شناسهٔ خبر: 43486333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار اشتری: ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست / «ناجا» فراجناحی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست و ما فارغ از گرایش‌های جناحی و سیاسی به دنبال حفظ امنیت مردم هستیم.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز ماه ربیع الاول، گفت: همچنین هفته گرامیداشت نیروی انتظامی را تبریک عرض می‌کنم و از رئیس مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان هم تشکر می‌کنم که این فرصت فراهم شد تا نکاتی را در هفته نیروی انتظامی عرض کنم.

وی بیان کرد: لازم است در ابتدا یاد و خاطره امام راحل، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و شهدای مدافع حرم را گرامی دارم و برای فرمانده معظم کل قوا آرزوی سلامتی می‌کنم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: از لطف و عنایت مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که روز گذشته پیام محبت آمیز خود را برای کارکنان نیروی انتظامی ارسال کردند که باعث دمیده شدن روحی جدید در کالبد آن‌ها شد و قطعا با این روحیه بیش از گذشته تلاش می‌کنیم در خدمت نظم و امنیت کشور باشیم.

اشتری با بیان ایکه گستره ماموریت‌های ناجا بر کسی پوشیده نیست، گفت: نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور حضور فعال دارد و مرزبانان هم در مرز‌های کشور به دنبال حفظ امنیت مردم هستند و به عبارت بهتر هر جایی که مردم ساکن هستند، نیروی انتظامی حضور دارند و ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست و به صورت شبانه روزی و در همه ایام در خدمت مردم هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی با داشتن نیرو‌های جهادی، انقلابی، ولایی، مردمدار، هوشمند و مقتدر در خدمت امنیت جامعه اسلامی است و ما بیش از ۱۰ هزار مقر ثابت و بیش از ۳۰ هزار گشت ثابت همزمان در کشور داریم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: امنیت امروز مرهون مجاهدت‌های رزمندگان و خصوصا تلاش‌های بی وقفه کارکنان خدوم نیروی انتظامی است و ما باید این امنیت و آرامش را همواره حفظ کنیم.

اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی برای استقرار و حفظ نظم و امنیت با تمام ظرفیت و توان خود در میدان است و تا پای جان برای حفظ جان مردم ایستاده است و شهدایی که ماهانه تقدیم نظام جمهوری اسلامی می‌کند و بیش از ۱۳ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز نیروی انتظامی موید این مساله است.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره در حال مقابله با مخلان نظم و امنیت کشور و همچنین گروه‌های تروریستی است و نیروی انتظامی خارج از گرایش‌های سیاسی و قومیتی و وابستگی به گروه‌های مختلف، مشغول ارتقا نظم و امنیت کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی به پیروی از فرمان فرماندهی معظم کل قوا حفظ امنیت و آرامش مردم را خط قرمز خود می‌داند و با اقتدار توام با عدالت، مهربانی، هوشمندی و عقلانیت در حال مقابله و مبارزه با مخلان امنیت هستیم.

اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی یک نهاد خدمتگزار است، گفت: کارکنان نیروی انتظامی در کنار انجام وظایف، خدمات زیادی را هم به مردم ارائه می‌کنند به گونه‌ای که در سال، حدود ۷۰ میلیون خدمت را به مردم عزیز و شریف میهن اسلامی ارائه می‌کنیم که کمتر نهادی مانند نیروی انتظامی از این حیث وجود دارد.

وی تاکید کرد: رضایتمندی آحاد ملت و خصوصا فرمانده معظم کل قوا به همین جهت است که کارکنان خدوم نیروی انتظامی شبانه روز در حال فعالیت هستند و باید به این نکته توجه کرد که امنیت بستر تحقق هر هدفی است و اگر امنیت نباشد، در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم شد و به همین جهت برای ارتقا سطح امنیت همه باید تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با توجه به گره خوردن دو مساله امنیت و سلامت شعار هفته نیروی انتظامی «با هم برای امنیت و سلامت» است، گفت: با توجه به شیوع کرونا که مدتی است مردم ما را گرفتار خودش کرده است، نیروی انتظامی از همان ابتدا در کنار مدیران بهداشت و درمان بود و تمام امکانات خود را در اختیار بیماران قرار داده است.

اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی در مبارزه با افراد سودجو و محتکران که در شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده می‌کنند و اقلام مردم را احتکار می‌کنند، با آنان برخورد کرده است و تاکنون ده‌ها میلیون ماسک و اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را کشف کردیم.

وی اظهار داشت: بیش از ۳ هزار تارنما در بحث فضای مجازی شناسایی شدند که تشویش اذهان عمومی کردند و با تذکر، احضار و بعضا تشکیل پرونده تلاش کردیم در فضای مجازی آرامش برقرار شود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی با کمک مسئولین سایر بخش‌ها به ویژه بسیج در بحث فاصله گذاری اجتماعی ورود کرد و اقداماتی قابل توجه را انجام داد و این ماموریت ما همچنان ادامه دارد.

اشتری با بیان اینکه ما از همه تجهیزات خود برای ضدعفونی کردن معابر استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که مصوبات ستاد ملی کرونا عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: افتخار ما آن است مجلسی مردمی و انقلابی داریم و خواسته ما این است مجلس، مشکلات قانونی و زیرساختی نیروی انتظامی را حل و فصل کند چرا که توجه به نیروی انتظامی اثرات بسیار خوبی دارد و رئیس مجلس شورای اسلامی هم به دلیل آنکه قبلا مسئولیت فرماندهی نیروی انتظامی را داشت، کاملا با مشکلات این حیطه آشناست.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: افزایش توان نیروی انتظامی و تقویت اعتبارات آنان باید مورد توجه قرار گیرد و باید نیروی انتظامی جزو اولویت‌ها قرار گیرد و باید دربودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه، مجلس توجه بیشتری به تقویت زیرساخت‌ها و توان نیروی انتظامی داشته باشد.

اشتری با بیا اینکه نیروی انتظامی با وجود همه مشکلات از جمله کمبود اعتبارات از ماموریت‌های خود مغفول نمانده است، گفت: نیروی انتظامی با تلاش مضاعف و روحیه جهادی وظایف خود را به طور کامل انجام می‌دهد، اما اگر امکانات ما افزایش یابد قطعا تاثیرات آن چند برابر خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید توجه بیشتری به معیشت کارکنان نیروی انتظامی شود چرا که ما کمبود خانه‌های سازمانی در اقصی نقاط کشور به ویژه نقاط مرزی مواجه هستیم و باید این دغدغه‌ها مرتفع شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه توسعه امنیت بدون مشارکت مردم و تعامل آنان محقق نمی‌شود، اظهار داشت: تقویت پیوند با مردم در جهت مردمی کردن امنیت با عنوان یک عنصر موثر در پایداری امنیت مورد توجه نیروی انتظامی بوده و ما قطعا بدون مشارکت و همدلی مردم نمی‌توانیم کار‌ها را پیش ببریم.

اشتری اظهار داشت: نیروی انتظامی، مقتدر و باصلابت در مقابل اراذل و اوباش و گردن کشان می‌ایستد و در مواجهه با مردم و قربانیان جرم با رحمت و رافت برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: اقتدار ما برای کسانی است که مخل نظم و امنیت هستند و حتما در مقابل اراذل و اوباش و گردن کشان و کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند، می‌ایستیم، اما با مردم با رافت و مهربانی برخورد می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در زمینه کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: امیدواریم با کاهش تلفاتی که انجام شده است، بتوانیم این روند را از طریق تقویت تجهیزات و هوشمندسازی پلیس ادامه دهیم و گام‌های موثری برداریم وامیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم و سرباز فداکاری برای ولایت باشیم.

نظر شما