شناسهٔ خبر: 43485782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قابل توجه داوطلبان؛

اقدام عجیب وزارت بهداشت با داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی / وقتی مرکز سنجش پزشکی از پاسخ دادن شانه خالی می‌کند!

وزارت بهداشت در اقدامی عجیب تمام داوطلبان واجد شرایط بومی آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی را بدون احراز نمره حد نصاب علمی مجاز به انتخاب رشته کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طبق اعتراض بسیاری از داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی؛ وزارت بهداشت در اقدامی عجیب کلیه داوطلبین واجد شرایط بومی آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی را بدون احراز نمره حد نصاب علمی مجاز به انتخاب رشته کرده است.

طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی تعیین حدنصاب قبولی در مرحله سنجش عمومی برای ورود به مرحله بعدی سنجش از وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها است، که این نصاب در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی ۵۰ درصد کل نمره خام مقرر شده است، که برخلاف این موصوبه وزارت بهداشت سهمیه‌ها را در مرحله سنجش عمومی نیز اعمال و داوطلبان بسیاری را بدون احراز حد نصاب علمی مجاز به انتخاب رشته اعلام کرده است.
 
لازم به ذکر است، خبرگزاری دانشجو چندی روزی می‌شود که این موضوع را با مرکز سنجش و آموزش پزشکی در میان گذاشته‌ است تا پاسخ مناسبی را دریافت کند؛ اما متاسفانه تا کنون مرکز سنجش و آموزش پزشکی از پاسخگویی شانه خالی کرده است.

نظر شما