شناسهٔ خبر: 43717527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صالح: حمله به دانشگاه کابل توسط طالبان انجام شده است

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که بر اساس اطلاعات امنیت ملی، حمله به دانشگاه کابل توسط طالبان انجام شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که بر اساس اطلاعات امنیت ملی، حمله به دانشگاه کابل توسط طالبان انجام شده‌است.

صالح امروز (سه شنبه ۱۳ عقرب/ آبان) در صفحه فیسبوک‌ خود نوشت: «به نقل از ریاست امنیت ملی و منسوبین دیگر حاضر در صحنه و پس از حادثه، اسلحه باقیمانده از تروریست ها با آنچه که در عکس‌های اعلامیه داعش جعلی آمده‌است تطابق ندارد.»

وی افزود که عکس کسانی‌ که در اعلامیه داعش نشر شده با چهره مهاجمان مطابقت و شباهت ندارد.

صالح افزروده است: «بیرق/ پرچم طالبان یکی از اجناس دریافت‌شده از بکس/ کیف تروریستان است. در دیوار اطاق مانند دیگر حملات تروریستی، آخرین جملات خود را نوشته‌اند و نوشته‌اند که زنده‌ باد طالبان. تاکتیکی که استفاده کرده‌اند همان تاکتیک خون‌آشام شبکه حقانی است که از چشم هیچ دستگاه استخباراتی پنهان نیست.»

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که نوع عملکرد مهاجمانی که بر دانشگاه کابل حمله کردند، شباهت صد درصد به یک گروه جدید دارد که طالبان زیر نام «فاتح زواک» در خوست ساخته اند. وی گفت که در چند عملیات تعدادی از اعضای این گروه نابود شده‌اند.  

وی اضافه کرد: «برای اینکه ثابت سازیم این جنایت توسط طالبان صورت گرفته است ده‌ها ثبوت سخت و نرم در اختیار داریم، اما برای منسوب‌سازی جنایت دیروز به داعش فقط همان یک اعلامیه است.»

گفتنی است که مهاجمان مسلح روز گذشته به دانشگاه کابل حمله کردند. در این حمله بر اساس آمار وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان، ۲۲ نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند. 

انتهای پیام/

 

نظر شما