شناسهٔ خبر: 43695723 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| با دیوار آرزوی پرویی‌ها در دوران کرونا بیشتر آشنا شوید

دیواری در پایتخت پرو وجود دارد که روی آن آرزوهای هزاران انسان درج شده است. صدها نفر بر آن آرزوهای خود را می‌نویسند و صدها نفر دیگر این آرزوها را می‌خوانند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| دیواری در پایتخت پرو وجود دارد که روی آن آرزوهای هزاران انسان درج شده است. صدها نفر بر آن آرزوهای خود را می‌نویسند و صدها نفر دیگر این آرزوها را می‌خوانند.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه اماراتی الخلیج در گزارشی نوشت، ساکنان لیما پایتخت پرو آرزوهایی را که انتظار دارند بعد از توقف شیوع ویروس کرونا محقق شود روی یک دیوار به نام «دیوار امید» می‌نگارند.

 

این روزها در میان این نوشته‌ها آرزوی ماسک نزدن، بوسیدن والیدن، رفتن لب ساحل و شب‌نشینی به چشم می‌خورد.

 

روی این دیوار که جزو نمادهای بخش جنوبی پایتخت پرو محسوب می‌شود در حال حاضر بیش از پنج هزار آرزو با گچ‌های رنگی نوشته شده است.

 

با پایان فصل زمستان در نیمکره جنوبی و آغاز فصل بهار، تدابیر قرنطینه در پرو نیز کاهش پیدا کرد و مردم به تدریج برخی از فعالیت‌های خود را از سر گرفتند و در این میان به نوشتن آرزوهای خود یا خواندن آرزوهای دیگران که روی این دیوار نقش بسته می‌پردازند.

 

در لابه‌لای این دیوارنگاره‌ها جمله‌ای با این مضمون با گچ قرمز نوشته شده است: «می‌خواهم دوباره خانواده‌ام را در ایتالیا ملاقات کنم.» این جمله هم با گچ بنفش روی دیوار نقش بسته: «می‌خواهم با آزادی و بدون ماسک قدم بزنم.»

 

گفتنی است این دیوار با واژه «می‌خواهم» که در ابتدای نخستین سطر آن حک شده بود نصب شد و دیری نپایید که هر 98 سطر دیوار که هشت متر طول و سه متر ارتفاع دارد مملو از جملاتی شد که با همین واژه آغاز شده است.

 

نظر شما