شناسهٔ خبر: 43628083 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نهمین کاشی ماندگار خراسان رضوی به پیشکسوت مجموعه‌دار میراث فرهنگی رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به منظور قدردانی از پیشکسوت مجموعه‌داری خراسان رضوی و به پاس تلاش بیش از نیم قرن مجموعه‌داری سیدحسن موسوی کاشی ماندگار سر در باغ شاهنامه نصب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ابوالفضل مکرمی فر (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی) اظهار کرد: سیدحسن موسوی متولد سال 1319 در کدکن خراسان رضوی است که از سال 1344 جمع آوری آثار فرهنگی، هنری و تاریخی را آغاز کرده است.

او افزود: این پیشکسوت مجموعه داری بهره برداری رسمی از اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره مجموعه این پیشکسوت گفت: این مجموعه دارای 60 نوع اثر شامل انواع ظروف، سکه و اسکناس، وسایل مردم شناسی، روشنایی، دخانیات، سیر مراحل چای، دوربین و...است.

مکرمی فر افزود : موسوی از هنرمندان طراح پوشاک سنتی اقوام ایران است و تاکنون تعدادی از مجموعه آثارش در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: این نهمین کاشی ماندگار است که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نصب شده است.

او یادآو شد: پیش از این نیز کاشی بر سر در منزل عثمان محمدپرست، یعقوب دانش دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی نژاد، سید محمد میرقاسم اخوییان، محمدعلی فضلی نژاد، رجبعلی لباف خانیکی و زهرا محسنی  در استان خراسان رضوی نصب شده است.

این کاشی در محل مجموعه این پیشکسوت در باغ شاهنامه در توس ۳۳ نصب شد.

نظر شما