شناسهٔ خبر: 43674554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گودرزی در صحن مجلس:

طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به طور کامل اجرایی شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چه تفاوتی بین بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد یا دیگر بازنشستگان وجود دارد که طرح کامل اجرا نشده است؟ بله دولت کار خوبی انجام داده است و اقدامش شایسته است اما دیر انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، گودرزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریت تأمین کالاهای اساسی در موافقت با پیشنهاد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر اضافه کردن به منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تأمین مسکن برای مستضعفان گفت: تصمیمی که دولت گرفته مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید کامل و جامع باشد.

وی ادامه داد: چه تفاوتی بین بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد یا دیگر بازنشستگان وجود دارد که طرح کامل اجرا نشده است؟ بله دولت کار خوبی انجام داده است و اقدامش شایسته است اما دیر انجام شده است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  منابع پایدار در نظر بگیرد و باید در بودجه‌ریزی‌های سال آتی این مهم به درستی پیش‌بینی شود.

وی افزود: اما پیشنهاد همکار عزیزمان آقای حاجی بابایی در ارتباط با تکمیل یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق فولاد نیاز به عدد داریم.

گودرزی ادامه داد:  ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد ضرورت دارد و  از طرفی هم  منابع مالی نداریم، بنابراین در اختیار قرار دادن این منابع هم برای بازنشستگان و هم مسکن مستضعفان کار سختی است. 

 وی با بیان این که حالا که این طرح ها اجرا شده است باید کامل شود، گفت: مجلس باید کمک کند این منابع در اختیار قرار گیرد، امروز دارایی‌های مازادی وجود دارد که در اختیار دولت است به هر ترتیب این موارد باید تبدیل شوند و هیچ بار مالی برای دولت ندارد و در واقع فقط یک جابجایی محسوب می‌شود.

گودرزی گفت: لذا شایسته است نظر به اهمیت تجمیع طرح متناسب‌سازی دریافتی بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی و اهمیت ساخت و ساز کمیته امداد در حوزه مسکن که امروز یک ضرورت است این طرح‌‌ها برای تکمیل طرح اجرا شد.

نظر شما