شناسهٔ خبر: 43639216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احتمال میزبانی مسکو از مذاکرات صلح افغانستان

در حالیکه روسیه در گذشته نیز زمینه گفت‌وگوهای طالبان و سیاسیون افغان را فراهم کرده است وزارت خارجه روسیه بار دیگر از آمادگی مسکو برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری اعلام کرد که درصورت درخواست دولت افغانستان و طالبان، مسکو برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا خاطرنشان کرد که در نخستین روزهای آغاز مذاکرات بین شخصیت‌های سیاسی افغان و طالبان، روسیه بارها برای حل بحران افغانستان و برقراری صلح در این کشور از مذاکرات میزبانی کرده است.

وی با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی در قطر گفت که تلاش‌های تیم مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان برای دستیابی به اجماع درباره دستورکار مذاکرات به بن‌بست خورده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: هنوز امیدواریم که طرف‌ها انعطاف نشان داده و مذاکرات اصلی را آغاز کرده و به این بن‌بست پایان دهند.

مذاکرات بین‌الافغانی 22 شهریور ماه در قطر آغاز شد اما گروه‌های تماس دو طرف به دلیل اختلافات بر سر مبنی قرار دادن فقه حنفی و توافقنامه آمریکا-طالبان هنوز موفق به تعیین دستورکار مذاکرات و آغاز رسمی گفت‌وگوها نشده‌اند.

انتهای پیام/.

نظر شما