شناسهٔ خبر: 4367344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک مقام کابینه رژیم صهیونیستی:

تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن به مقابله با توافق با ایران ادامه می‌دهیم

یک مقام کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد که این رژیم قصد دارد طی سه ماه باقی‌مانده تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن، علیه بسیاری از مفاد تفاهم لوزان از جمله لغو تحریم‌ها و حفظ تاسیسات هسته‌ای ایران اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی می‌گوید این رژیم از سه ماه باقی‌مانده تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن استفاده خواهد کرد تا علیه بسیاری از مفاد تفاهم لوزان بحث و جدل کند، به ویژه بندی که به ایران امکان می‌دهد تاسیسات هسته‌ای خود را حفظ کند.

بر اساس این گزارش، این تفاهمنامه به رژیم بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متکی است. اما این مقام اسرائیلی می‌گوید، رژیم صهیونیستی استدلال خواهد کرد که متکی بودن به بازرسان، در یک کشور اقتدارگرا بسیار مشکل‌ساز خواهد بود و نمی‌توان از چیزی که از آن اطلاعی وجود ندارد بازرسی کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، همان طور که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جلسه اضطراری کابینه امنیتی اظهار داشت، اسرائیل خواهان این مسئله خواهد شد که هر گونه توافق نهایی با ایران باید شامل به رسمیت شناختن حق موجودیت اسرائیل از سوی تهران باشد.

طبق این گزارش، این نخستین باری است که نتانیاهو خواستار به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران می‌شود و به گفته مقامات کابینه رژیم صهیونیستی این درخواست ماحصل سخنرانی او در کنگره آمریکاست. نتانیاهو در این سخنرانی گفته بود «اگر ایران می‌خواهد مانند یک کشور عادی با آن رفتار شود، باید مانند یک کشور عادی رفتار کند». در همین راستا بود که مقام مذکور مدعی شد، تهدید به محو کردن اسرائیل از روی نقشه، همان طور که ایران بارها تکرار کرده، رفتار یک کشور عادی نیست.

روزنامه جروزالم‌پست نوشت، انتظار می‌رود تل‌آویو طی سه ماه آینده علیه لغو تحریم‌های ایران تلاش‌هایی صورت دهد. مقامات اسرائیلی می‌گویند بر اساس درک آنها از توافقنامه، لغو تحریم‌ها با لغو تحریم‌های شدید کنگره آمریکا در سال 2012 آغاز خواهد شد و تحریم‌های نرم‌تر شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌هایی هستند که بعدا لغو خواهند شد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی قصد دارد استدلال کند که این توافقنامه به طور قطع به رقابت تسلیحات هسته‌ای در میان سایر کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، مصر و ترکیه منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما