شناسهٔ خبر: 43597531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عمویی در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی:

دیپلماسی اقتصادی محور سوالات نمایندگان از وزیر خارجه/ ۵ نماینده از پاسخ ظریف قانع نشدند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی سوال نمایندگان از وزیر خارجه در نشست امروز کمیسیون، گفت: محور عمده سوالات پیگیری‌های دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرزها با همسایگان بود که ۵ نماینده از پاسخ ظریف قانع نشدند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح نشست امروز سه‌شنبه 6 آبان ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان، گفت: ۱۴ سوال از آقای ظریف طرح شده بود که ۲ سوال به دلیل عدم حضور سوال کنندگان، مطرح نشد. یک سوال هم از طرف نماینده سوال کننده قبل از طرح پس گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ظریف در یک فرصت دو ساعته به ۱۱ سوال پاسخ گفتند. ۱ نفر از نمایندگان در جلسه از پاسخ وی قانع شد و ۵ نفر از نمایندگان قانع شدن از پاسخ وزیر امور خارجه را به بررسی پاسخ مکتوب آقای وزیر و برگزاری جلسات کارشناسی موکول کردند.

عمویی ادامه داد: ۵ نفر از نمایندگان، از پاسخ ارایه شده به سوالات خود قانع نشدند و خواستار طرح سوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی شدند و درباره ملی یا محلی بودن این سوالات در جلسه آتی کمیسیون رای گیری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عمده محور سوالات طرح شده در جلسه امروز اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرزها با همسایگان بود. آخرین پیگیری‌های وزارت امور خارجه در موضوع ۴ دیپلمات مفقودالاثر ایرانی از جمله حاج احمد متوسلیان هم محور ۲ مورد از سوالات بود. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: آقای ظریف در این جلسه توضیحاتی از اقدامات وزارت امور خارجه در موضوع مناقشه قره باغ و پیگیری طرح جمهوری اسلامی در این باره هم ارائه داد./

پایان پیام

نظر شما