شناسهٔ خبر: 43661040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عراق، مصر و اردن همکاری مشترک را تقویت می‌کنند

بغداد - ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه عراق سفر امروز نخست وزیر مصر به بغداد برای امضای یادداشت تفاهم های همکاری مشترک را در راستای تقویت سازوکار هماهنگی سه جانبه بین بغداد، قاهره و اردن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز پس از ورود «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر به بغداد در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: امضای تعدادی یادداشت تفاهم بین عراق و مصر در راستای تقویت سازو کار هماهنگی سه جانبه بین بغداد و قاهره و عمان است و ما بر انجام این تلاش ها براساس منافع برابر و مشارکت تاکید داریم.

وی افزود: عراق امروز برای متنوع سازی روابط راهبردی با عمق عربی خود خصوصا با اردن و مصر تلاش می کند تا از توانمندیهای قاهره در بخش های مسکن، عمران، کشاورزی و بهداشت استفاده کند.

نخست وزیر مصر امروز در صدر یک هیات وزارتی وارد بغداد شد و قرار است ۱۵ یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تجاری، سیاسی، کشاورزی و علمی و فرهنگی به امضا برساند.

نشست سه جانبه وزیران امور خارجه عراق، اردن و مصر درباره سازوکار هماهنگی سه جانبه درباره مسایل فی‌مابین و منطقه‌ای، روز ۲۲ مهرماه گذشته در شهر قاهره برگزار شد.

شهر امان پایتخت اردن چهارم شهریور گذشته شاهد برگزاری نشست سه جانبه سران بین «عبدالله دوم» شاه اردن، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر بود که در آن، همکاری منطقه‌ای و در صدر آن مسئله فلسطین و هماهنگی برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مورد بحث قرار گرفت.

اردن، عراق و مصر تاکنون سه نشست در سطح سران برگزار کرده‌اند که نخستین نشست در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی در قاهره، دومین نشست در ماه سپتامبر همان سال در آمریکا و سومین نشست در مردادماه گذشته، در امان برگزار شد.

نظر شما