شناسهٔ خبر: 43535873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بستری‌های روزانه کرونا در کرمان 15 درصد بیش از ترخیصی‌ها/شرایط سختی خواهیم داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بستری‌های روزانه استان 10 تا 15 درصد بیشتر از بیماران ترخیصی هستند و تنها راه شکست این زنجیره همراه و همکاری همه در رعایت نکات بهداشتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان مصوبات چهل و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کروناویروس با تأکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اظهار کرد: رعایت این مسئله فقط در بیان است و در عمل دیده نمی‌شود.

وی افزود: خیلی از مصوبات ستاد کرونا اجرا نمی‌شود، به عنوان نمونه به مدیران ادارات توصیه کردیم به هر روشی که خودشان مفید می‌دانند اعم از دورکاری، سیستم‌های غیرحضوی و ... کارها را انجام دهند تا کاهش تماس‌ افراد باشد، اما اهمیتی برای این مسئله قائل نیستند.

استاندار کرمان گفت: وقتی تصمیمات عملیاتی نمی‌شود، نتیجه آن را در افزایش بیماری می‌بینیم.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شرایط استان بسیار حساس و جدی است، حدود هزار نفر بیمار مثبت و مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان کرمان بستری داریم و نسبت به پیک دوم بیماری با افزایش 20 درصدی مواجه هستیم.

رشیدی‌نژاد افزود: بستری‌های روزانه استان 10 تا 15 درصد بیشتر از بیماران ترخیصی هستند و تنها راه شکست این زنجیره همراه و همکاری همه در رعایت نکات بهداشتی است.

وی ابراز داشت: اگرچه با ظرفیت‌سازی به وجود آمده هنوز می‌توانیم ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌های استان داشته باشیم، اما نمی‌توان قول داد اگر بیماران زیادتر از حد تخت‌های بیمارستانی شدند با چه شرایطی روبه‌رو باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 50 درصد تخت‌های بیمارستانی ما در بعضی شهر‌ها به دلیل کرونا تکمیل شده است و به مرحله تقریبا قبل از بحران رسیده‌ایم و نیاز است که اعمال محدودیت‌های داخل استانی را داشته باشیم.

دو تا سه ماه آینده شرایط سختی خواهیم داشت

نوذر نخعی مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به لحاظ جنسیتی تفاوتی بین بیماران مبتلا و بستری به کرونا وجود ندارد، در گزارش تهیه شده از جامعه آماری بیماران بستری در استان، 22 درصد دارای بیماری قلبی و عروقی، 32 درصد دیابت، 26 درصد بیماری ریوی، 36 درصد فشار خون، 21 درصد چاقی و 3 درصد بیمار سرطان بوده‌‌اند.

وی ابراز داشت: 75 درصد مبتلایان با فرد دارای علائم بیماری ارتباط داشتند و حضور در جامعه با 27 درصد، مهمانی‌ها 27 درصد، خانواده 20 درصد، مسافرات 5 درصد و 9 درصد بدون اطلاع از دلیل ابتلا، به بیماری دچار شده‌اند.

نخعی افزود: دو تا سه ماه آینده شرایط سختی خواهیم داشت و به نسبت افزایش بستری‌ها میزان مرگ و میرها نیز افزایش خواهد داشت، اعمال محدویت‌های قانونمند اگر رعایت نشود در این شرایط کار به تعطلیلی‌های اوایل بر می‌گردد.

بستری 82 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان را ۴۹۹ مورد اعلام و اظهار کرد: موارد مثبت بستری در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۱۲ نفر، رفسنجان ۸۲ نفر، جیرفت ۷ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۸ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۸۰ نفر است.

وی تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون را ۸۶۷۴ مورد دانست و گفت: موارد جدید بستری در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان کرمان ۸۲ نفر بوده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی بم و جیرفت و دانشکده علوم پزشکی سیرجان در ۲۴ ساعت گذشته انجام آزمایش نداشته‌اند.

شفیعی تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: مجموع جانباختگان ابتلای قطعی به کووید ۱۹ از ابتدا یک‌هزار و ۷۳ نفر در استان است.

انتهای پیام/80017/ق

نظر شما