شناسهٔ خبر: 43632399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست مقتدا صدر از مقام‌های عربستان برای بازگشایی مرقد پیامبراکرم (ص)

تهران- ایرنا - «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق روز پنجشنبه در توییتی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص)، از مقام‌های عربستان خواست تا مرقد رسول خدا را به روی همه جهانیان باز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای المسله عراق، صدر از عربستان سعودی خواست تا در ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) مطابق دستورالعمل های قانونی و بهداشتی مرقد پیامبر (ص) در مدینه منوره را به روی جهانیان باز کند.

وی افزود: همه مسلمانان جهان و دوستداران انسانیت باید هر ساله همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) (۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ ربیع الاول) به زیارت مرقد پیامبر عظیم الشأن اسلام بروند.

رهبر جریان صدر تأکید کرده است که این زیارت بایستی با خلوص نیت و برای یاری پیامبر، خروج از ظلمت و تاریکی به سوی نور، وفاداری به نبی اکرم(ص)، کنار گذاشتن اختلافات فرقه‌ای و احیای راه درست پیامبر باشد تا تصویر زیبایی از پیامبر عظیم‌الشأن و خودمان برای غرب ارائه کنیم. امید است که غبار غم و اندوه از این امت زدوده شود.

رییس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

پیش‌تر، فعالان و بِلاگرهای جهان عرب به دنبال اصرار رییس جمهوری فرانسه بر ادامه یافتن انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) با انتشار مطالبی به طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

نظر شما