شناسهٔ خبر: 43687504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسرائیل هیوم: بحرین و امارات از نتایج انتخابات آمریکا نگرانند

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه‌ای صهیونیست در گزارشی اعلام کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نگرانند و می‌ترسند که سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه با پیروزی او تغییر کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، روزنامه «اسرائیل هیوم» متعلق به حزب راست که حامیان ترامپ هستند اعلام کرد که مسئولان عالی رتبه امارات و بحرین اعلام کردند که امیدوارند که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و رئیس جمهور کنونی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پیروز شود و برای این کار اقلیت های مسلمانی که در آمریکا هستند را به رأی دادن به او تشویق می کنند.

این روزنامه با اشاره به میلیون ها دلاری که حامیان مسلمان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به کمپین ترامپ دادند، در گزارشی به نقل از دیپلماتی اماراتی اعلام کرد: ابوظبی به نتایج انتخابات در آمریکا چشم دوخته است و امیدواریم و آرزو می کنیم که ترامپ پیروز شود اما ما آماده ورود رئیس جمهور جدید به اتاق سفیدرنگ کاخ سفید هستیم.

روزنامه مذکور همچنین به نقل از کارمندی عالی رتبه در منامه، پایتخت بحرین که او را از گزینه های نزدیک به جمعیت‌های حاکم در ریاض و ابوظبی توصیف کرده است، نوشت: محور عربی درخصوص شکست ترامپ در انتخابات و پیروزی بایدن و تغیر سیاست های آمریکا در خاورمیانه نگران هستند.

این منبع بحرینی افزود: آمادگی هایی برای احتمال تغیر سیاست دولت آمریکا در خاورمیانه و تناقض آرا وجود دارد اما علی رغم این نگرانی در صورت پیروزی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا هیچ نگرانی از توافقنامه هایی که با اسرائیل امضا کرده ایم نداریم زیرا بایدن هم در صورت پیروزی باید مسیر تقویت ائتلاف با اسرائیل را طی کند زیرا درک می کند که ما نیازی به حمایت مستمر آمریکا برای روابطمان نداریم.

منبع مذکور درباره روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: پیش بینی نمی کنم که توافقنامه دیگری تا پیش از برگزاری انتخابات در روز سه شنبه انجام شود و با توجه به اینکه ارتباطات با کشورهای عربی دیگر مدتهاست انجام شده است و چه بسا به توافق نیز دست یافته باشند، اعلام این توافق ها و اجرای آن پس از انتخابات و بر اساس هویت شخص پیروز انجام خواهد گرفت.

این کارمند عالی رتبه بحرینی گفت: اگر ترامپ پیروز شود کشورهای عربی و اسلامی بسیاری به مشارکت در این روندی که در خاورمیانه ایجاد کرده است، مشارکت خواهند کرد و اگر بایدن پیروز شود کشورهایی که هم اکنون درباره عادی سازی روابط با اسرائیل در حال مذاکره هستند یک گام به عقب بازخواهند گشت و درخصوص خطراتی که متحمل خواهند شد در تصمیم خود بازنگری خواهند کرد.

او افزود: سطح روابط و منافع در منطقه امروزه این است که آمریکا و اسرائیل در حال میانجیگری میان قطر با چهار کشور عربستان، مصر، بحرین و امارات پس از تحریم و محاصره دوحه است.

اسرائیا هیوم به نقل از دیپلماتی اماراتی درباره عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات آمریکا نوشت: این تنها توهم است و هیچ استنادی وجود ندارد و کسانی که این چنین سخنانی می گویند هیچ درکی از سیاست منطقه ای ندارند زیرا عربستان هرگز به سرعت ابتکار عمل صلح عربی که خود آغازگر آن بود را انکار نخواهد کرد و توافق با ریاض در زمان مناسب خودش محقق خواهد شد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما