شناسهٔ خبر: 43628936 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جشنواره موسیقی نواحی ایران ر ا امسال دنیا به صورت همزمان می بیند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ، تمامی اجراهای هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره به صورت همزمان از شبکه‌ها مجازی برای علاقه مندان در سراسر ایران و دنیا پخش می شود . 
 محمد رضا علیزاده ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره گفت: تمام تلاش ستاد برگزار ی جشنواره در کرمان این است تا شرایط و پروتکل های بهداشتی در نهایت دقت و سختگیری اجرا و عملیاتی شود .
وی افزود: به همین دلیل امسال در شهرستان‌های استان  اجرا نخواهیم داشت و اجراهای صحنه‌ای نیز بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود.
وی در مورد آنلاین و آفلاین بودن جشنواره گفت: این جشنواره قرار است بیشتر به شکل آنلاین در فضای مجازی منتشر شود و بخشی از برنامه‌ها نیز به شکل آفلاین پخش می‌شود. ضمن این که برخلاف سال گذشته و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه ساز برگزار نخواهیم کرد؛ چراکه نمایشگاه باعث تجمع افراد و علاقمندان می‌شود و قاعدتاً مشکل ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به پخش برنامه های جشنواره از طریق فضای مجازی تصریح کرد: اجراهای آنلاین هنرمندان از طریق صفحات مجازیی جشنواره موسیقی نواحی در آپارات و اینستاگرام نیز پخش می شود و صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی ایران نیز این برنامه‌ها را پخش خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در طول برگزاری جشنواره موسیقی نواحی مستندهایی از زندگی و نوازندگی هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی در سراسر کشور تولید می شود که پس از جشنواره در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
علیزاده گفت: بخش پژوهش هر سال همزمان با بخش اجرایی جشنواره برگزار می‌شد ولی امسال برای جلوگیری از تداخل با اجراها، تصمیم گرفته شده این بخش را پس از اتمام جشنواره با موضوع و محوریت دوبیتی‌خوانی برگزار شود.
دبیری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به عهده احمد صدری است و اعضای شورای علمی این دوره از جشنواره را منصوره ثابت‌زاده، فواد توحیدی، هوشنگ جاوید، دامون شش‌بلوکی، و محمدعلی مرآتی تشکیل می‌دهند.
سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با محور دوبیتی خوانی اقوام ایرانی از ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه درشهر کرمان برگزار می شود .

نظر شما