شناسهٔ خبر: 43545077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مشترکان در طرح برق امید

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مشترکان در طرح برق امید از این ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرامرز سپری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در جمع مدیران ستادی شرکت توزیع برق استان، گفت: در طرح برق امید مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین شده در هر ماه برق مصرف کنند، در دسته مشترکان کم‌مصرف قرار گرفته و قبض برق آن‌ها از آبان ماه امسال تخفیف صد در صدی می‌شود.

او افزود: اصلاح مصرف باید از واحد خانواده آغاز شود که تأثیر خود را بر سایر بخش‌های مصرف گذاشته و  اگر مسائل و ملاحظات آن به خوبی دیده نشود، اصلاح مصرف در سایر بخش‌ها نیز با دشواری رو به رو خواهد شد.

سپری گفت: طرح "برق امید" با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی برق در کشور و جلوگیری از هدر رفت انرژی از مسیر جلب همراهی و همکاری مشترکان در بخش خانگی در امسال با تصویب هیات وزیران، اجرایی شده است.

او افزود: با دسته‌بندی مشترکان برق خانگی به سه دسته پرمصرف، کم‌مصرف و خوش‌مصرف، مشترکان برق مازندران که الگوی مصرف برق را رعایت کنند علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره‌مند خواهند شد.

سپری گفت: بیشترین میزان مصرف برق در خانوار‌ها مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرم‌کن است. در صورتی که مشترکان این‌گونه وسایل را به‌طور منظم سرویس و همواره در بهترین حالت از آن‌ها نگهداری و در نحوه و زمان استفاده از آن‌ها دقت کنند می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: استفاده از نور طبیعی در طول روز و همچنین استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعات شب هزینه برق مصرفی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/س

نظر شما