شناسهٔ خبر: 43610398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان امور دانشجویان خبر داد:

کاهش زمان قانونی حضور دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به علت کرونا

تهران- ایرنا- مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: مدت زمان حضور دانشجویان ایرانی در خارج از کشور برای مقاطع مختلف تحصیلی، به علت شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید انگجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: با هدف ارائه تسهیلات به دانشجویان، زمان قانونی حضور دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به استناد گذرنامه، برای پذیرفته شدگان بهمن ۹۸ و پس از آن در همه مقاطع تحصیلی کاهش یافت.

وی اظهار داشت: به علت شیوع  ویروس کرونا، تامین شرط حداقل مدت اقامت حضوری در کشور محل تحصیل که یکی از شرایط ارزشیابی مدارک خارج از کشور است، با مشکل مواجه شد؛ به صورتی که دانشجویان به اجبار برای مدتی از حضور در محل تحصیل محروم می شوند.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان ادامه داد: برای مساعدت این دسته از دانشجویان، حداقل مدت زمان حضور برای مقاطع مختلف تحصیلی (کاردانی تا دکتری) کاهش می یابد.

انگجی تاکید کرد: این تخفیف فقط مربوط به دوره بیماری کرونا است و به تشخیص اداره کل امور دانش آموختگان قابل اعمال خواهد بود.

این مقام مسوول سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: این مسأله، حداکثر مساعدت قابل اجرا است و در صورت کاهش بیشتر حضور، مدرک غیر حضوری محسوب شده و قابل ارزشیابی نخواهد بود. تاکید سازمان امور دانشجویان بر این است که تحصیلات، منطبق با ضوابط و مقررات عمومی مندرج در وب‌گاه اداره کل دانش آموختگان به نشانی  grad.saorg.ir به صورت حضوری ‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر کاهش مدت زمان اقامت دانشجویی برای تحصیلات حضوری پس از بررسی و تشخیص اداره کل دانش آموختگان در مقطع دکتری ۱۲ ماه، کارشناسی ارشد پنج ساله ۱۲ ماه، کارشناسی ارشد دو ساله ۳ ماه، کارشناسی ارشد یک ساله ۳ ماه، کارشناسی ارشد چهارساله ۱۲ ماه، کارشناسی سه ساله ۹ ماه و کاردانی ۶ ماه است. در غیراین صورت طبق ضوابط (ماده ۴ بندهای ۲ و ۳ و  نیز توضیح بند ۱۴ ماده ۱ آیین نامه) دوره مجازی تلقی می شود و مدارک صادره غیرقابل ارزشیابی است.

نظر شما