شناسهٔ خبر: 43521561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

نوسان قیمت مصالح ساختمانی عمده مشکل مناطق زلزله زده میانه و سراب

تبریز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: عمده مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله زده نوسان قیمت مصالح ساختمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر با اشاره به اینکه به سالگرد زلزله میانه و سراب نزدیک می شویم، اظهار داشت: عمده مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله زده نوسان قیمت مصالح ساختمانی است.

وی اظهار امیدواری کرد که براساس قول مساعدی که مسئولان کشوری بنیاد مسکن داده اند و با همکاری کلیه دستگاه ها و مردم این واحدهای مسکونی در سالگرد زلزله به پایان برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل پاییز و در آستانه زمستان قرار داریم نیاز به اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و آمادگی لازم در برابر مخاطرات طبیعی احتمالی وجود دارد.

هنربر گفت: دستورالعمل های رییس سازمان مدیریت بحران کشور به دستگاه های متولی از جمله آب منطقه ای، اداره کل راهداری، راه و شهرسازی، هلال احمر و سایر دستگاه ها برای اجرای تمهیدات ویژه ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات وزیر کشور و مدیریت ارشد استان در خصوص افزایش نفوذ بیمه و توسعه بیمه همگانی این موضوع را با جدیت پیگیر هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ناهماهنگی بین دستگاهی در زمان واژگونی یا تصادف تانکرهای سوخت، گفت: پیش از این در هنگام بروز این حوادث نماینده های شرکت پخش فرآورده های نفتی در صحنه حاضر می شدند و به صورت تخصصی نوع مواد سوختی یا حلال را مشخص می کردند.

وی افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده که در تشخیص چهار نوع سوخت نفت، بنزین، نفت گاز و نفت کوره می تواند به صورت تخصصی اظهار نظر کند ولی در مواردی که تانکرها حامل  محصولات پتروشیمی و پالایشگاه هستند نمی تواند اظهار نظر کند.

هنربر ادامه داد: برای این منظور ضروری است تیمی متشکل از کارشناسانی از شرکت پخش فراورده های نفتی، پالایش نفت و پتروشیمی و آتش نشانی برای شناسایی تخصصی محموله ها در محل حادثه حضور یابند تا اقدامات بعدی انجام شود.

نظر شما