد کرد. تنها زمانی دست به این کار خواهم زد که از پیروزی مطمئن باشم. منظورم این است که دلیلی برای بازی کردن وجود ندارد. به نظرم شانس خوبی برای پیروزی قاطع وجود دارد.
وی همچنین گفت که در این انتخابات دستکم ۳۰۶ رای الکترال به دست خواهد آورد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 17:17 
بایدن 165 میلیون دلار بیش از ترامپ خرج کرده است

بی.بی.سی ادعا کرد: از امروز صبح تا به حال، کمپین های تبلیغاتی جو بایدن و دونالد ترامپ به طور مشترک یک میلیارد دلار برای انتخابات هزینه کرده اند. بایدن 165 میلیون دلار بیش از ترامپ خرج کرده است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:40 
اقدام توییتر برای ممانعت از اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ
 

توییتر در بیانیه ای اعلام کرد که برای اعلام رسمی نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این شبکه اجتماعی، تنها به ۷ رسانه اعتماد دارد و اجازه می‌دهد:
ABC News
خبرگزاری AP
CNN
CBS News
Decision Desk HQ
Fox News
و NBC News

بنابراین اگر هر کاربر یا حتی خبرنگاری، بدون استناد به یکی از منابع هفتگانه بالا، نتیجه انتخابات را توییت کند، ممکن است توییت او حذف شود؛ یا اینکه مدیران این شبکه روی آن توییت، پوستری نشر کنند که بر آن نوشته شده: «منابع رسمی هنوز نام برنده را اعلام نکرده‌اند».
«ترامپ» رییس جمهوری تروریست ایالات متحده، که مخالف رأی‌گیری پستی به دلیل شرایط کرونایی بود، دیروز مجدداً گفت: "اگر شمارش آرای پستی تا چند روز بعد از روز رای گیری ادامه یابد، تقلب حتمی است".
برخی منابع احتمال داده اند که او بلافاصله پس از اعلام نتایج آراء حضوری، اعلام پیروزی خواهد کرد!

* سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:35 
اقدام خبرساز «جو بایدن» در اولین ساعات رأی‌گیری

«جو بایدن» در اولین ساعات روز انتخابات، همراه با نوه‌اش بر سر مزار پسرش رفت. «بو» پسر بزرگ بایدن که در ارتش خدمت کرده و در شغل وکالت فعالیت داشت، سال ٢٠١٥ در ٤٦ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.
همسر و یک دختر بایدن هم در جوانی او، در حادثه رانندگی جان باختند.

* سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 16:30 
پیش بینی کننده دقیق: ترامپ بازنده است

«آلن لیچمن» استاد دانشگاه و محقق حوزه تاریخ سیاسی که مدل پیش بینی انتخابات وی از سال 1984 م. به طور صحیح نتیجه همه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را پیش بینی کرده است گفت: بر اساس مدل من، ترامپ تا چند ماه پیش شانس بیشتری برای پیروزی داشت اما همه گیری کرونا و نا آرامی های اخیر نتیجه را تغییر داد.
وی افزود: "پیش بینی من این است كه دونالد ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را از دست می دهد و جو بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد."

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:54 
نماس اوباما با افراد حاضر در صف رای

«زنان» شکست را به ترامپ تحمیل می کنند؟۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۶:۲۷
نیویورک تایمز نوشت: اگر ترامپ دوره دوم ریاست جمهوری را از دست بدهد، احتمالاً زنان نقشی اساسی در این شکست دارند.

به گفته مرکز مطالعات زنان و سیاست آمریکا (CAWP)، هیچ نامزد ریاست جمهوری به اندازه جو بایدن از حمایت زنان برخوردار نبوده است.

شکاف جنسیتی در بین رای دهندگان به بالاترین حد خود رسیده است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:54 
نماس اوباما با افراد حاضر در صف رای

«باراک حسین اوباما» رییس جمهوری سابق آمریکا از طریق اپلیکیشن فیس تایم با کسانی که در صف های رای دادن هستند تماس گرفت. وی که از بایدن حمایت می کند به یکی از رای دهندگان در فلوریدا گفت: "این واقعیت که شما در این انتخابات حاضر می شوید تا خواسته خود را بیان کنید مهمترین چیز در طول زندگی من خواهد بود."

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 15:50 
پیشگویان اسراییلی: ترامپ در یک مبارزه طولانی، مجددا پیروز خواهد شد!

فارن پالیسی نوشت: تعدادی از پیشگویان اسراییلی می گویند، ترامپ در پی یک مبارزه طولانی مدت انتخاباتی، مجددا پیروز خواهد شد.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:32 
انتظار ترامپ از دادستان در صورت شکست در انتخابات

ترامپ از چندهفته قبل به مشاوران خود گفته است كه در صورت شکست در انتخابات انتظار دارد با رسیدگی های جدی از سوی دادستان روبرو شود. او نه تنها در مورد تحقیقات موجود، بلكه از احتمال تحقیقات جدید فدرال نگران است.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 14:18 
دویچه بانک روابط خود با ترامپ را قطع می کند

طبق گفته سه مقام ارشد "دویچه بانک آلمان" این بانک به دنبال راه هایی برای پایان دادن به رابطه خود با دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری است چرا که از تبلیغات منفی ناشی از ارتباط با ترامپ خسته شده اند. / انتخاب

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:51 
حمایت  کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی از بایدن

نشریه هیل نوشت: کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری از «جو بایدن» حمایت می کند.

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت 13:30 (به وقت تهران)
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسماً آغاز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شکل حضوری رسماً آغاز شد. شعب اخذ رأی در ایالت های نیویورک، ویرجینیا، کنِتیکت، ایندیانا، کنتاکی، مِین، نیوجرسی و ... آغاز به کار کردند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهرست همه کاندیداهای
انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تا دقایقی دیگر رسماً آغاز خواهد شد.

گرچه به دلیل شرایط کرونایی و نیز وسعت قاره گون ایالات متحده، انتخاب کندگان می توانستند از طریق پستی (و برخی مناطق دوردست، حضوری) رأی خود را به ثندوق اندازند، اما زمان رأی گیری رسمی حضوری امروز است.

برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، در تاریخ 20 ژانویه 2021 (اول بهمن ۱۳۹۹ ش.) کار خود را آغاز می‌کند.

در این انتخابات 36 کاندیدا در معرض رأی مردم هستند که البته به غیر از دو نامزد حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، بقیه شانس جدی برای پیروزی ندارند.

* کاندیداهای این دوره افراد زیر هستند:

1. نامزدهای حزب جمهوری‌خواه (Republican Party): «دونالد جان ترامپ» برای رئیس‌ جمهوری و «مایکل ریچارد پنس» برای معاون رئیس ‌جمهوری

2. نامزدهای حزب دموکراتیک (Democratic Party): «جوزف رابینت بایدن» برای رئیس‌ جمهوری و «کاملا دِوی هریس» برای معاون رئیس‌ جمهوری

3. نامزدهای حزب آزادی‌خواه (Libertarian Party): «جوان مِری جورگنسن» برای رئیس ‌جمهوری و «اسپایک کوهن» برای معاون رئیس‌ جمهوری

4. نامزدهای حزب سـبز (Green Party of the United States): «هاوی هاوکینز» برای رئیس ‌جمهوری و «آنجلا نیکول واکر» برای معاون رئیس‌ جمهوری

5. نامزدهای حزب برای سوسیالیسم و رهایی (Party for Socialism and Liberation) : «گلوریا لا ریوا» (نویسنده و فعال اجتماعی) برای رئیس ‌جمهوری و «سونیل فریمن» برای معاون رئیس‌ جمهوری

6. نامزدهای حزب اتحاد (Alliance Party): «روکه د لا فوئنته» (تاجری که معمولاً همیشه نامزد این انتخابات می شود) برای رئیس ‌جمهوری و «دارسی ریچاردسون» یا «کانیه اومری وست» برای معاون رئیس‌ جمهوری

7. نامزدهای حزب قانون اساسی (Constitution Party): «دون بلنکشیپ» (فعال اقتصادی) برای رئیس ‌جمهوری و «ویلیام مور» برای معاون رئیس‌ جمهوری

8. نامزدهای حزب همبستگی آمریکا (American Solidarity Party): «برایان کارول» (آموزگار) برای رئیس ‌جمهوری و «عمار پاتل» برای معاون رئیس‌ جمهوری

9. نامزدهای حزب روز تولد (Birthday Party): «کانیه اومری وست» (خواننده سیاهپوست که در دوره قبل از ترامپ حمایت کرده بود)  برای رئیس ‌جمهوری و «مشیل تیدبال» برای معاون رئیس‌ جمهوری

10. نامزدهای حزب کارگران سوسیالیست (Socialist Workers Party): «آلیسون کندی» برای رئیس ‌جمهوری و «مالکوم جرت» برای معاون رئیس‌ جمهوری

11. نامزدهای حزب ممنوعیت (Prohibition Party): «فیل کالینز» برای رئیس ‌جمهوری و «بیلی جو پارکر» برای معاون رئیس‌ جمهوری

12. نامزدهای حزب مترقی اورگان (Oregon Progressive Party): «داریو دیوید هانتر» (وکیل و نخستین مسلمان‌زاده‌ای است که ربی [نوعی مرجع دینی در یهودیت ارتدوکس] شده ‌است) برای رئیس ‌جمهوری و «داون نپتون آدامز» برای معاون رئیس‌ جمهوری

13. نامزدهای حزب وحدت (Unity Party): «بیل هامونس» برای رئیس ‌جمهوری و «اریک بودنستاب» برای معاون رئیس‌ جمهوری

14. نامزدهای حزب نان و گل های سرخ (Bread and Roses Party): «جروم سگال» برای رئیس ‌جمهوری و «جان دو گراف» برای معاون رئیس‌ جمهوری

15. نامزدهای حزب تأیید رأی‌گیری (Approval Voting Party): «بلیک هوبر» برای رئیس ‌جمهوری و «فرانک آتوود» برای معاون رئیس‌ جمهوری

16. نامزدهای حزب برابری سوسیالیستی (Socialist Equality Party): «جوزف کیشور» برای رئیس ‌جمهوری و «نوریسا سنتا کروز» برای معاون رئیس‌ جمهوری

17. نامزدهای حزب قورباغه جوشان (Boiling Frog Party): «گری سویینگ» برای رئیس ‌جمهوری و «دیوید اولسزتا» برای معاون رئیس‌ جمهوری

18. نامزدهای حزب شجره نامه و تاریخ خانواده خود را بشناسید (Genealogy Know Your Family History Party): «ریکی سوئه کینگ» برای رئیس جمهوری و «داینا چاندلر» برای معاون رئیس جمهوری

19. نامزدهای حزب سبز آلاسکا (Green Party of Alaska): «جسی منتورا» برای رئیس جمهوری و «سینتیا مک کینی» برای معاون رئیس جمهوری

20. نامزدهای حزب زندگی و آزادی (Life and Liberty Party): «جی. آر. مایرز» برای رئیس جمهوری و «تیارا لاسک» برای معاون رئیس جمهوری

21. نامزدهای مستقل (مدعی حزب سوم، یا حزب پیشرو (Bull Moose)): «کیت مک کورمیک» برای رئیس جمهوری و «سم بلاسیاک» برای معاون رئیس جمهوری

22. نامزدهای مستقل: «بروک پیرس» (کارآفرین) برای رئیس‌ جمهوری و «کارلا بالارد» برای معاون رئیس‌ جمهوری 

23. نامزدهای مستقل: «مارک چارلز» برای رئیس ‌جمهوری و «آدرین والاس» برای معاون رئیس‌ جمهوری

24. نامزدهای مستقل (گروه میهن پرستان بدخلق (Grumpy Old Patriots)): «اچ. بروک پیج» برای رئیس ‌جمهوری و «توماس ویثمن» برای معاون رئیس‌ جمهوری

25. نامزدهای مستقل: «پرنسس خدیجه ام. جاکوب-فامبرو» برای رئیس ‌جمهوری و «خدیجه مریم جاکوب» برای معاون رئیس‌ جمهوری

26. نامزدهای مستقل: «جو مک هیو» برای رئیس ‌جمهوری و «الیزابت استورم» برای معاون رئیس‌ جمهوری

27. نامزدهای مستقل: «جردن مارک اسکات» برای رئیس ‌جمهوری و «جنیفر تپول» برای معاون رئیس‌ جمهوری

28. نامزدهای مستقل: «جِید سیمونز» برای رئیس‌ جمهوری و «کلودیلیا جی. روز» برای معاون رئیس‌ جمهوری

29. نامزدهای مستقل: «ریچارد دانکن» برای رئیس‌ جمهوری و «میچ بوپ» برای معاون رئیس‌ جمهوری

30. نامزدهای مستقل: «کانی گامون» برای رئیس‌ جمهوری و «فیل کالینز» برای معاون رئیس‌ جمهوری

31. نامزد مستقل: «کایل کنلی کپیتکه» برای رئیس‌ جمهوری (در صورت انتخاب، معاون رئیس‌ جمهوری به صورت multiple running mates برگزیده خواهد شد.)

32. نامزدهای مستقل: «کریستوفر لافونتین» برای رئیس‌ جمهوری و «مایکل اسپید» برای معاون رئیس‌ جمهوری

33. نامزدهای مستقل: «زاچاری اسکالف» برای رئیس‌ جمهوری و «متئو لایدا» برای معاون رئیس‌ جمهوری

34. نامزدهای مستقل: «پرزیدنت آر19 بودی» برای رئیس‌ جمهوری و «اریک استونهام» برای معاون رئیس‌ جمهوری (C.U.P)

35. نامزدهای مستقل: «تام هَفِلینگ» برای رئیس‌ جمهوری و «اندی پرایر» برای معاون رئیس‌ جمهوری

36. نامزد مستقل: «شیلا تیتل» برای رئیس‌ جمهوری (در صورت انتخاب، معاون رئیس‌ جمهوری به صورت multiple running mates برگزیده خواهد شد.)

.........................

پایان پیام/ 101

برچسب‌ها:

نظر شما