شناسهٔ خبر: 43575001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سرلشکر باقری:

دشمن می‌خواهد ایران را پای مذاکره‌ای بکشاند که نتیجه‌اش از قبل مشخص است

رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هدف دشمن این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد، آنها می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و نتیجه این مذاکره از قبل مشخص شده است و آن تسلیم ایران در مقابل آمریکاست که این موضوع هیچگاه با اهداف نظام مقدس ما انطباق ندارد.

صاحب‌خبر -

سرلشکر محمد باقری، رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور و شوراهای پدافند غیر عامل استانها، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با آرمان‌ها و شعارهایی مانند حمایت از مستضعفان و ایستادگی در برابر ظالمان شکل گرفت و به پیروزی رسید و همچنان بر آرمان‌های استوار خویش ایستاده است.
به گزارش فارس، وی گفت: هدف دشمن این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد، آنها می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و نتیجه این مذاکره از قبل مشخص شده است و آن تسلیم ایران در مقابل آمریکاست که این موضوع هیچگاه با اهداف نظام مقدس ما انطباق ندارد.
رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه استقامت ملی موجب ناامیدی دشمن می‌شود، بیان داشت: بحمدالله کشور ما به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و تلاش نیروهای مسلح و سایر بخش‌ها از نظر آمادگی دفاعی و انسجام نیروهای دفاعی در بهترین وضعیت قرار دارد.
سرلشکر باقری گفت: اگر مشاهده می‌کنید پهپاد آمریکا در تیرماه سال گذشته به علت تجاوز به فضای آب‌های سرزمینی کشور مورد هدف قرار گرفت و دشمن دچار تردید شدید می‌شود که پاسخ نظامی بدهد و نهایتا این اقدام را انجام نمی‌دهد، دلیلش این نیست که به طور مزورانه اعلام می‌کند به من اطلاع داده‌اند 150 نفر ایرانی کشته خواهند شد؛ خیر.
وی تصریح کرد: دلیلش صرفا آن است که بازدارندگی دفاعی کارآمد است و ارتش آمریکا مهم‌ترین مخالف این تهاجم نظامی بوده و هست. چون می‌دانند که جنگیدن با ایرانی‌ها شروعش به دست خودشان است اما خاتمه‌اش به دست آنها نیست.
سرلشکر باقری با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند حجم و جغرافیای جنگ به دست آنها نیست، همچنین میزان خسارات و تلفات جنگ دست آنها نیست، خاطرنشان کرد: اینها مواردی است که ما تعیینشان می‌کنیم لذا به این راحتی نمی‌توانند تصمیم بگیرند که وارد نبرد با ایرانی‌ها شوند و لذا بعضا می‌بینیم اقداماتی که می‌کنند شکل نیابتی، خاکستری و بدون ردپا پیدا می‌کند.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در همین ایام اخیر برای چندمین بار ما با تهاجم سایبری در بنادرمان رو به رو بودیم و این دست از اقدامات، اقداماتی هستند که توسط دشمن انجام می‌شود ولی رد پایی از آنها باقی نمی‌ماند و امکان اثبات آن در محکمه وجود ندارد.
وی گفت: دلیل آنکه دشمن این مسیر را در پیش می‌گیرد، همین است که با پاسخ ما مواجه نشود و بتواند از پذیرش مسئولیت شانه خالی کند.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: تهدیدات امروز با تهدیدات دو دهه پیش تغییرات اساسی کرده است، فرمانده معظم کل قوا در مراسم اخیر دانش‌آموختگی نیروهای مسلح این را تاکید فرمودند که انتظار دارم دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ‌اشکال جدید و متنوع تهدید را شناسایی و رصد کنند و در آموزش‌ها آن را به نسل جدید بیاموزند.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پدافند غیرعامل باید به صورت جدی و با بهره‌گیری از توان علمی و تحقیقاتی کشور، بتواند تهدیدات نوین را رصد کند و راهکارهای مقابله را کشف کرده و تشخیص دهد.
وی اظهار داشت: هنگامی که طرحی می‌خواهد آغاز شود باید مشاور پدافند غیرعامل داشته باشد و طراحی‌اش به طور اساسی با لحاظ الزامات پدافند غیرعامل صورت بگیرد و در مراحل اجرایی هم نظارت صورت بگیرد.
سرلشکر باقری یادآور شد: بسیاری از گرفتاری‌های ما نفوذ دشمن از طریق تجهیزات و امکاناتی است که از خارج خریداری می‌کنیم البته این در بخش دفاع، توسعه بیشتری دارد که معلوم است دشمن سالهاست قرارگاه‌ها و خیمه مفصلی را برقرار کرده و مسلط به این شده که ما چه قطعه‌ای و تجهیزاتی را از خارج از کشور تهیه می‌کنیم تا بتواند آن را به عنوان عاملی برای گردآوری اطلاعات و یا تخریب و تغییر در کاربری آن دستکاری کند. این موضوع را در صنایع هسته‌ای دیدیم و طبیعی است در امکانات ارتباطی کشور چنین اقداماتی از سوی دشمن صورت بگیرد.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پس بر ما است که بر توسعه بومی‌سازی امکانات پافشاری کنیم و اجازه ندهیم دشمن از طریق خود ما و به دست خود ما با امکاناتش بیاید در داخل کشور مستقر شود و اقدام کند.

برچسب‌ها:

نظر شما