شناسهٔ خبر: 43479504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مصوبه کمیسیون آئین‌نامه برای ارائه گزارش سفر نمایندگان

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گزارش سفر نمایندگان یک هفته پس از انجام سفر باید به مجلس ارائه شود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست صبح امروز تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع سفر‌های خارجی نمایندگان و ارائه گزارش این سفر‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد که گزارش سفر‌های خارجی نمایندگان یک هفته پس از انجام سفر به مجلس ارائه شود و در مورد سفر‌های داخلی هم این سفر‌ها جزو ماموریت محسوب نمی‌شود و نمایندگان حق ماموریتی برای آن دریافت نمی‌کنند و ملاک سفر در این مصوبه امروز کمیسیون تنها سفر‌های خارجی است.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت:، اما در این ارتباط که این گزارش توسط نماینده ارائه شود یا رئیس هیأت اعزامی اعم از هیأت کمیسیونی، گروه دوستی، فراکسیونی و ... به جمع‌بندی نرسیدیم و با توجه به مصادیق متعدد در این باره بنا شد در باره هر کدام تصمیم لازم اتخاذ شود.

محمودی خاطرنشان کرد:‌بر همین اساس بنا شد نمایندگان نظرات خود را در این باره جمع‌بندی و به جلسه هفته آینده کمیسیون ارائه کنند تا تصمیم لازم در این باره اتخاذ شود.

وی افزود:‌بر اساس مصوبه کمیسیون همچنین جلسات کمیسیون‌ها به صورت صوتی و به طور مستقیم از سایت مجلس پخش می‌شود و نماینده سازمان صدا و سیما برای انعکاس جلسات کمیسیون‌ها می‌توانند در کمیسیون حضور داشته باشند.

نظر شما