شناسهٔ خبر: 43626954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واریز 126 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از واریز 126 میلیارد تومان به‌ حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌های استان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده خبر داد.

صاحب‌خبر -

میرحیدر رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصد است که مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض ارزش افزوده است. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه مبلغ 126 میلیارد تومان واریزی به ‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مربوط به هفت ماه نخست سال است، افزود: از این میزان مبلغ 53 میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌های شهر زنجان بوده و مابقی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سایر مناطق استان واریز شده است. 

رضوی با تقدیر از مشارکت مودیان در پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولیدکننده نمی‌گذارد و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند، ضمن آنکه حدود یک‌سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود. 

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم شده است، افزود: اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان و فرزندانشان است، تمایل و رغبت ایشان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است تمام ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه شوند.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما