شناسهٔ خبر: 43565593 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اکران یک تئاتر با موضوع طبیعت و خشک‌سالی در فضای مجازی

فیلم نمایش عروسکی «آب و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا ناصحی در قالب طرح «نمایش‌نما» در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اثر، منتخب کارگاه نمایش تئاتر شهر است که در جشنواره «ایشارا دهلی‌ نو» در کشور هندوستان نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «آقای کفِ پا به دنبال آب برای گلدانش می‌گردد. اما خشک‌سالی فرا رسیده و آقای کف پا ناگزیر وارد سفری می‌شود.

بر اساس این گزارش عروسک‌گردان‌های نمایش «آب و دیگران» هما خداجوی، مژده ذکریاپور، فرشاد فرهادپور، شیما منتظری، علیرضا ناصحی و مرتضی حسینی هستند.

هم‌چنین طراحی پوستر این نمایش عروسکی را علی خداجوی، طراحی نور را مسلم رضایی، مجری نور و صدا احسان فرهادپور، طراحی عروسک آن را طلیعه طریقی و کار ساخت عروسک‌ها و اکساسوار عروسکی را هما خداجوی برعهده داشته‌اند.

نمایش «آب و دیگران» جایزه بهترین ساخت عروسک و عروسک‌گردانی و همچنین جایزه نمایش منتخب آرای مردمی بخش نوجوانِ بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را از آن خود کرد و نامزد دریافت جایزه بخش کارگردانی سال، موسیقی و نمایش‌نامه نیز شده بود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان آبان ۱۳۹۹ این نمایش را در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» به نشانی  th.kpf.ir تماشا کنند.

پایان پیام/31

نظر شما