شناسهٔ خبر: 43679506 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

کسی در داده‌های سازمان هواشناسی تردید نداشته باشد/ رضایت ۷۳ درصدی مردم از اطلاعات هواشناسی

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سازمان هواشناسی باید معیار داده‌های باکیفیت باشد و کسی نتواند در اطلاعات و داده‌های سازمان هواشناسی تردید داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عملیاتی سازمان هواشناسی با بیان اینکه در تمام دنیا در جریان حوادث طبیعی بازسازی‌های کامل صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: در کل حوادثی که در ایران رخ داد تمام تخریب‌ها را توانستیم بازسازی کنیم و مردم بلافاصله بعد از دوره بحرانی سخت توانستند در این بازسازی‌ها مشارکت کنند و با اعمال مدیریت همه جانبه امروز شاهد نوسازی مناطق حادثه‌ دیده از جمله سیل‌های اخیر هستیم.

وی ادامه داد: نکته کلیدی و اساسی این است که در کل فرایند و ساختار مدیریتی توامان در حال تحول هستیم و با ایجاد زیرساخت‌هایی می‌توانیم داده‌های قابل اطمینان تولید کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید داده‌های سازمان هواشناسی متنوع و کاربردی برای سازمان‌ و نهادهای مصرف‌کننده باشد از جمله اینکه باید هشدار سیل و سنجش باران در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد. همچنین درباره خشکسالی و اقلیم‌هایی که با آن مواجه هستیم و تغییرات آب و هوایی باید این اطلاعات در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه موضوع مهم تولید داده‌ها با کیفیت بالا است، گفت: سازمان هواشناسی باید معیار داده‌های باکیفیت باشد و کسی نتواند در اطلاعات و داده‌های سازمان هواشناسی تردید داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مهم اعتماد مردم به اطلاعات هواشناسی است، گفت: در حال حاضر رضایت جامعه از اطلاعات سازمان هواشناسی ۷۳ درصد است.

وی ادامه داد: همانگونه که رییس جمهوری هم اعلام کرد، پیش‌بینی‌های هواشناسی کمک کرده تا با آگاهی و هشدار و اخطارهای به هنگام در برابر شرایط ‌و مخاطرات سنگین جوی آمادگی داشته باشیم و غافلگیر نشویم.

نظر شما