شناسهٔ خبر: 43716046 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شیعه باید آنطور که از حقانیت امیرالمومنین دفاع می‌کند از پیامبر(ص) سخن بگوید

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت: ما در مباحث پژوهشی و عالمانه آنگونه که درباره امیرالمومنین (ع) مطالبی بیان کردیم، درباره پیامبر (ص) به ویژه از آرمان‌ها، رأفت و مهربانی و مهندسی رفتاری ایشان سخن نگفتیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس به اسلام‌ستیزی در جهان اشاره کرد و گفت: فضای تقابل توحید و شیطان در ادوار مختلف بوده است. وقتی شاخصه مؤمن مشخص شد، پیامبران دروغین هم آمدند و جریان باطل را ترویج دادند. با این وجود از همان زمان نگاه توحیدی با ابزارهای مختلف سیر صعودی گرفت و باعث وحدت بین مسلمانان شد.

هدف از توهین به پیامبر (ص) برهم شکستن اتحاد مسلمانان است

وی با اشاره به دلایل هجمه به اسلام افزود: وقتی جدیت برنامه‌ها و اتحاد مسلمانان بیشتر می‌شود و مسلمانان، پیروزی‌هایی به دست می‌آورند، هجمه‌ها علیه اسلام هم افزایش می‌یابد. کاریکاتورها، فیلم‌ها و برخی انیمیشن و کتاب‌های ضداسلام و پیامبر (ص) تازگی ندارد. در فرانسه، دانمارک و حتی کشور خودمان اهانت‌هایی به اسلام می‌شود، اما فضای جنگ نرم و رسانه‌ای‌ که در دنیا اتفاق می‌افتاد، باید مدیریت شود.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه دشمنان اسلام با این هجمه‌ها می‌خواهند صفوف منسجم و اتحاد مسلمانان را ارزیابی کرده و این وحدت اسلامی را از بین ببرند، گفت: اگر مسلمانان با هر گرایشی چه شیعه و سنی، فضای هجمه‌ها را جدی نگرفته و با محکوم کردن و اجتماعات پاسخ ندهند، به طور حتم چنین توهین و هجمه‌هایی افزایش یافته و دشمنان نسبت به این اقدامات حریص‌تر می‌شوند.

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به اینکه پس از اقدام ضداسلامی فرانسه خوشبختانه مسلمانان با هوشیاری عمل کرده و وارد میدان شدند، خاطرنشان کرد: مسلمانان با محکوم کردن این اقدام موجب شدند رئیس جمهور فرانسه تا حدی از موضع خود عقب‌نشینی کند و بگوید این توهین در نشریه غیردولتی اتفاق افتاده است.

همدلی مسلمانان مانع اسلام‌هراسی می‌شود/ اتحاد به معنای اجتماع قلوب در برابر دشمن است

وی با بیان اینکه اتحاد مسلمانان و معرفی سیره پیامبر اعظم (ص) می‌تواند توطئه دشمنان را خنثی کند، گفت: اگر اتحاد و همدلی در بین مسلمانان نباشد، اسلام‌هراسی در دنیا حاکم می‌شود و در نتیجه برگ برنده در اختیار گروه ضدتوحیدی و اسلام‌هراسی قرار می‌گیرد.

 معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه اکنون در ایام هفته وحدت باید انسجام در بین مسلمانان قوی‌تر شود، تصریح کرد: اینکه می‌گوییم هفته وحدت یا وحدت مسلمانان به این معنی نیست که شیعه، سنی شود یا برعکس یا اینکه گرایش یکدیگر را تأیید کنیم، بلکه به معنای آن است که در برابر دشمنان خود اتحاد و اجتماع قلب داشته باشیم تا دشمنان اتحاد مسلمانان را نشانه نگیرند.

 آنطور که درباره امیرالمومنین (ع) مطالبی بیان کردیم، درباره پیامبر (ص) سخن نگفتیم

وی با بیان اینکه هر جا به موقع واکنش نشان دهیم، دشمنان عقب‌نشینی می‌کنند، گفت: اگر از قرآن، آموزه‌ها و آرمان‌های خود دفاع کنیم، آنها از مواضع خود عقب نشینی می‌کنند که این بستگی به نوع عکس‌العمل ما مسلمانان در دنیا دارد. مسلمانان در تمام قاره‌ها، با تمام گرایش‌ها به میدان آمدند؛ گرچه برخی دیر اقدام کردند، اما همین اتحاد نشان دهنده هوشیاری و بیداری مسلمانان است.

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به کوتاهی مسلمانان در معرفی سیره نبوی افزود: ما در مباحث پژوهشی و عالمانه آنگونه که درباره امیرالمومنین (ع) مطالبی بیان کردیم، درباره پیامبر (ص) ارائه ندادیم. از آرمان‌ها، رأفت و مهربانی، مهندسی رفتاری پیامبر (ص) مطالبی نگفتیم و زیبایی‌هایی که  پیامبر (ص) به دنبال آن بود کمتر بیان کردیم. این امر در حالی است که اگر با منکرات نتوانیم مقابله کنیم، باید معروف را تبیین کنیم و بگوییم که مثلا پیامبری که شما به ایشان توهین می‌کنید، اینچنین رفتاری داشته است تا مردم با آگاهی نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند.

سیره پیامبر (ص) را ترویج دهیم/ باید از دین اسلام محافظت کرد

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه باید به صورت عملی به تبلیغ دین اسلام بپردازیم و سیره پیامبر (ص) را عالمانه تعریف کنیم، گفت: اگر این کار را نکنیم، فضای بدعت، جهل و خرافه باعث می‌شود که ریشه و بنیان اصلی اسلام از بین برود. ریشه اصلی اعتبار ما به پیامبر(ص) است و ایشان برای نظام اسلامی زحمت کشیده و از سوی خدا دستورات دین را آورده است. بنابراین ما وظیفه داریم که از اسلام محافظت کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی (عج) با اشاره به اینکه هم‌اکنون سدی مثل پیامبر (ص) در برابر دشمنان اسلام است، گفت: اگر دشمنان سدی مثل پیامبر (ص) را از بین ببرند، چیزی از مقدسات ما باقی نمی‌ماند. اگر از خاتم الانبیا یعنی حضرت محمد (ص) و خاتم الاوصیا یعنی حضرت مهدی (عج) غفلت کنیم، فضای اسلام هراسی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما