شناسهٔ خبر: 43679390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر کشور تاکید کرد:

لزوم جلب مشارکت مردمی برای مقابله با کرونا

سیدمیثاق اختر

وزیر کشور بر لزوم جلب مشارکت های مردمی برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصدو سی و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهور درباره تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا این کار انجام و روز گذشته جلسه اصلی آن برگزار شد و امروز هم شورای اجتماعی با دستوری درباره کرونا تشکیل جلسه داد و موضوع مشارکت های عمومی و مردمی در قالب سازمان های مردم نهاد، خیرین و تشکل های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از این گروه ها برای ورود به کار دعوت کردیم.

وی ادامه داد: محور اصلی این بود که چگونه می توانیم از مشارکت مردم در حوزه پیشگیری و درمان و نظارت و انضباط اجتماعی بهره بگیریم و با توجه به تجربه این تشکل‌ها در زلزله، سیل و خصوصا در اربعین شاهد موثر بودن این گروهها بودیم و در کرونا هم این مشارکت‌ها و فعالیت‌ها از اول بوده است.

به گفته وی، بازنگری دقیقی بر روند حضور مردم در مشارکت‌های درباره کرونا انجام شد و پیشنهادات خوبی از جمله تشکیل کمیته‌ای فعال در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان‌ها و محله‌ها مطرح شد که باید شکل بگیرد. در جلسه دیروز هم قرار شد با اولویت غربالگری عمومی و تشخیص اولیه و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، بنا را بر محله‌ها و مناطق بگذاریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم رسانه‌ها در این مقطع که این قرارگاه تشکیل شده، نقش فعال‌تری ایفا کنند و بتوانیم در ساختارهای متفاوت رسانه‌ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. قطعا اولین درخواست ما از مردم عزیز این است که خودمراقبتی کنند و هرکس مراقب خود باشد و این مسأله به درستی رعایت شود و مردم در مرحله بعد دگرمراقبتی داشته باشند.

وزیر کشور تاکید کرد: با تجربه‌ای که در همکاری مردم از اول انقلاب تا الان داشتیم امیدواریم سازوکاری ایجاد کنیم که در عین کثرت فعالیت های مردمی به وحدت در سیاست و هدف برسیم و همه ظرفیت‌ها را در این حوزه فعال کنیم.

انتهای پیام

نظر شما