شناسهٔ خبر: 43695305 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ آبان؛

اُفت شاخص کل ادامه دارد/فولاد، فارس و شپنا دارای بیشترین صف‌های فروش

بازار با افزایش عرضه در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص کار آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه (۱۲ آبان ماه) بازار سرمایه مانند روز گذشته با افزایش عرضه و اُفت قیمت ها آغاز به کار کرد.

جدول عرضه و تقاضا در بورس

///

جدول عرضه و تقاضا در فرابورس

///

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد در قیمت ۱۲۰۴ تومان قرار دارد. فملی با افت ۴ درصد مواجه است. ذوب با افت ۱ درصد در قیمت ۴۶۰ تومان داد و ستد می‌شود.

در جریان معاملات پر عرضه گروه بانکی نماد وبملت با افت ۲ درصد مواجه و در قیمت ۴۶۰ تومان دنبال می‌شود. وبصادر با افت تقاضا در کف قیمت قرار گرفت.

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو به گردونه معاملات باز می‌گردد. خساپا در قیمت ۲۳۹ تومان در محدوده صفر تابلو دنبال می‌شود. خگستر با از گذر از حجم بیش از ۴۴ میلیون سهم مجددا در کف قیمت روزانه با صف فروش مواجه شد. قطعه ساز‌ها همچنان با صفوف فروش مواجهند.

در گروه محصولات شیمیایی نماد پترول در قیمت ۱۱۵۹ تومان قرار دارد. شگویا، فارس، شیران، اکثر نماد‌ها با افزایش عرضه در محدوده منفی کامل دنبال می‌شوند. آریا در قیمت ۱۵۳۰۰ در حال داد و ستد است.

افت ۱۵هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۴هزار واحد قرار گرفته است.

خاهن، کحافظ و وپاسار بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

کچاد به مدار مثبت بازگشت و تا ۱۵۲۲ تومان پیشروی داشت.

فلزات اساسی نیز امروز معاملات خود را پر عرضه آغاز کردند. فولاد٬ فملی٬ فاسمین٬ کویر٬ فباهنر٬ فلوله٬ کیمیا٬ فولاژ٬ وتوکا٬ فولای٬ فسرب٬ فرآور و فزرین فشار فروش را تجربه می‌کنند. فپنتا فنورد فباهنر با افزایش تقاضا همراه اند. فولاد٬ فملی٬ ذوب٬ فخوز و کاوه نیز متعادل و با گرایشی منفی معامله می‌شوند.

سیتا مثبت شد.

فراورده‌های نفتی نیز پر عرضه داد و ستد می‌شوند. شپنا٬ شبندر٬ شتران٬ شبریز٬ شپاس و شراز نماد‌های منفی گروه اند. شرانل مثبت و متعادل گروه است. شبهرن٬ شنفت و شسپا نیز متعادل و با گرایشی منفی معامله می‌شوند.

در ساعت ۹:۳۰ شاهد افزایش نسبی تقاضا در بازار هستیم.

بانکی‌ها نیز معاملاتی نوسانی را تجربه می‌کنند. دی وکار سمایه نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند. وبملت٬ ونوین٬ وپاسار٬ وپست و وسالت مثبت و متعادل معامله می‌شوند. وبصادر٬ وپارس و وسینا نیز معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را تجربه می‌کنند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خپارس با گذر از حجم بیش از ۴۰ میلیون سهم در مدار مثبت قرار گرفت.

در گروه محصولات شیمیایی نوری با رشد نزدیک به ۴ درصد قیمت همراه شد.

در معدنی‌ها کچاد با رشد ۱ درصد در حال داد و ستد است.

آریا با افزایش تقاضا به مدار مثبت رسید.دارا یکم با رشد ۱ درصد در قیمت ۱۹۲۹۰ تومان در حال داد و ستد است.

در میان فشار فروش حاکم بر گروه رایانه ای‌ها تاپکیش پر تقاضا داد و ستد می‌شود. رکیش مثبت و متعادل گروه است.

نماد خودرو در قیمت ۳۴۷ تومان با رشد بیش از ۵ درصد بازگشایی شد.

نماد وغدیر در محدوده مثبت قرار گرفت و اکنون سهم در قیمت ۱۰۸۵ تومان در حال داد و ستد است.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۶هزار و ۹۲۴واحدی (۱.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۶۲هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۴درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۲۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۲۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های خساپا، غزر، خگستر، وبملت و فولاد در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۳۱۰میلیارد تومان رسید.

گروه هتل داری نیز با بهبود تقاضا همراه است. نماد‌های گدنا و گپارس افزایش تقاضا را تجربه می‌کنند. گکوثر مثبت و متعادل گروه است. گکیش پر عرضه داد و ستد می‌شود.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۵۶۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش دی، وملی و وآیند به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک دی ۳۳۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید جوین، سدبیر و گدنا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع حدود ۳۸۰میلیارد تومان (۶۷ درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۶۰۰میلیارد تومان (۳۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۱ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۱۰.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۵۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش ۵۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «زراعت و خدمات وابسته» با تقاضای ۹۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۵درصد از چهار هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۵۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۹۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

فولاد با افت نرخ بیش از ۲ درصد تا محدوده ۱۲۲۰ تومان عقب نشست.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۱۵هزار و ۳۲۶واحدی (۱.۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۴هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص هم وزن ۰.۵درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از چهار هزار و ۸۰۰میلیارد تومان عبور کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما