شناسهٔ خبر: 43691118 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

۵۱۰ هزار تومان جریمه سفر به استان‌های قرمز

جانشین پلیس راه راهور گفت: از فردا ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان ورود خودرو‌های شخصی غیر بومی به ۲۵ مرکز استان و خروج خودرو‌های بومی از این مناطق ممنوع می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سرهنگ ایوب شرافتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب گفت: مبنا و ملاک عمل همکاران ما فقط پلاک خودروست و آن‌هایی که اصرار به ورود یا خروج کنند ۵۱۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سرهنگ شرافتی گفت: اعمال محدودیت در تهران و کرج یکپارچه دیده شده است یعنی یک مرکز استان و یک منطقه دیده شده است و تردد بین آن‌ها ممکن است.

محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم با اشاره به این که بگیر و ببند و نظارت از بالا به پایین همیشه موثر نیست گفت: همه مردم و اتحادیه‌ها و اصناف باید به وظایف خودشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک عمل کنند تا شاهد مدیریت کرونا و بهبود اوضاع کسب و کار و معیشت همه باشیم.

فرهادی با یادآوری این که سلامت و اقتصاد به هم مرتبط هستند گفت: متاسفانه در هفته گذشته ۴۳ درصد اصناف پروتکل‌ها را رعایت نکردند که این عدد خیلی بزرگی است.

او تاکید کرد: قطعا با تمام اصناف و کسبه‌ای که پروتکل‌ها را رعایت نکنند طبق قانون برخورد می‌شود و این برخورد از تذکر در بار اول  تا پلمب و معرفی به دستگاه قضایی در مراحل بعد می‌رسد.

فرهادی با اشاره به وخیم بودن اوضاع در ۲۵ استان اعلامی گفت: علاوه بر اعمال محدودیت ها، قوانین و مقرارت سختگیرانه بهداشتی هم در این استان‌ها و مراکز استان‌ها اجرا خواهد شد.

او در خصوص استان‌های شمالی هم گفت: افزایش فزاینده میزان ابتلا به کرونا و بستری‌ها و مرگ و میر‌ها در استان‌های گیلان و مازندران و کاهش رعایت پروتکل‌ها در این دو استان و همچنین خراسان رضوی که در روز‌های تعطیل معمولا مقصد سفر هموطنان هستند، ضرورت اتخاذ تدابیر و محدودیت‌های سختگیرانه‌تر را برای مدیریت بیماری ضروری کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین گفت: در ۴۳ شهر هفته گذشته محدودیت‌های شغلی گروه ۲ (مشاغلی که فعالیتشان ضروری نیست مثل آرایشگاه‌های مردانه و ...) هم اضافه شد و از چهارشنبه آینده هم محدودیت‌های گروه شغلی ۲ در ۴۶ شهر دیگر هم افزوده خواهد شد.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف نیز با اشاره به دسته بندی اصناف و مشاغل در چهار گروه توسط ستاد ملی کرونا گفت: گروه ۳ و ۴ نزدیک به ۹ ماه است که تعطیل اند یا باید آن‌ها را بالکل تعطیل کنیم و یا فکری برای معیشتشان بکنیم، ما دیگر حریف این‌ها نمی‌شویم باید چه کار کنند، مردم باید خودشان مراقب خودشان باشد، وقتی می‌بینند هموطنانشان دارند می‌میرند، بالای سر هر فرد که نمی‌شود یک ناظر گذاشت.

او گفت: گشت‌های نظارتی با همکاری بهداشت، نیروی انتظامی، بسیج، سازمان صمت و تعزیرات و اصناف برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در اصناف راه اندازی شده و بی اغماض با همه متخلفانی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند برخورد می‌کنیم.

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم با اشاره به ابلاغ فوری دستورالعمل روز جاری به همه استان‌ها گفت: تمام مبادی فرعی و غیر اصلی مراکز اسان‌ها تا فردا ساعت ۱۲ شناسایی و مسدود خواهد شد.
 
<div id="video-display-embed-code_325921" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/803524/325921?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما