شناسهٔ خبر: 43571241 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حضرت پور:

رفتار مکرون استیصال غرب در برابر گسترش دین مبین اسلام را نشان می دهد

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بی حرمتی به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)،نشان از اثرگذاری مکتب اسلام ناب محمدی(ص) در میان جوامع بشری دارد.

صاحب‌خبر -

روح الله حضرت پور  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی، خشم جوامع اسلامی را برانگیخته و  این خشم با سخنان «امانوئل مکرون» که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی بیان پرداخته بود، دو چندان شده است.

وی افزود: غرب در برابر اسلام دچار سردرگمی شده و اینکه نسبت به قرآن و شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)  بی‌حرمتی می‌کنند؛ قطعا نشان از زنده بودن و اثرگذاری مکتب اسلام ناب محمدی(ص) در میان جوامع بشری دارد.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره بر استیصال غرب در برابر گسترش دین مبین اسلام در میان مردم اروپا ،مطرح کرد: گرایش به اسلام در جوامع غربی افزایش پیدا کرده و همین مسائل برای سردمدارن آن ها  ایجاد نگرانی کرده و روند پرشتاب اسلام گرایی مردم این دولت را شدیدا به وحشت انداخته است.

حضرت پور با بیان اینکه اهانت به ساحت مقدس و اعظم پیغمبر اکرم (ص) آزادی بیان نیست، تاکید کرد: فلسفه ذاتی دین مبین اسلام بر پایه احترام به ادیان و انبیاء الهی،اعتقادات افراد شکل گرفته و نص صریح قرآن کریم و پیام دین اسلام، دموکراسی و آزادی است.

رفتار مکرون در مقابل توهین به پیامبر صلح و امنیت بین‌المللی را برهم می زند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بیانیه حزب‌الله لبنان درباره رفتار مکرون تاکید کرد: تمامی ادعاها درخصوص آزادی بیان رأی و عقیده نمی‌تواند توهین به مقام رسول‌الله(ص) را توجیه کند، انتشار تصاویر موهن درباره پیامبراکرم (ص) در رسانه‌های فرانسوی و حمایت مستقیم مکرون از این روند، باعث به وجود آمدن موجی از واکنش‌های منفی در جهان اسلام شده و این اقدامات می‌تواند صلح و امنیت بین‌المللی را برهم زند.

حضرت پور با بیان اینکه شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل باید نسبت به این اقدامات واکنش متناسبی داشته باشند،خاطرنشان کرد: اگر کسی در کشورهای غربی که داعیه‌دار آزادی بیان هستند، به مقامات رسمی توهینی کند؛ آن را با مجازات‌های سنگینی روبه‌رو خواهند کرد، اما توهین وقیحانه به ساحت مقدس پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و والاترینِ انسان ها به عنوان آزادی بیان مطرح می شود.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن این رفتار ضدانسانی و اسلامی مکرون، تصریح کرد: اظهارات غیرمتمدنانه و نفرت پراکنانه در مورد اسلام منجر به تشکیل گروه‌های نژادپرست و گسترش خشونت‌های خونین و کینه‌توزی علیه مسلمانان می‌شود و هتاکی و اهانت به مقدسات را در پی دارد./

پایان پیام

نظر شما