شناسهٔ خبر: 4348655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

رئیس جمهوری در دیدار نوروزی با جمعی از وزرا و مدیران دولت:

پافشاری بر حربه تحریم نتیجه‌ای نخواهد داشت

حصول تفاهم هسته‌ای گواه آن است که قدرتهای جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه تحریمها ممکن نیست و پافشاری بر این حربه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (شنبه 15 فروردین ماه) در دیدار نوروزی با جمعی از وزرا، معاونین و مدیران دستگاههای اجرایی، نامگذاری سال 94 تحت عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی را بهترین عیدی از سوی مقام معظم رهبری برای دولت و ملت توصیف کرد و گفت: یکی از اولین برکات همدلی و همزبانی دولت و ملت، توفیقی بود که در آغاز سال 94 در عرصه هسته‌ای به دست آمد.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر در لوزان، همچنین حیطه اختیارات دولت در فعالیتهای هسته‌ای و مذاکرات ادامه داد: به لحاظ اهمیت فراوان این مسئله همواره از نظرات دیگر مسئولان در قوای مقننه و قضائیه و سایر نهادها استفاده کردیم و ضمن بهره‌مند بودن از حمایتهای بی دریغ و مستمر مردم، هدایتهای مقام معظم رهبری نیز همچون چراغ راه برای پیشبرد مذاکرات بود.

روحانی مذاکره در عرصه بین‌المللی را بسیار پیچیده و سخت عنوان و تصریح کرد: موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان در برابر نمایندگان 6 قدرت جهانی مرهون مهارت مذاکره کنندگان و از آن مهمتر، همدلی و همزبانی همه مردم و مسئولان بود.

رئیس جمهوری گفت: در این مذاکرات، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای غنی سازی در خاک خود، تصریح شده است، نیروگاه آب سنگین اراک با تکنولوژی جدیدتر به کار ادامه خواهد داد و تاسیسات فردو و نطنز نیز که در ابتدای امر طرف مذاکره کننده خواهان تعطیلی کامل آنها بود، همچنان فعال خواهند بود، از سوی دیگر اثبات این‌که نمایندگان جمهوری اسلامی می‌توانند در برابر 6 قدرت جهانی بر سر یک میز نشسته و با اقتدار از منافع خود دفاع کنند، دستاورد بزرگی است.

وی با بیان این‌که توفیق به دست آمده در این مرحله از مذاکرات هسته‌ای، امیدواری به حل کامل مشکلات را افزون کرده است، تصریح کرد: ارتقای امید و سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام داخلی به افزایش توان تیم مذاکره کننده هسته‌ای در ادامه مسیر برای نگارش توافق نهایی خواهد انجامید.

روحانی افزود: توافق نهایی وضعیت بهتری نیز برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد، حصول این تفاهم گواه آن است که قدرتهای جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه تحریمها ممکن نیست و پا فشاری بر این حربه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رئیس جمهوری با تقدیر از ایستادگی مردم عنوان کرد: باید با همدلی، عزم عمومی، تلاش و کار پیگیر سختیهایی را که مردم به ویژه در سالهای اخیر متحمل شدند به نحو شایسته جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر کشور با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه است، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو باید با تشکیل کارگروههای ویژه اقدامهای لازم را برای اصلاح الگوی مصرف آب خانگی و کشاورزی انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، روحانی با اشاره به مصرف اصلی آب در بخش کشاورزی عنوان کرد: دولت با اختصاص 10 میلیارد دلار به بخش آب، کار بسیار بزرگی انجام داد و باید در سالهای آینده با توسعه کشت گلخانه‌ای، استفاده از آب در کشور را بیش از پیش مدیریت کنیم.

نظر شما