شناسهٔ خبر: 43465690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهاروند: هیچگاه به دنبال تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان هواپیما نیستیم

معاون وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال پنهان کردن جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی و تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی بین جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان با حضور در جمع خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 هواپیمایی اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال پنهان کردن جزئیات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و تضییع حقوق خانواده‌های جانباختگان نیست.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به خانواده‌های قربانیان این سانحه اطمینان داد دستگاه دیپلماسی کشور با هماهنگی و همکاری با کلیه نهادهای ذیربط تمام ظرفیت‌ها و تلاش خود را جهت پیگیری حقوق قربانیان به کار خواهد بست.

بهاروند، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های بازماندگان و دلجویی از آنان وعده داد برگزاری نشست بین خانواده‌های جانباختگان و مسئولان قضایی کشور را جهت اطلاع خانواده‌های جانباختگان از روند قضایی حادثه و پاسخ به سوالات و ابهامات احتمالی پیرامون سانحه پیگیری خواهد کرد.

به گزارش فارس، دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین از دیروز (دوشنبه) به ریاست بهاروند و معاون وزیر خارجه اوکراین در تهران در حال برگزاری است.

محسن بهاروند رئیس هیأت ایرانی در اولین روز این نشست با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است و در خصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جزئیات سانحه مطلع سازد.

رئیس هیأت ایرانی، جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست خواند که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

بهاروند مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.

دور اول این مذاکرات اوایل مرداد ماه در کی یف برگزار شده بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما